Bölüm: 3 – Başlangıç
*
Hızla geçen günlerin ardından, kızlarla plan yapmış ve Banu ablaya gitmek için sözleşmiştik. Arada bir böyle beraber toplanıp, içerdik.
"Annem..."
"Annesinin bebeği, gel..."
Hızla sokuldum anneme, ardından başımı kaldırdım "Bugün Banu ablalarda kalabilir miyim?" güldü annem benim bu isteğime.
"Kalabilirsin canım... yarın erken gel ama olur mu?"
Yanağını öpüp hızla yukarıya çıktım, üstümü değiştirip Bergüzarlara doğru yol aldım, Neriman teyzenin kapıyı açmasından sonra salona doğru ilerledim.
"Annem, Şerife ablayı gördüm bugün.. konuşmuşsun annesiyle?"
"Şükür yakaladım kadını.. hiç de haz etmem anasından amma napam annem oğlum öyle istiyorsa.."
Gözlerim Neriman teyzeye kaydı, "Neriman teyze.. maşallah! Bu sene bütün çocukların da evleniyor.." gülerek cevapladım onları.
Neriman hanım da kahkaha attı, "Ay Bade! İlahi annem.. güldürdün beni.. doğru dedin! Hepsi durdu durdu, bu seneyi buldu ya.."
"Ya.."
"Neriman teyzee biz bugün Banu ablada kalcez, izin verirsen.." Neriman teyze bir bana bir de Bergüzara baktı önce, sonra izin verdi.
"İyi bakalım.. başkası olsa izin vermezdim biliyorsunuz ama Banuya güvenim sonsuz.."
*
"Ayy, kaç yaşına geldik kapı kapı izin alıyoruz her birinden hee, vallah sıkıldım ben bundan.."
"Deli deli konuşma annelerimiz bizim onlar.."
Koluna geçirdim bir tane, "Kızım! Ben onu mu diyom. Osman'ımla Yadigâr ağabeyi diyom.."
"Öyle desene.. he bu arada Bademim Yadigâr dedi ki, biz Osman'la kahvede oluruz.."
"Kızım! Hangi kahvede olurlarmış demediler mi?" duraksadı Bergüzar, dudaklarını ısırdı hafifçe,
"Ay.. ben onu sormayı unuttum.."
"E be Bergüzâr.. ikisi de kahve işletiyor aha bu mahallede.. neyse hadi gel önce Osmanımın dükkana bakalım, sonra Yadigâr ağabeyinkine.. öğreniriz!"
Kol kola girmiş beraber Osman'ımın dükkanın önüne gelmiştik. Buradalardı, içeriden ışık geliyordu.
"Heeeh bak burdalarmış.."
Merdivenlerden çıkıp içeriye girdi dan diye, arkasından yorgun bedenimi sürüye sürüye Bergüzar girdi.. içerisi bomboştu.. Osman demliği yıkıyor, Yadigârsa etrafı topluyordu..
"Biz geldik!"
"Hoş geldiniz.."
"Hoş geldin Bademim"
Bergüzar, kendisini Yadigâr'ın yanına attı.. "Üff, ayaklarıma karasular indi!" gözleri sinirle beni buldu, "Bir de utanmadan yolu uzata uzata geldi.."
Bergüzar'ı umursamadan Osman'ımın yanına geçip tezgahın üzerine oturdum. İçeride kimse olmayınca bunu yapmayı çok seviyordum.
"Oha!"
Bergüzar'ın adeta çığırmasıyla ona doğru döndüm. Gözlerime bakarak ne yapıyorsun dedi, umurumda mıydı? Hayır tabi ki. Omuz silktim.
"Burası Banu'nun dükkana daha yakın, bir şey olursa gelin.."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BADE (Mahalle Serisi - II) TAMAMLANDI
Chick-LitBir, Badem Şekeri varmış.. Tadını alan, bir daha bırakamazmış. "Ah; badem şekerim!" Mahalle Serisi - II *Yetişkin İçerikli Unsurlar Barındırmaktadır. Bu kitaba başlarken bu konuyu bilerek okumanızı tavsiye ederim.