"Jo, Max!" Hoor ik wanneer ik bij de voetbal aan kom. "Hey Luuk, alles goed? Waarom was je niet op school vandaag?" Ik stap van me fiets en zie Luuk naar me toe komen "ik moest naar de dokter en dat duurde echt kei lang, dus toen we thuis kwamen mocht ik thuis blijven van mijn moeder."
We lopen samen naar binnen om ons om te kleden "beter gast, ik wou dat mijn moeder zo was" zeg ik met een dramatische zucht waarom Luuk moet lachen. "Ach zo erg is jou moeder niet, jij mag tenminste wel uit in het weekend en bier drinken"! Ik schiet in de lach "ja dat is waar mijn moeder is de ergste nog niet."
We kleden ons om met de rest van het team en gaan naar het veld om te trainen. "Kom op mannen dit kan beter! We hebben zaterdag een belangrijke wedstrijd en die moeten we winnen!" Roept de coach. Ik kijk naar de andere jongens en zie ze allemaal zuchten maar niemand reageert erop. Ze houden allemaal wijs hun mond dicht net als ik. Iedereen weet dat de coach zijn eigen ding doet en naar niemand luistert. "Opnieuw!" Zo gaan we nog een half uur door tot de training voorbij is. Samen met Luuk en Sander loop ik terug naar de kleedkamer om te douchen en aan te kleden.
"He Max, waarom was je eigenlijk zo laat vandaag?" vraagt Koen. Ik heb een kleine glimlach op mijn gezicht staan maar niemand ziet dat omdat ik mijn schoenen aan het strikken ben "ik was bij Joost vanmiddag en moest eerst nog langs huis om mijn spullen te halen".
"Hoe is het met Joost? vraagt Sander. "Ja gaat op zich wel goed, zijn enkel ziet er al beter uit dan vorige week. Dus ik denk dat hij snel weer kan voetballen" zeg ik. De jongens knikken "dat is mooi! Het was een smerige overtreding van die andere club" zegt Levi. "Ja ik geloof dat die jongen geschorst is voor een paar weken" zegt Sander. Ik knik "en terecht, wat was dat een eikel" zeg ik.
Luuk lacht "en euh, wat was je aan het doen bij Joost?" vraagt hij. Ik ben ondertussen klaar met mijn schoenen dus kijk in de richting van mijn beste vriend "je weet wel net als anders, gamen, kletsen, huiswerk". Hij heeft nog steeds een grijns op zijn gezicht staan "en wat nog meer?" Ik voel mijn wangen rood worden "euh niet zoveel?" Hij lacht nog harder "je bent een tomaat vriend! En een slechte leugenaar." Ik zucht een keer diep "ik weet het."
JE LEEST
Een aanbod met gevolgen. 18+ ✅
RomanceMax is een jongen die bi is. Hij heeft het moeilijk als hij een aanbod krijgt van een meisje, maar hij af en toe wat flikflooit met een goede vriend. Natuurlijk heeft het gevolgen wanneer hij na een avond toch met haar in bed duikt.. Dit verhaal b...