52

778 10 4
                                    

Ik hoor Luuk praten aan de telefoon en zeggen dat we er heen gaan, maar ik lig veel te lekker hier in Levi zijn armen. Ik wil hier niet weg. "Kom jongens, we gaan naar het bureau" zegt Luuk. Levi laat zijn armen van me afglijden en staat op. Met een luide zucht doe ik hetzelfde.

"Ga jij ook mee Levi?" Hij knikt "ja ik sta er immers zelf ook op" zegt hij "en ik wil er zijn voor Max." Hij pakt mijn hand en neemt me mee naar beneden. "Kom we nemen mijn auto dan zijn we er sneller" zegt Levi. "Je kunt de mijne ook pakken hoor" zeg ik hem. Hij schudt zijn hoofd en stapt in zijn wagen. Ik ga achterin zitten en kijk naar buiten. Na een veel te korte rit komen we aan bij het bureau.

"Hallo, wij komen aangifte doen" zegt Luuk. "Één momentje" de vrouw achter de balie belt naar iemand "er komt zo iemand voor jullie aan, neem maar even plaats" ze wijst achter ons naar een bankje. Ze gaan alle twee naast me zitten zodat ik in het midden zit. Ik weet waarom ze dat doen. Ze willen me beschermen.

"Hallo heren, ik ben agent Lodewijk. lopen jullie met me mee?" Hij schudt ons alle drie de hand en alle drie lopen we als een hondje achter hem aan. "Ga maar zitten, en zeg me eens wat ik voor jullie kan doen". Wederom gaan ze allebei naast me zitten. "We komen aangifte doen" herhaald Luuk. De agent knikt "waarvan? Kun je me vertellen wat er gebeurt is?"

"Max?" zegt Luuk. Ik kijk hem aan en begin dan het hele verhaal te vertellen vanaf het moment dat Nicole kwam tot aan afgelopen week. Het weekend, Joost, mijn vrienden, het meisje van  vanmiddag, hoe ik er achter kwam. Ik vertel hem alles. "En nu staat er een site online van mij met dingen die persoonlijk zijn. Foto's, filmpjes, geluidsfragmenten."

"En hoe passen jullie in dit verhaal?" vraagt de agent. "Wij staan ook op die site" zegt Levi. Luuk knikt "ook van ons staan er persoonlijke foto's op" zegt hij "en wij hebben er ook geen toestemming voor gegeven." De agent knikt. "Ik heb Instagram een mail gestuurd met het verzoek de site te  verwijderen" zegt Luuk dan. "Heel goed jongen, dat is in ieder geval al een goede stap". Hij knikt "zal ik het adres van de site aan U geven?" vraagt Luuk. De agent knikt "ja dat lijkt me handig."

"En weten jullie wie er achter zit?" vraagt hij. We knikken alle drie. "Ja meneer, het zijn Joost de Bruijn en Nicole Janssen" zeg ik. De agent kijkt me aan "dat zijn je vrienden?" Ik knik "ja blijkbaar dus niet" mompel ik.

"Wat moeten we nu doen?" vraagt Levi aan de agent. "Gewoon doen wat je altijd doet, wij gaan het onderzoeken. Ik laat zo snel mogelijk iets weten." Hij staat op en geeft ons alle drie een hand. We lopen het kamertje uit en gaan naar buiten. "Zo hopelijk houdt het snel op" zegt Luuk.

Levi knikt "ja, maar het kwaad is al geschied" zegt hij "zijn reputatie is naar de klote. Ze hebben alleen maar zijn minder goede kanten laten zien en dat terwijl hij alleen maar hartstikke lief voor me was. Ik vind het nu bijna jammer dat er geen geluid bij is zodat ze het allemaal konden zien." Zegt Levi.

Luuk kijk hem lang aan "Ik had niet anders van hem verwacht die jongen heeft een hart van goud. En bovendien zou hij nooit boos op je worden. Je had hem een paar jaar geleden moeten horen, die jongen kon zijn kop niet over je houden. 'levi is zo leuk! En lief en schattig' hij tekende overal hartjes naast je naam. Het maakte gewoon niet uit waar hij die naam zag staan" lacht Luuk bij de herinnering. Levi kijkt naar mij terwijl hij naar Luuk luistert.

"Ik sta hier ook nog he" grom ik. "Sorry" mompelt Luuk. Ik loop naar de auto en wacht tot Levi de deur open doet "het geeft niet Max, ik vind het wel schattig" knipoogt hij naar me. De auto gaat open. We stappen alle drie in en gaan terug naar mijn huis. De rit verloopt in stilte, we zijn allemaal diep in gedachten.

"Gaan jullie nog mee naar binnen?" vraag ik. "Ja, ik ben met Levi mee gereden dus die moet me straks op school afzetten, want mijn fiets staat daar nog" zegt Luuk. "die pikken we straks wel even op bij school dan gooi ik hem in de kofferbak, dat komt wel goed." Zegt Levi.

We lopen naar mijn kamer en zien dan de ravage die ik heb achtergelaten. SHIT! Dit gaat een hoop tijd kosten om op te ruimen. Ik begin met het glas één hand in het verband is wel genoeg vind ik.

A tornado flew around my room before you came.
Excuse the mess it made, it usually doesn't rain in.

Verder ken ik de tekst niet dus stop ik weer met zingen. Wat Luuk laat lachen "jij kent ook overal een liedje van hè?" Ik schud mijn hoofd "nee hoor dat valt best mee." Dat gaan we testen "een liedje over regen" zegt hij. En voor ik het weet zing ik al:

Onder m'n parapluutje, onder me para para para parapluutje. Schuil ik één minuutje.
Alles was plots zo ooeeee, alles was plots zo aaahh. Onder m'n parapluutje.

"Dude? Sta je nou K3 te zingen?" Ik knik "jup!" "Ik doe niet mee, ligt hij straks weer naakt en koud op de vloer" zegt Levi. Ik lach "het was wel heel leuk" zeg ik hem. "Hij knikt "ja en daarna heel warm" knipoogt hij. Ik bloos "aaachh, dit is schattig" zegt Luuk. 

We zijn ondertussen klaar met mijn kamer als mijn moeder ineens binnen komt. "Hey jongens, ik wist niet dat jullie er waren" zegt ze. "Hoi mam." reageer ik "wat is er?" Ze kijkt naar me "niks ik kwam alleen even kijken hoe het ging" zegt ze. "Gaat prima mama, we waren mijn kamer aan het opruimen" vertel ik haar.

"En je hand?" Haar blik ligt gefocust op mijn hand. "Euh, mijn spiegel brak toen Luuk er in keek" zeg ik haar. "MAX!" zegt ze dan. Shit nu krijg ik op me klote van mijn moeder. "Je weet best dat Luuk daar niks aan kan doen!" zegt ze erachter aan.
Levi en ik lachen kei hard om mijn moeder die ook staat te grijnzen.

"Hey! Dat is niet aardig!" roept hij. "Nee jongen, dat is om half 4 s'nachts dronken aanbellen ook niet" zegt mijn moeder. "Dit was mijn wraak" lacht ze nu. Luuk lacht met haar mee. "Hij tilt zijn handen op alsof hij zich overgeeft "oké oké". Mijn moeder lacht en aait een keer door zijn haar "eten jullie mee?" "Nee, vandaag niet, we moeten nog trainen vanavond" zegt Luuk.

Een aanbod met gevolgen. 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu