31

987 14 2
                                    

Ik ben aan het wandelen met Tony en de meisjes. Tony loopt naast me "super bedankt voor de tafel en stoelen Tony" zeg ik om te laten zien dat ik dankbaar ben. "Geen dank Max, dankzij jou had ik een hele leuke avond." Ik grinnik "zeker op het einde hè" ik geef hem een elleboog stoot. "Heb je dat gezien?" Zijn wangen kleuren rood. "Ik zie alles" knipoog ik. "Ik vind haar leuk" zegt hij. "Nora vind jou ook leuk" zeg ik. "echt waar?" Ik knik "ja ik zeg toch. Ik zie alles." We wandelen verder en mengen ons in het gesprek dat de dames hebben.

Pov Luuk.

Ik zit in een kano met Michiel. Ik heb er bewust voor gekozen omdat hij de enigste uit de groep is die ik niet zo goed ken. We gaan best goed. We roeien in een goed tempo door en de rest ligt al snel achter ons, omdat ze meer aan het klote zijn dan aan het roeien. Ik heb stiekem een fles Bacardi in de kano gelegd toen niemand keek en nu haal ik de dop eraf en neem een slok. Michiel grijnst naar me en neemt de fles van me over "dit is lekker" zegt hij. Ik knik "dus hoe ken je Joost?" vraag ik geïnteresseerd.

"Ik kwam hem een tijdje geleden tegen in de club en de vonk sloeg gelijk over" zegt hij. "Ik kan me je wel herinneren ja, jij was die jongen waar hij mee in de toiletten stond toch?" Hij knikt "het was zo awkward toen Max binnen kwam. Ik voelde me zo schuldig. Ik had er geen idee van dat er toen iets speelde tussen die twee." zegt hij "als ik dat had geweten had ik het nooit gedaan. Ik vind het niet fijn dat het zo gelopen is." Hij kijkt me aan zijn ogen lijken oprecht te staan en dat doet me goed. "Ach het is gebeurd. Max is verder gegaan en Joost ook. En eerlijk gezegd wist niemand of er nu wel of niet iets was" zeg ik.

Hij neemt nog een grote slok uit de fles "ik weet niet of Joost wel verder is gegaan" mompelt hij. "Hoe bedoel je?" "Heb je hem gister avond niet horen praten tegen Max?" vraagt hij. Ik knik "jawel dat heb ik ook gehoord, maar Max gaat er niet meer op in." Hij kijkt me aan "hoe weet je dat zo zeker Luuk?" De beelden van vanmorgen komen in me op "geloof me nou maar. Max is door gegaan."

De rest heeft ons eindelijk ingehaald. Ik verstop de fles Bacardi weer onder in mijn tas. Ik knipoog naar Michiel "die fles is alleen voor ons, dus mondje dicht." Hij knikt en grijnst naar me. We kanoën wat rustiger met zijn alle en de sfeer is ontspannen. Ik vraag me af wat de rest aan het doen is.

Na een hele dag op het water komen we eindelijk terug bij de tent. Ik ben gesloopt. Ik loop naar mijn tent en zie Max erin liggen. Hij ligt op zijn telefoon te kijken. Zijn blik glijdt naar mij "hey" zegt hij. Ik kruip de tent in en doe de rits dicht zodat niemand ons ziet en de beestjes buiten blijven "Hey" zeg ik terug. "Hoe was het? Leuke dag gehad?" vraag ik. Hij knikt "het was gezellig." Hij doet zijn armen open "kom" en ik doe wat hij zegt. Ik laat me naast hem zakken en leg mijn hoofd op zijn borst. Ik hoor zijn hart kloppen onder zijn huid en door dat geluid val ik in slaap.

Max

Hij is in slaap gevallen in mijn armen. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het al bijna 19.00uur in de avond is. Ze waren hartstikke laat terug van het kanoën. Ik schudt ben zacht heen en weer. "Luuk? Wakker worden"  zijn ogen gaan langzaam open en focussen zich op de mijne zodra hij me ziet. "Hey, sorry dat ik in slaap ben gevallen" zegt hij met een gaap. "Dat geeft toch niks lucky, maar we gaan wel eten en misschien kunnen we daarna nog even het meer in duiken." Hij knikt en gaat van mijn borst af.

We hebben broodjes met hamburger vandaag voor het avondeten. Ik leg twee broodjes op mijn bord doe er was sla op en curry. Voor Luuk pak ik er ook twee alleen hij wilt er altijd nog gebakken ui bij. Ik vind dat zo smerig. Ik loop met twee borden naar Levi die staat te bbq-en. Hij legt het vlees op de broodjes en zo loop ik door naar Luuk. Hij zit naast Lucy en ze lijken diep in gesprek. "Alsjeblieft Luuk" ik geef hem z'n bord aan "dank je wel" grijnst hij. "Voor iemand aan wie ik een heel weekend trouwe dienst beloofd heb laat je me vrij weinig doen" zegt hij. Ik glimlach "ach dat weekend halen we wel in als we terug zijn en ik huiswerk heb" knipoog ik. Lucy lacht "jullie zijn echt een komisch duo." "Het is zwaar werk, maar iemand moet het doen" zegt Luuk waardoor we weer alle drie moeten lachen.

Ik besluit na het eten nog even het meer in te duiken, Lucy gaat met me mee want die wilde ook wel even afkoelen. Samen zwemmen we naar het midden van het meer om te kijken wat daar is. Als we dichtbij genoeg zijn zien we dat het een eilandje is. Ik loop het laatste stukje en ga op verkenning. Lucy loopt achter me aan. Als we een geluid horen pakt ze mijn hand en drukt ze zich tegen mijn arm aan "zullen we hier weg gaan Max?" vraagt ze. Ze trilt een beetje. Ik wrijf over haar arm om haar gerust te stellen. We lopen terug en gaan terug het meer in om terug te zwemmen maar de rest. "Bedankt Max" zegt ze zachtjes als we er aan komen. "Geen dank Lucy" zeg ik terug. "Hey, waar waren jullie nou?" vraagt Levi als we bij de rest gaan zitten. "Er ligt een eilandje om het hoekje. Daar waren we op verkenning" zeg ik.

Een aanbod met gevolgen. 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu