Ik ben de seconden aan het af tellen tot het eindelijk 17.00 uur is. Maar dat wachten duurt zo verschrikkelijk lang. Meneer Kokoshead zit achter zijn bureau. Ik pak mijn telefoon en open mijn app
Ik: mam, ik ga na school even langs Luuk. We moeten nog iets voor school doen.
Kun je pap vragen of hij me daar af wilt zetten?Mams: je vader vind het goed schat. Ik zie je vanavond dan. Ben je voor 23.00 uur thuis?
Ik: ja mam. X je lievelings zoon!
Mams: je bent mijn enigste zoon mafkees. Maar ik hou van je. Kus
Ik: hou ook van jou! Kus terug
Nog 2 minuten... Jezus wat duurt dat lang. Ik doe alvast mijn boeken in mijn tas en kijk naar de klok. Nog 1 minuut. "Zeg Max? Als je nu weer normaal naar de lessen komt kun je de rest van de week het nablijven schrappen." Ik krijg automatisch een glimlach op mijn gezicht "echt waar meneer? Ik beloof het." "Nou ga nu maar dan!" "Doei meneer!" Ik loop eindelijk de school uit. Pap staat al te wachten ik doe de deur open en stap in "hoi pap." "Hey jongen hoe was het?" Ik zucht "lang ,maar ik hoef de rest van de week niet te blijven wegens goed gedrag." Mijn vader knikt tevreden. Hij parkeert de auto voor het huis van Luuk en zodra ik de deur dicht gooi rijdt hij weg.
Ik loop via de achterdeur naar binnen en zie daar Sonja staan. "Hoi Sonja, hoe gaat het?" Ik geef haar een kus en wacht op antwoord. "Goed jongen en met jou?" Ik knik "goed goed. Waar is Luuk?" "Die zit op zijn kamer eet je mee?" Ik kijk in de pan en zie daar soep staan. Lekker "graag" ze glimlacht omdat ze weet dat ik haar soep lekker vind.
Ik loop de trap op richting de kamer van Luuk. Ik doe zijn deur op een kiertje om naar binnen te kijken wat hij aan het doen is. Hij zit aan zijn bureau met een koptelefoon op naar een filmpje te kijken. Ik kan alleen niet zien wat het is omdat hij er voor zit. Ik stap de kamer in en doe de deur achter me dicht. Ik loop op mijn tenen tot ik vlak achter hem sta. Tel zacht in mezelf
1...
2...
3...
LUUK!!!!!!!! Hij schrikt zo hard dat hij van zijn stoel omhoog springt zijn knie stoot tegen het bureau, een lamp omgooit, zijn toetsenbord beland ondersteboven op het werkblad, papieren vliegen in het rond. Hij staat naar me te kijken of hij me wilt vermoorden. En ik? Ik lig op de grond van het lachen. Mijn buik doet pijn. De tranen rollen over mijn wangen. "WTF DUDE! Waarom deed je dat?" Hij kijkt echt heel boos wat mij alleen nog maar harder laat lachen. "sorry" hik ik, "maar dat was echt zo grappig." Ik klink nu als een paard. Ik lig te hinniken op de grond.
Hij draait zich om en begint zijn spullen op te ruimen. Ik stop met lachen en hoor hem "lul" mompelen. Ik grinnik nog wat na en sta dan op om hem te helpen. "Wat kom je eigenlijk doen?" vraagt hij. "Ik, mijn lievelings Luuk" begin ik "ik kom vieren dat ik niet meer na hoef te blijven. En aan wie zou ik het anders moeten vertellen dan aan de allerbeste vriend die ik ooit zal hebben?"
Hij kijkt naar me met een blik in zijn ogen die ik nog niet vaak gezien heb. Ik word er een beetje bang van "je bent toch nog wel mijn beste vriend Luuk?" vraag ik. Hij komt dichterbij, slaat zijn armen om me heen en knuffelt me. Deze actie maakt me nog banger. Hij knuffelt nooit. "Luuk?" Ik voel hem knikken "gaat alles wel goed?" zeg ik. Hij schudt zijn hoofd. "Wat is er dan?" Hij haalt zijn schouders op. "Kan ik iets voor je doen?" Het blijft stil. "Kom op je maakt me bang." Hij haalt zijn hoofd uit mijn nek en kijkt naar me. Zijn ogen staan vol met tranen, maar ze vallen niet. Hij blijft naar me kijken zonder iets te zeggen. "Luuk? Wat is er nou?" Mijn stem begint raar te klinken. Ik probeer ook mijn tranen in te houden. Dit is niet goed. Zijn hele reactie is niet goed. "Je weet toch dat je alles tegen me kunt zeggen?" Hij knikt. "Waarom doe je dat dan niet?" Hij reageert niet. Hij blijft naar me staren. "Max?" Ik knik "wat is er?" Ik wil nog meer zeggen, maar ik krijg het mijn strot niet uit.Want op dat moment komt hij dichterbij en drukt zijn lippen op de mijne. Hij kust me. Mijn fucking beste vriend kust me! Ik voel een kriebel door mijn buik schieten. Ik kus hem terug. Ik laat mijn lippen over die van hem glijden. Leg mijn handen in zijn haar en trek hem dichter naar me toe. Zijn lichaam staat nu helemaal tegen het mijne. Zijn handen liggen op mijn heupen. Wanneer zijn tong mijn mond in glijdt druk ik mijn kruis tegen die van hem. Ik hoor hem zacht kreunen.
Ik haal mijn handen uit zijn haar en verbreek de kus. Ik doe mijn ogen open en kijk naar Luuk. Zijn gezicht is vol met tranen die nu wel over zijn wangen lopen. Ik veeg ze weg met mijn duimen maar ze komen net zo snel weer terug. Ik leg mijn hand om zijn kaak trek hem naar me toe en dit keer ben ik degene die mijn beste vriend kust. Hij gaat er gelijk op in. Hij zuigt mijn onderlip zijn mond in en laat vervolgens zijn tong tegen de mijne botsen. Ik heb nooit geweten dat het kussen van mijn beste vriend zo lekker zou zijn.
"JONGENS, ETEN!" hoor ik Sonja roepen. Dat brengt ons allebei terug naar de realiteit. Ik laat hem voorzichtig los en kijk hem diep aan. Hij brengt zijn hoofd nog een keer dichterbij en geeft me een klein kusje op mijn lippen voor hij de kamer uit loop. Ik loop achter hem aan. Beide zeggen we niks als we zijn kamer uit lopen richting de keuken.
JE LEEST
Een aanbod met gevolgen. 18+ ✅
RomanceMax is een jongen die bi is. Hij heeft het moeilijk als hij een aanbod krijgt van een meisje, maar hij af en toe wat flikflooit met een goede vriend. Natuurlijk heeft het gevolgen wanneer hij na een avond toch met haar in bed duikt.. Dit verhaal b...