Misya POV
Aku terjaga dari lenaku. Mataku silau dan telingaku dapat menangkap riuh rendah suara orang tengah bergurau senda. Aku mengerdipkan mataku untuk mendapatkan gambaran yang lebih jelas. Aku mengecam tempat ini kerana aku pernah menetap di sini beberapa bulan yang lalu.
"Misya. Awak dah sedar" tegur suara yang sangat aku rindu.
Aku memandangnya yang sedang memegang tanganku dengan kemas. Aku cuba untuk bangun tetapi dihalangnya.
"Doktor cakap awak perlukan rehat. So jangan banyak bergerak" katanya.
"Saya okey la" aku menolak tangannya perlahan. Badanku terasa sengal-sengal apabila aku bergerak.
"Hish. Degil" marah hana.
"Degil-degil pun yang ni juga la yang awak sayangnya" usikku. Muka hana berona merah. Dia menampar lenganku dengan manja.
"Aww. Sakit" aduku. Aku menggosok lenganku yang langsung tidak sakit sebenarnya.
"Haa, usik la lagi. Saya tampar lagi kuat nanti" ugutnya.
"Hmm" aku memuncungkan bibirku. Berpura-pura merajuk dengannya.
Chupp! Hana mencium bibirku. Darah merah terus menyerbu mukaku, aku blushing.
"Ehem2. Lovebirds ni. Kiss tak tengok kiri kanan erk" Shae menyampuk. Mukaku bertambah merah apabila mendengar suara shae.
Tiba-tiba aku teringatkan apa yang berlaku. "Wait. Macam mana saya boleh ada kat sini? And Jun. Mana dia? She- she try to rape me, right? Oh noo" aku menutup mukaku. Tanganku sedikit menggeletar.
Hana memelukku. "Its okey. You're safe now. Jun tak sempat pun nak apa-apakan awak. Dan lepas ni dia dah tak boleh ganggu awak lagi dah. So you're fine. Dont worry okey?".
"Are u sure? Macam mana kalau dia datang balik?" soalku ragu-ragu.
"Nope. That's not gonna happen" balas Shae dengan yakin.
"How can you be so sure?" aku memandang mereka bertiga.
"Because-" mina melabuhkan punggungnya di sebelahku.
"-dia dah dihantar ke luar negara, by her own father. Masa kitorang sampai ke hotel tu, kitorang terserempak dengan pemilik hotel tu which is ayah jun. Kitorang ceritakan pada dia apa yang berlaku dan dia sendiri yang beritahu kitorang nombor suite jun"
"At first, dia tak percayakan kitorang but ika yakinkan dia. Ika tunjukkan rakaman suara perbualannya dengan jun selepas misya pengsan tu. Dari situlah ayah dia percaya dan operasi menyelamatkan misya pun berlangsung" gurau mina di hujung ayat.
"Ika? huh" aku menggepalkan penumbukku. Hatiku panas apabila teringatkan dia. Dialah punca aku hampir em.
"Misya" hana memegang tanganku. "Ika yang beritahu shae dan mina pasal awak. Thats why diorang dapat sampai tepat pada masanya".
"Tapi kenapa? After dia buat saya macam tu? Dia fikir saya ni barang mainan ke? Boleh dibuat sesuka hati je" bentakku.
"Misya,,, Look here. Ika terpaksa masa tu. Dia pun mangsa juga. Jun ugut untuk lukakan dia kalau dia tak beri kerjasama. Sebab tulah dia buat semua ni. Dia takut dan lemah. But atleast she make a right decision to tell us about you afterwards. You should forgive her and give her a second chance to be your friend" pujuk hana. Nadanya ditekankan pada kata 'friend' itu.
"hmm. tengok la" aku membalas. "Tapi kan, kenapa beri peluang untuk jadi friend dan bukannya gilfriend?" aku berlagak innocent. Hana merenung aku dengan tajam sebelum mendekatkan bibirnya ke telingaku.
YOU ARE READING
Hurt
RomanceFall in love with the wrong person at the wrong time. Or Maybe she is the right person but only we fall in love at the wrong time... "kenapa berubah?" - misya "why persoalkan, its up to me if i want to change." - hana "you'll be mine, Misya. Only m...