De volgende dag trek ik om 8.00uur de deur achter me dicht en wacht bij mijn fiets met me telefoon in mijn handen tot Sander er aan komt. "Hè dude, ben je klaar?" Ik schrik op als ik Sander ineens hoor praten "shit je liet me schrikken" zeg ik lachend. Ik stap op en samen fietsen we richting school "waar zat je met je gedachten?" vraagt Sander als we eenmaal op weg zijn. "Nergens eigenlijk, ik was op tiktok aan het kijken". Ik vertel hem over het filmpje dat ik gister avond had gezien over die kerel die een kip na deed. "Je maakt me nieuwsgierig Max". "Ik laat hem je zo wel zien op school". Zeg ik met een lach. "Hij was echt hilarisch dude".
Op school aangekomen zie ik dat Luuk al in de kantine zit "zo jij hebt wel heel veel zin om mij te zien of niet?" zeg ik met een knipoog richting mijn beste vriend. Hij kijkt op van zijn boeken "ja je huiswerk bedoel je!" Ik trek mijn wenkbrauw op en kijk hem strak aan "en jij mijn lieve Luuk denkt dat je mijn huiswerk zo krijgt?" Ik zie een rood kleurtje over zijn wangen gaan "ten eerste ben ik niet van jou mijn lieve Max en ten tweede weet ik zeker dat onze Sander hier je huiswerk ook graag wilt". Ik zie Sander ja knikken en Luuk tevreden verder onderuit zakken op zijn stoel. "Nou vooruit dan, maar alleen omdat ik niet wil dat Sander een onvoldoende haalt" zeg ik terwijl ik tegenover Luuk ga zitten.
Ze gaan naast elkaar zitten zodat ze tegelijk kunnen werken. Ik kijk op mijn gemak de kantine rond als mijn blik op Nicole valt. Ze kijkt me strak aan en seint me met haar hoofd mee te komen. Ze staat op en loopt richting het plein. "Sorry jongens, ik ben zo terug". Ik sta op en loop de kantine uit naar buiten.
Als ik Nicole spot op een bankje aan de andere kant van het plein loop ik er naartoe. "Hey Nicole, hoe gaat het?" vraag ik haar. "Goed Max en met jou?" Ik knik "goed goed. Dus wat kan ik voor je doen? Je wilde me spreken?" Ze kijkt zenuwachtig mijn kant op en na een diepe zucht begint ze met praten "kijk Max, ik weet dat je me niet aantrekkelijk vind, maar ik vind jou wel leuk en ik heb een voorstel voor je".
Ik kijk haar aan "hoe bedoel je dat ik je niet aantrekkelijk vind?" Ze kijkt snel de andere kant op "nou ik weet dat je voor de jongens gaat". Aha dus dit is het wat haar dwars zit. "Nicole? Je weet wel dat ik bi ben toch?" Ze draait met een ruk haar gezicht om en kijkt me lang aan "nee dat wist ik niet". Ik glimlach naar haar "bij deze dan."
"Dus wat is je voorstel precies?" vraag ik om de stilte te breken. Ze draait een plukje haar om haar vinger en lijkt nog zenuwachtiger dan net "oke ik ga er nu niet omheen draaien, ik wil je dit al zo lang vragen" begint ze te ratelen. "Nic? Wat is er?" vraag ik. Ze kijkt me aan "ik ben nog maagd en ik wil graag dat mijn eerste keer met jou is." Komt er zacht uit.
WACHT WAT?!
Het blijft een hele lange tijd stil "vergeet wat ik zei" zegt ze wanneer ze op staat en terug naar school gaat. Halverwege het plein pak ik haar hand vast "nee, nee wacht even, ik wilde je niet kwetsen, maar je overviel me. Dit is nogal wat. Mag ik erover nadenken?" Ze knikt "ja doe er zo lang over als je wilt Max, maar wil je het wel stil houden alsjeblieft?" Ik knik. Ze loopt van me weg en ik kijk hoe ze de school in gaat.
Ik weet wat ik haar net beloofd heb, maar ik moet hier met Joost over praten. Hij is nu de enige die me advies kan geven. En hopelijk heeft hij een mening over wat ik hier mee moet. Jezus, waarom vraagt ze dit aan mij? Ik ken haar al sinds de basisschool. Het is niet dat we de beste vrienden zijn, maar we spreken elkaar regelmatig. De bel gaat dus ik loop terug de school in naar de eerste les van vandaag.
JE LEEST
Een aanbod met gevolgen. 18+ ✅
RomanceMax is een jongen die bi is. Hij heeft het moeilijk als hij een aanbod krijgt van een meisje, maar hij af en toe wat flikflooit met een goede vriend. Natuurlijk heeft het gevolgen wanneer hij na een avond toch met haar in bed duikt.. Dit verhaal b...