13'

854 126 37
                                    

"Woobin! Stop!"

Dia pandang belakang pastu nampak Han tengah berdiri kat situ.

"Kau nak halang aku ke dari sakitkan cousin kau ni?"

"Bukan tapi....."

Tak sempat Han nak habiskan ayat dia, dia dah terkam Soumin balik. Memang bergulinglah gaduh kat situ. Han mengelip matanya berkali-kali.

".....dia pandai Muay Thai." sambung Han wlupun dia tahu diaorang yg tengah bergaduh tu tak dengar pun.

"Muay Thai?" tanya Chaewon yg disebelah.

Diaorang tu dah bergaduh macam nak mati kat lantai tu. Soumin menumbuk muka Woobin sekali. Habis dah muka Woobin tu luka2.

Yangyang yg dah terduduk tadi tu hanya ternganga sebab tengok Soumin ganas sangat. Kawan2 Woobin pun dah kecut kat situ.

Soumin berdiri lepas dah lawan Woobin tadi sampai dia tak boleh lawan balik pastu dia pandang kawan2 Woobin pulak.

"Kau nak kena jugak ke?" tanya Soumin.

Kawan2 dia yg lain hanya bantu Woobin berdiri lalu pergi dari situ. Soumin melepaskan nafas berat dengan matanya yg memandang mereka pergi dari situ.

Dia kemudian pergi ke arah Yangyang kemudian mencangkung depan dia. Muka Yangyang dipandang lama.

"Kau okay tak?" tanya Soumin.

"Okay...."

"Gi pergi bilik rawatan. Muka tu pun dah lunyai aku tengok." kata Soumin lalu membantu Yangyang untuk berdiri.

"Dah2.....balik kelas. Balik kelas. Dah habis gaduh dah." halau Han dengan Sanha, suruh budak2 balik kelas balik.

Yg lain balik ke kelas memasing dengan bising2, cerita pasal Soumin tadi. Yangyang berdiri lalu melangkah pergi ke klinik.

"Jom.....aku teman." kata Seungmin yg muncul tetibe. Yangyang hanya memandang Seungmin kemudian Soumin yg tengah betulkan rambut dia.

"Kuat betul dia." kata Yangyang sendiri.

>>>>>>

"Kau ni ganas sangat kenapa?" marah Han lalu mengetuk kepala Soumin yg tengah duduk kat tempat dia tu.

"Sape suruh dia bergaduh? Aku gaduhlah balik. Acah gangster je budak Woobin tu."

"Sekarang ni aku tak kisah kau nak cakap apa, kau nampak tak luka kat pipi kau ni. Kau nak cakap apa ngan mak kau?"

"Cakap jelah yg aku bergaduh."

"Kepala hotak kau!" balas Han lalu menarik telinga Soumin kuat2. Soumin memegang telinganya untuk menahan sakit.

Sejujurnya, classmate Soumin semua dah tergelak kecik sebab tengok diaorang bergaduh macam bapak ngan anak kat situ. Chaewon yg duduk Soumin tu apatah lagi.

"Macam bapak ngan anak lah korang ni." sampuk Jaemin.

"Dia ni lah. Sape suruh degil?" kata Han lalu mengetuk kepala Soumin lagi.

"Dahlah....balik kelas sana. Sibuk je." kata Soumin lalu menolak Han.

"Kau tunggu kat rumah nanti eh. Nasib kat sekolah. Klu tak, habis aku buat kau." kata Han lalu keluar dari kelas.

Soumin mengeluh lalu mengusap kepalanya yg sakit dek asyik diketuk Han dari tadi. Sakit tau. Ingat tak sakit ke?

"Garang betul ek dia ngan kau." kata Chaewon.

"Tulah pasal. Macam makcik pulak aku tengok."

"Biarlah dia risau pasal kau tu. Sayanglah katakan." sambung Chaewon.

(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT DreamWhere stories live. Discover now