10

1.3K 16 0
                                    

Het staat 2-1 voor ons tijdens de rust. Ik zit naast Luuk in de kleedkamer met een fles water als de deur open gaat en Joost binnen komt. De hele kleedkamer valt stil "hey Joost" Koen staat op en geeft Joost een klap op zijn schouder. "Hoe is het vriend? Wat kom je doen?" "Hey man, ik mocht van de coach een paar minuten spelen om te kijken of mijn enkel het aan kan" zegt Joost. Hij kijkt de kleedkamer rond en zijn ogen eindigen bij de mijne. "Max" ik geef hem een knikje als groet. "Luuk ik ga alvast terug naar het veld ga je mee?" Hij knikt en staat te gelijk met mij op van de bank.

Als de tweede helft begint staat Joost ook in het veld. Hij schopt de bal naar Luuk, die passt hem door naar Koen, die passt hem terug naar Joost en die schopt de bal zo voor mijn voeten dat ik hem met een mooie boogje zo de hoek in schiet. Alle spelers komen op me af gerend en springen boven op me.

"GO MAX!!" Ik kijk op en zie Nicole aan de kant staan gillen. Ik zwaai naar haar geef haar een glimlach en focus me weer op het spel. De laatste 5 minuten gaan in en de tegenstander heeft het nu op mij gemunt. Ik denk dat ze doorhebben dat ik de goals maak. Dat is onze strategie nu ze zich op mij concentreren let er niemand op Luuk die nu de bal binnen schiet. De wedstrijd eindigd met 4-2 voor ons.

In de kleedkamer is het feest. Iedereen is super blij dat we hebben gewonnen. "Zo die Nicole vond het zeker wel leuk met je vanacht?" Zegt Luuk met wiebelende wenkbrauwen.. "shut up Luuk! Je ziet eruit als een clown als je dat doet met je wenkbrauwen" lach ik hem uit. Ik sta onder de douche mijn lichaam in te zepen als hij nog een opmerking maakt over Nicole. "Gast! Laat het anders zorg ik dat je je zeepje van de grond moet rapen!" Hij kijkt me met grote ogen aan "je zou niet durven!" "Oh echt wel shitface" grinnik ik.

Ik droog me af terwijl iedereen nog onder de douche staat "was je bij Nicole vannacht?" hoor ik achter me. Daar staat Joost poedelnaakt en mooier dan ooit. Waterdruppeltjes vallen van zijn haar langs zijn gezicht via zijn nek over zijn borst naar beneden en ik zweer je dat ik sta te kwijlen. Ik voel mijn pik harder worden. "Euh Max, ik denk dat je je even aan moet kleden." Ik kijk naar beneden "fuck" ik sla mijn handen over mijn pik heen en draai me om. Ik kleed me aan en besteed verder geen aandacht aan Joost die zich nu ook staat aan te kleden. De rest komt de douche uit lopen. "ik wacht buiten Luuk." Ik trek mijn jas aan en loop de deur uit.

Buiten zie ik Nicole staan "hey jij, kom je me aanmoedigen?" Ze schudt haar hoofd "mijn broertje moet een wedstrijd spelen zometeen en ik moest hem brengen. Toen zag ik dat jullie bezig waren. Dus dacht dat je het wel leuk zou vinden als ik even kwam kijken." "Dat vind ik ook" knipoog ik naar haar. Ik zie in mijn ooghoek dat Luuk en Joost naar buiten komen. Joost blijft gelijk staan als hij mij bij Nicole ziet. Luuk loopt naar ons toe "hey Nic, hoe is het?" Hij geeft haar een kus op haar wang en kijkt haar vragend aan. "Goed met jou?" "Goed goed lekker potje gespeeld." Ze geeft hem een glimlach en knikt "dat zag ik." Het broertje van Nicole komt aanlopen in zijn tenue "hey Max en Luuk" groet hij ons "hallo Sem" zeggen we in koor terug.
"Wij gaan succes met je wedstrijd" "thnxs guys." Samen met Luuk loop ik naar de andere jongens. Wij hebben met onze ploeg altijd nog een derde helft in de kantine.

"Shitt Luuk, je moet me helpen!" Luuk ligt helemaal plat van het lachen als ik bijna op mijn bek ga. Hij heeft alleen cola op vandaag, want hij gaat vanavond nog uit eten. "Laat me raden, je had dat laatste biertje niet moeten nemen?" zegt hij met een grijns. "Ugh nee man, het ligt aan die bittergarnituur! die smaakte raar." Hij rolt met zijn ogen "ja tuurlijk dude whatever." "Ik zweer het ik ga zo echt op m'n bek als je niet helpt." Hij lacht alleen maar nog harder als hij me los laat en ik begin te zwalken. "Luuk kom op nou!" Ik probeer hem vast te pakken maar hij doet net een stap achteruit. Die hufter vind dit maar al te grappig.

"Ik breng hem wel thuis" hoor ik achter me. Ik probeer me om te draaien om te kijken wie het is maar Luuk houdt me tegen. "Weet je het zeker? Hij is er behoorlijk slecht aan toe." "Dat geeft niks. Ik zorg voor hem." Ik voel een arm om mijn middel glijden die me strak tegen een lekker warm lichaam drukken. "Mm da's lekker warm" mompel ik. "Stil jij anders laat ik je hier staan." Ik kijk op en zie dat Koen me vast heeft "waar is de rest?" vraag ik. "Euhm Luuk is net weg, jij en ik zijn hier, de rest is nog binnen" dwars door zijn zin vraag ik waar Joost is. "Joost is nog binnen die zit met zijn ziel onder zijn armen aan de bar, maar zegt niet wat er aan de hand is." Ik laat mijn hoofd hangen "ik weet het wel denk ik" mompel ik. Koen kijkt me aan "hij heeft gister avond met iemand anders gezoend toen ik er naar stond te kijken. Toen ben ik naar Nicole gegaan en heb daar geslapen." Koen zucht diep "dus hij denkt dat je sex hebt gehad met haar? En nu stond ze hier vanmiddag ook ineens." Ik knik "maar ik heb geen sex met haar gehad, ik heb op de bank geslapen wel met Nic maar we hebben niks gedaan."
"Kom ik breng je naar huis, je moet je roes uitslapen."

Ik lig in mijn bed en kan de slaap niet vatten. Steeds zie ik Joost voor me zielig met zijn hoofd naar beneden aan de bar zitten. Hoe hij in de kleedkamer naar me keek toen hij vroeg of ik bij Nicole was. Het zit me dwars. Waarom gedraagt hij zich zo, hij is tenslotte degene die iemand anders zoende. Ik hoor mijn telefoon trillen op het nachtkastje dus ik pak mijn telefoon en open mijn app

Joost: jebentzohandsomebabe

Ik: Joost? Ben je al thuis?

sunshine is aan het typen....

Joost: neeeeeeikbenbier
Joost: HIK!
Joost: kijkmaxie *hik* mijntelefoon *hik* heeftdehik *hik*
Joost: ndjeiebrbjsieuebd dksp

Ik: waar ben je Joost?

Joost: sunshinehandsomemijnnaamissunshine

Ik: waar ben je sunshine?

Ik krijg een app binnen van Koen.

Koen: Als je Joost zoekt die zit in de kantine bij de voetbal.

Door deze berichten ben ik spontaan nuchter. Ik stap mijn bed uit doe mijn schoenen aan en ga richting het sportveld.

Een aanbod met gevolgen. 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu