canlanan hatıralar

6.9K 248 23
                                    

    FLASHBACK 

  Başarıyla ayrıldığımız bir operasyondan sonra karakola gelmiş ve albayın yanına çıkmıştık. Bizleri kutladıktan sonra iki gün izinli olduğumuzda söylemişti, e nihayetinde büyük kelle almıştık. Yorgunluktan odama gidip uyumuştum. Sabah içtiması ve spordan sonra çardakta oturmaya geçmiştik. Durur muydu timin hiperaktif genci yapıştırdı hemen soruyu

Melih" Ya abi bugün bir yerlere gitsek mi?"

Samet(ters ters bakarak)"Ya oğlum bir otur götünün üstüne anasını satayım, anlamıyorum nerden geliyor bu enerji bu adama."

Melih" Hadi abi ya öyle deme canım sıkılıyor burada, sizin sıkılmıyor mu komutanım?"

Ferit" Yooo bir tek senin canın sıkılıyor. Hem unutmayın albay etrafta takılın dedi o yüzden buradan uzaklaşamayız."

Yüzü asılan Melih in omuzuna elimi koydum. 

"Üzülme lan elbette yapacak şeyler buluruz ilk önce bir çay içelim."

Melih" Valla mı komutanım? Siz de olmasanız eğlenemeyeceğiz ruhları 70 yaşında bunların, bu arada ne yapacağız komutanım?

Kaya(sert bir şeklinde ensesine vurarak)" Allah için Melih sus zaten yoruldum, yapacağız bir şeyler diyor Beliz komutan.

Melih( ensesini ovalayarak) "Abicim yavaş olur musun bu da bir ense neticede boru değil."

Ümit" Melih kanka benim fotoğrafımı çeksene şu karların arasında."

Melih" Kime atacaksın kanka sabahtan beri telefona bakıp gülüyorsun?"

Samet" Harbi lan yenge mi var yoksa."

Ümit" Yani neticede bir kaç tane yengeniz var ama fotoğrafı onlara atmayacağım anacağıma atacağım."

Yerden tam alamadığım kar topunu Ümit e doğru fırlattım ama o çevik bir hareketle kafasını eğdi 

"Ne şerefsizlik yapıyorsun lan" dedim.

Ümit( ellerini saçlarının arasından havalı bir şekilde geçirerek)" Komutanım ben ne yapabilirim ki cazibeme dayanamayıp yazıyorlar ben de onları üzmüyorum, ne yapabilirim onları bu cazibeden mahrum mu edeyim, gerçekten onlara bu kötülüğü yapmamı mı istiyorsunuz?"

Ona inanamayan gözlerle baktım. Herkes onu bu dediklerine gülerken

Melih" Geç lan şuraya yakışıklı piç kurusu."

Ümit" Ayıp oluyor ama kardeşim." diyerek ayağa kalktı.

Hemen Melih de peşinden kalktı ve üç dört metre ilerde olan tepenin başında poz vermeye başladı. Biz de oturduğumuz yerde onlara bakıp gülüşmeye başladık. 

Kaya" Bu arada Semih yüzbaşı neden yok?"

Ferit" Büyük ihtimalle operasyon var yakında zaten o yüzden ayrılmayın dediler bize de."

"Haklısınız operasyon olacak ama komutanların bu kadar sessiz olması işlerin bir nebze ciddi olduğunu gösterir" dedim.

Kaya" Hayırlısı olsun komutanım biz vatanımız için her şeyimizi ortaya koyarız."

Gülümsedim. "Biliyorum Kaya yoksa bu mesleği seçmezdik." 

Bu konuşmadan sonra biraz sessizlik oldu ama çok geçmeden sessizlik bozuldu. Melih ve Ümit buraya doğru tartışa tartışa geliyordu.

Melih" Ya yeter kardeşim yeter en az 500 tane fotoğrafını çektim, yemin ederim fotoğrafını çekersem bir daha ne olayım."

Ümit" Sen de düzgün çek lan o zaman."

KURALSIZIN HİKAYESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin