Pov Max.
De volgende morgen word ik wakker van mijn telefoon, ik word gebeld. Het is Luuk. "Hey dude what's up?" Ik hoor hem hijgen aan de andere kant. "Je moet je bed uit komen Max, we zijn te laat! Ik ben bijna bij je" hijgt hij. Ik kijk op mijn klok en zie dat het al 9.00uur is. "Shit!" Ik stap mijn bed uit en kleed me aan, poets mijn tanden en doe wat gel in mijn haar. Vervolgens doe ik mijn schoenen aan. En dit allemaal in sneltreinvaart. Ik ren als een gek door het huis als mijn telefoon weer af gaat.
Sunshine belt...
"Hey ik ben onderweg, ik heb me verslapen" zeg ik gelijk als ik op neem. "Doe maar rustig aan de eerste twee uur vallen uit. Ik ben hier ook voor niks" zegt Joost. Ik loop ondertussen met mijn jas aan naar de voordeur. Net op dat moment komt Luuk aanfietsen. "Bedankt dat je me even belt Joost ik zie je straks oké?" Hij roept nog een doei en hangt dan op. "Joost belt net dat de eerste twee uur uit vallen." Luuk zucht hard "verdomme, dan had ik gewoon lekker in bed kunnen blijven liggen" zegt hij."ach we zijn er nu toch al bijna, kunnen we net zo goed richting school gaan. Dan zit de rest niet zo alleen" zeg ik. Hij grinnikt "Joost bedoel je? Ik weet zeker dat de rest je niet zo boeit." Nu grinnik ik ook hij kent me te goed.
We fietsen samen naar school "dus hoe zit het nu tussen jullie?" vraagt hij. "Ik weet het niet Luuk ik dacht echt dat ik het verpest had, maar na gister heb ik weer een beetje hoop." Hij knikt "ja jullie waren lekker bezig in een openbare ruimte. Misschien moet je dat soort dingen gewoon thuis doen in je bed." Ik trek een wenkbrauw op terwijl ik hem aankijk "daar hebben we ook toeschouwers." Ik zie zijn wangen rood kleuren. "En jij Mattie? Heb je onlangs nog gescoord?" Hij schudt zijn hoofd "nee, maar ik heb er eerlijk gezegd ook niet naar gezocht." Ik wil erop reageren maar ik zie aan zijn gezicht dat hij dat niet wilt. Dus hou ik mijn mond. Hij begint er zelf wel over als hij er aan toe is.
Als we bij school aankomen zet ik mijn fiets in de fietsenstalling en wacht tot Luuk er ook is. Samen lopen we naar binnen "moet jij nog naar je kluisje?" vraag ik. Hij schudt van niet. Ik hoef er ook niet te zijn dus lopen we de kantine in. Joost zit met zijn rug naar ons toe met zijn telefoon in zijn handen. Omdat hij me niet kan zien loop ik naar hem toe en leg mijn handen op zijn ogen. Ik zie op zijn telefoon dat hij aan het appen is met ene Michiel. "Hey ik zie niks meer!" Hij legt zijn telefoon op tafel met het scherm naar beneden en haalt mijn handen weg. "Hey! Wat doen jullie nou hier?" Ik haal mijn schouders op "we dachten dat we jou niet alleen konden laten weg rotten hier." Hij glimlacht en richt zich weer op zijn mobiel. Hij sluit snel de app af en gaat wat anders doen. We gaan allebei naast hem zitten zodat hij in het midden zit en kletsen tegen hem. Boven in zijn beeldscherm komt er een melding binnen
Michiel: het was leuk gister!
Hij veegt de melding snel weg en zet zijn telefoon uit. Ik kijk naar Luuk die een wenkbrauw optrekt en gewoon verder praat. Ik doe net of ik niks gezien heb en Luuk doet dat ook. Ik hang één of ander lulverhaal op over een filmpje dat ik gezien heb op tiktok. Ik weet me geen houding meer te geven bij Joost nu. Was hij daarom zo laat bij de voetbal gister? Omdat hij bij die Michiel was. Mijn goede humeur is op slag weg.
"Ik ga even naar de wc" zeg ik terwijl ik al weg loop. Ik loop richting de voordeur en loop het plein op. Ik zoek een bankje ergens in een hoekje op en ga er op zitten. Mijn rug leunt tegen de rugleuning. Mijn gezicht is richting de zon gedraaid. Mijn ogen zijn dicht. Ik wil nu even niks anders dan genieten van de warmte op mijn gezicht. Ik ben zo diep in gedachten dat ik niet eens merk dat er iemand naast me is komen zitten tot ik een hand op mijn been voel. Ik schrik op en kijk naar de persoon naast me "wat doe je hier?" "Ik zag je zitten en dacht kom je even gedag zeggen."
Ik laat mijn blik over het plein gaan en zie Joost staan. Hij staat samen met Sander, Koen en Levi bij een ander bankje. Alsof hij in gedachten is staat hij naar me te staren. En omdat hij me weer gekwetst heeft doe ik het stomste wat ik op dat moment had kunnen doen. Ik druk mijn lippen op de persoon naast me. Ik kus Nicole.
Ik vouw mijn armen om haar heen en trek haar op mijn schoot. Ik lik over haar lip en krijg toegang tot haar warme mond. Onze tongen draaien om elkaar heen. Ik doe mijn ogen open en kijk naar Joost. Zijn blik staat gekweld. Hij draait zich om en loopt de school in.
Nicole kust me nog steeds enthousiast en ik ga er in mee. Na een tijdje laat ik haar los "zo dat was onverwacht." Ze kijkt naar achter "deed je het om Joost jaloers te maken?" Ik kijk haar aan "waarom vraag je dat?" "Omdat je naar hem keek voor je me zoende en ook tijdens de zoen." "Shit heb je dat gezien? Sorry het is niet mijn bedoeling geweest om je te kwetsen." Ze legt een hand op mijn wang "dat ben ik niet. Alleen nieuwsgierig" geeft ze toe. Ik zucht "hij heeft me gekwetst, alweer. En ik weet niet wat ik ermee moet doen. Het was stom van me om je te zoenen om hem jaloers te maken. Het spijt me." Ze wuift het weg. "Je bent mijn vriend Max. Ik vind het niet erg." Ze staat op van mijn schoot "ik hoop dat jullie er nog uit komen." zegt ze nog als ze weg loopt.
Ik voel me zo verschrikkelijk slecht nu. Wat een eikel ben ik. Ik hoor de bel gaan, maar ik heb geen zin om naar de les te gaan. Ik blijf nog even zitten waar ik zit.
Zijn er mensen die mijn boek lezen? Zo ja wat vinden jullie ervan? Een reactie achterlaten mag natuurlijk altijd ;)
JE LEEST
Een aanbod met gevolgen. 18+ ✅
RomanceMax is een jongen die bi is. Hij heeft het moeilijk als hij een aanbod krijgt van een meisje, maar hij af en toe wat flikflooit met een goede vriend. Natuurlijk heeft het gevolgen wanneer hij na een avond toch met haar in bed duikt.. Dit verhaal b...