We hebben wat frietjes gehaald toen we terug kwamen van het meer. "Hey Max? Vind je het erg om vanavond een andere tent te zoeken om te slapen?" vraagt Luuk. Ik trek een wenkbrauw op "waarom?" Hij kleurt rood "ik wil graag dat Lucy bij me slaapt. Aha dus dat is het "je vind haar leuk hè?" Hij knikt "heel erg dus het zou een eer zijn om jou onze tent uit te schoppen" lacht hij. "Natuurlijk dude ik vind wel een plekje om te slapen. No problemo." "Bedankt man." Ik grijns "Maar je gaat er wel voor zorgen dat jullie wat worden. Jullie passen bij elkaar." Hij knikt "ik doe me best."
Ik ga bij de vuurkorf zitten en steek mijn handen uit zodat ze lekker warm worden. Ik zie dat Levi aan de overkant een flinke discussie heeft met Mandy. Ze staan tegenover elkaar en praten zacht maar ze lijken wel boos. Op een gegeven moment zie ik Levi mijn kant op wijzen en kijken ze allebei mijn richting op. Mandy stampt weg en Levi blijft staan. Hij draait zich om en kijkt over uit over het water.
Ik sta op om naar hem toe te gaan. Hij is mijn vriend dus ik wil er voor hem zijn als het nodig is. "Max?" Ik draai me om "ja?" Mandy staat achter me "sorry dat je dat moest zien" zegt ze. "Wat is er aan de hand?" vraag ik. "Ik mag het niet zeggen" zegt ze. Haar voet maakt een rondje in het zand onder ons "ik wilde alleen even sorry zeggen." Zonder verder nog iets te zeggen loopt ze weg.
Mijn voeten brengen me naar de rand van het water waar Levi nog steeds staat. Hij ziet me niet aan komen dus ik stoot met mijn schouder tegen hem aan. Hij schrikt op uit zijn gedachten "oh hey" komt er zacht uit. "Ik wil nog even een klein rondje lopen. Loop je met me mee?" verzin ik. Ik wil hem hier weg halen zodat niemand ons kan afluisteren. Hij twijfelt "aaah Levi kom op nou anders moet ik helemaal alleen." Dat haalt hem over de streep hij knikt en samen lopen we het bos in.
"Heb je ons gehoord net?" vraagt hij. Ik schud mijn hoofd "nee maar wel gezien" maak ik hem duidelijk. Ik hoop dat hij gaat praten, maar hij zegt niks. "Ga je me nog vertellen wat er aan de hand is?" Hij zucht zo diep dat ik zijn schouders omhoog zie komen. "Euh Mandy en ik hadden een discussie" begint hij. Ik knik maar zeg niks. "Er is iemand die ik meer dan leuk vind. Mandy vind dat ik het moet zeggen, maar ik denk dat die persoon mij niet zo ziet." Zegt hij. "Oké dat is kut, maar als je niet zegt wat je voelt dan weet je toch ook niet of het wederzijds is?" vraag ik. Hij knikt "ik vind het lastig. Je kent me Max. Je weet hoe ik in elkaar steek." Ik knik "ja je bent hartstikke leuk dus die persoon zou er trots op moeten zijn dat jij je oog op haar hebt laten vallen" zeg ik. Hij mompelt iets maar ik kan het niet verstaan.
Ik pak zijn hand vast "Wacht nou even Levi" hij kijkt naar zijn hand maar trekt hem niet weg "is dat alles dat je dwars zit?" vraag ik. "Nee" zegt hij. "Nou ga je nog iets zeggen of moet ik het er soms uit trekken?" Ik begin me een beetje te irriteren. Normaal verteld hij altijd alles. "waarom stonden jullie eigenlijk naar mij te wijzen? Waar pas ik in dit plaatje?" Nu ik het vraag vallen de puzzelstukjes op hun plek. "Het is geen meisje hè waar je het net over had? Het ging over mij?" constateer ik meer in mezelf dan dat het voor hem bedoeld was. Hij trekt nu pas zijn hand uit de mijne en loopt van me weg. Ik ben even niet in staat om achter hem aan te gaan. Ik laat me langs een boom naar beneden glijden tot ik op de grond zit. Mijn handen zitten in mijn haar FUCK!
Alles valt op zijn plek nu. Zijn stilte, zijn vragen, zijn gedrag van vanmiddag, zijn discussie met Mandy. En dan denk ik terug aan onze zoen. Ik zocht er niks achter, maar ik begrijp nu waarom hij er geen probleem van maakte. Hij vind me leuk en wat doe ik? Ik neuk met iemand anders recht voor zijn neus. Ik ben een klootzak. Het zou me kapot gemaakt hebben als ik in zijn schoenen stond en hij wijst me erop dat ik een gebit in mijn nek heb zitten.
Ik sta op ik moet hem vinden. Ik loop de kant op die hij ging en na een paar honderd meter zie ik hem zitten. Hij zit met zijn rug naar me toe. Zijn schouders schokken. Hij huilt verdomme. Ik loop naar hem toe en sla van achter mijn armen om hem heen "rustig maar het komt wel goed" fluister ik in zijn oor. Ik ga achter hem op een boomstam zitten terwijl ik hem zo goed mogelijk probeer te troosten "het spijt me van vanmiddag Levi" mijn hoofd ligt in zijn nek. Ik druk er een klein kusje "het spijt me van alles. Het was dom van me."
Ik weet niet hoe lang we zo zitten maar op een gegeven moment hoor ik het bekende deuntje van mijn telefoon die af gaat. Ik laat Levi met één hand los en pak mijn telefoon uit mijn broekzak. Ik zie dat Luuk me belt "hey Luuk" neem ik op. "Waar ben je? En heb je Levi gezien?" vraagt hij. "Ja Levi en ik zijn een rondje aan het lopen. We zijn bijna terug" zeg ik. "Heb je al een slaapplek?" vraag hij. "Nee, maar dat regel ik straks wel" reageer ik. "Ik ga hangen tot zo." Ik hang op zonder op een antwoord te wachten. Ik moet eerst iets anders doen.
JE LEEST
Een aanbod met gevolgen. 18+ ✅
RomansaMax is een jongen die bi is. Hij heeft het moeilijk als hij een aanbod krijgt van een meisje, maar hij af en toe wat flikflooit met een goede vriend. Natuurlijk heeft het gevolgen wanneer hij na een avond toch met haar in bed duikt.. Dit verhaal b...