3

2.1K 13 9
                                    

"Mam!, Ik ben thuis!" Roep ik wanneer ik de deur achter me dicht trek. Het is al 21.00u zie ik. We zijn met de jongens nog iets gaan eten en langer blijven zitten dan ik dacht. "Je hoeft niet te gillen schat" hoor ik achter me waardoor ik bijna een gat in het plafond spring van de schrik. "Ach ik wilde je niet laten schrikken. Sorry Max." Ik draai me om en kijk naar mijn moeder die zich uitgedost heeft. "Zo mam je ziet er goed uit waar ga jij heen?" Ze trekt haar jas aan "ik ga op date met je vader dus wacht maar niet op ons" zegt ze met een knipoog. Ik schiet in de lach "dat was ik ook niet van plan, ik ga op tijd naar bed vanavond ik ben kapot". Ik geef haar een kus op haar wang met een zachte "veel plezier" er achteraan en loop richting de trap.

Op mijn kamer leg ik gelijk mijn telefoon aan de lader. Hij was leeg dus ik start hem opnieuw op. Dat duurt altijd even dus ik trek ondertussen mijn kleren uit en ga ik bed liggen. Net als ik de deken over me heen trek krijg ik verschillende berichten binnen.
Ik open eerst het bericht van Luuk

Luuk: heb jij je huiswerk van Engels af? Mag ik het morgen overschrijven? Mijn moeder vermoord me als ik weer een onvoldoende haal.
Ik: ja ik heb het af. Kom morgen wat vroeger op school dan wacht ik in de kantine op je.
Luuk: thnxs man! Ik wist dat ik op je kon rekenen.
Ik: geen probleem. Altijd!

Ik lach in mezelf Luuk is echt altijd te laat met zijn huiswerk, maar goed dat ik altijd iets vooruit werk in de klas zodat ik na schooltijd andere dingen kan doen.
Het volgende bericht is van Joost.

Sunshine: hey handsome, het was leuk vanmiddag! Jammer dat ik niet mee kon naar de training.
Ik: dat geeft niks, je enkel is vast weer snel de oude.
Ik: en vanmiddag was voor herhaling vatbaar. Volgende keer ben jij aan de beurt!
Sunshine: ik kan niet wachten 😏
Ik: zie je morgen sunshine x.

Ik sluit de app af en ga nog wat op tiktok kijken of er nog iets leuks is. Ik moet echt kei hard lachen om een kerel die een kip na doet. Ik zet er een opmerking bij dat dit filmpje zojuist mijn hele dag goed gemaakt heeft.
Dan komt er een bericht binnen van Sander

Sander: morgen samen fietsen?
Ik: ik ga iets eerder naar school, want Luuk wilt mijn huiswerk van Engels over schrijven.
Sander: geen probleem dat moet ik ook nog maken.
Ik: 8.00u bij mij?
Sander: prima dude zie je dan!

Ik zet me telefoon uit en val al snel in een diepe slaap.

Een aanbod met gevolgen. 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu