ipucu

4.3K 181 35
                                    


Kapıma birinin vurmasıyla açtım. 

Asker" Komutanım albay umut timinin bir hafta izinli olduğunu söyledi."

"Tamam asker."

Operasyondan yeni çıktığım için aşırı yorgun ve uykusuzdum ama elimdeki belgeleri araştırmalı ve bir sonuca varmalıydım. Burada durmak istemediğimden arabamın anahtarlarını da alıp aşağıya indim. Anka en yakın arkadaşım buradaydı, onun yanına gidecektim. Gerçek ismi de Hayal. 

Yolda  düşünceli düşünceli arabamı kullanırken onun malikanesine gelmiştim bile. Kapısını tıklattım. Kapıyı açan Hayal e direkt sarıldım. O da bana kollarını dolarken uzun sarılmanın ardından sonunda içeriye geçmiştik. İçerde Hayal in tim arkadaşları olduğunu düşündüğüm beş erkek bir kız vardı. İçeri girmemle sessizlik olurken. 

Hayal" Rahat olun arkadaşlar Beliz benim en yakın arkadaşım, kendisi de asker."

Kendimi hemen tekli koltuğa atıp onlar gibi yayılarak oturdum. Hayal de kendini koltuğa atarken sordu "İyice toparlanmışsın kardeşim, sen uğramazdın buralara." Paketimden bir sigara yakıp tutuşturdum. Timindekilerin Anka nın kendisi olduğunu bilip bilmediklerini öğrenmek için kafamla işaret yaptım. O da hemen anlamıştı ve kafasını biliyorlar anlamında sallamıştı.

Dumanı yavaşça üflerken konuştum.

"Anka nın ortaya çıkmasına  ihtiyacım var. Mesele onlarla alakalı." Onlar dediğimi iyi anlamıştı.

Anka" Acil mi?"

"Hem evet hem hayır sen takıl, sonra anlatırım." Ayağa kalkıp mutfağa ilerledim. Evinde yiyecek bir şeyler olduğunu düşünmüyordum ama dolapları karıştırdım. Bir yandan da buraya kadar gelen seslerini dinliyordum.

"Vay anasını be gözleriyle konuştular."

"Komutanım kim o?"

Anka "Kuralsız o."

Bir anda birinin öksürmesiyle dolabın kapağını kapatırken gülümsedim. Dinlemeye devam ettim, aslında dinlemiyordum sesleri geliyordu.

"Helal lan, helal" (sırt vurma sesi)

Dolaptaki malzemelerden sonunda bir sandviç hazırlayıp içeriye geçtim. Aynı yerime otururken bir yandan sandviçimi yiyip bir yandan da gözlerimi üstlerinde gezdirdim.

"Seni tek gönderirler miydi, hayırdır?"

Anka "Öyleydi ama şu sıralar yalnız kalmamı uygun görmediler."

Anladım manasında kafamı salladım." Timinizin adı ne?"

İçlerinden kızıl saçlı olan" Arslan timi"

"Şehit Selçuk Arslan anısına.."

"Evet onun soyadı."

Ortamda biraz sessizlik olduktan sonra kumral olan asker "Komutanım biz kalkalım, hem sizin misafiriniz de geldi." 

Hepimiz ayağa kalkarken Anka ile onları yolcu ettik. 

Anka "Dökül bakalım." Anlatmaya başladım.

"Operasyona çıktık. Operasyonda bazı belgeler elime geçti hatta belgeleri Elif e de attım. Biliyorsun kendisi çok iyi bir bilgisayar uzmanı. İşimizi kolaylaştıracak o da. Belgelerin fotoğrafları elimde, inceleyip intikamım için en ufak bir ipucu bile kar bana."

Anka "O zaman ilk başta fotokopilerini çekelim sonra da işe koyulalım."

Birlikte evin alt katına inmiş orada bulunan yazıcıdan işlerimizi görüp tekrardan yukarı çıkmıştık. Tam ortada duran sehpaya koydum belgeleri. Yanıma oturan Anka ellerimi tutarak konuştu "Bak Beliz, anlıyorum intikam istiyorsun ama sence de bazen kendini kaybetmiyor musun? Bazen senin adına korkuyorum kardeşim, hırsının önüne geçmesine izin verme."

KURALSIZIN HİKAYESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin