Misya POV
Keadaan bilik menjadi semakin suram. Aku nekad untuk move on dari Hana. Aku sudah jarang meluangkan masa di dalam bilik. Ianya disebabkan oleh Hana yg sering oncall dgn kesayangannya. Bersweet di depan aku. Aku rimas dan cemburu yg teramat sangat. Tapi apakan daya, siapalah aku di mata Hana."Hai kak Misya" sapa seseorang. Aku berpaling ke arah pemilik suara. Senyumku terukir. "Hai adik busukk" balasku.
"apa adik busuk², sy adik cantik dan wangi laaa" katanya seraya memuncungkan bibir. Aku tergelak "yelaaa adlina yg cantik rupawan, yg berjaya membuatkan hati sy terpaut. Auchh" usikku. Muka Adlina merona merah. "alololo, knapa muka merah² ni, nak cendol?" sambungku lagi.
Papp papp papp
Sakit bahu kiriku, dipukul berkali-kali oleh si adlina. Haih, apalahh nasibb hambaa, asyik dipukul jaaa.
"ok dah², sakitt sangat. Hmm" aduku
"tahu punn, suka lagi usik org" katanya. Aku tersengih, menujukkan barisan gigiku yg kemas dan teratur.
Aku memandang ke arah adlina, junior aku yg baru sahaja masuk beberapa minggu yang lalu. Aku mula kenal dia masa aku ditugaskan untuk menguruskan satu program. Dia menjadi salah seorg AJK di bawah seliaan aku. Bermula dari itulah, aku mula mendekati adlina. Dan dia juga memberikan respon yg positif terhadap aku.
Adlina seorang yg baik bagi aku. Sepanjang perkenalan kami untuk beberapa minggu ni, dia sangat lah baik dan sporting. Aku suka berkawan dengannya. Yaa, berkawan dan bukannya bercintaa yaaa semuaa. Secara jujurnya, aku suka dengan Adlina, tapi hanya sebatas kawan.
Sebab hati aku masih mencintai Hana.
"dah puas tenung muka sy? Tahulah sy cantik" ujar Ad aka Adlina. Aku tersedar dan segera mengalihkan pandangan.
"mmg u cantik punn" balasku perlahan.
"apa?" - Ad
"tkde pape" - aku
"bukan ada cakap pape ke td?" - Ad
"mane deee, dah la. Nak masuk bilikk" - aku
Aku berdiri dan melangkah meninggalkan Ad. Aku dapat merasakan yang dia mengejarku. Tiba² tanganku ditarik dan dibawa ke arah yg bertentangan dengan arah bilikku.
"nak gi manaaa ni?" - aku
Ad memandangku sekilas dan melemparkan senyuman manisnya. Aku hanya mengikut gerak langkah Ad.
Bilik 3-21
Nombor bilik Ad. 'nak buat apa kt bilik dia ni' bisik hatiku.
"kenapa tarik sy sampai bilik ni?" tanyaku. Ad tidak mengendahkan aku. Sebelah tangannya ligat membuka pintu bilik dan sebelah lagi masih memegang tanganku.
Apabila pintu bilik dibuka, Ad menyuruh aku masuk dahulu. Aku menurut perintahnya. Roommatenya tiada, mungkin sebab balik ke rumah. Aku lihat cadarnya tiada.
"kenapa tarik sy datang sini?" tanya ku sejurus selepas Ad memasuki bilik. Ad hanya tersenyum dan mengunci pintu biliknya. Aku pelik dan hairan.
"tiada apa², saja mahu bawa kak misya datang bilik Ad. Lagipun sebelum ni akak tk pernah datang sini kan?" soalnya pula.
Aku hanya mampu ber ohhh dan mengiyakan apa yg dikatakan oleh Ad. Aku melihat sekeliling bilik Ad, ianya sangat kemas dan sangat bersih. Aku terpegun.
"okey, sooo, dah habis tengok² dah. Boleh dak sy nak balik bilik? Sy nak tido, lgpun dah lewat malam dah ni"
"tidur lah sini" ringkas tpi padat ayat Ad.
Aku terkedu. 'Takkan lah aku nak tidur sini. Kesian pula Hana tidur sorang²' fikirku.
"pleaseee, ad takut tidur sorang²" pujuknya.
'boleh lah kot, malam ni ja aku tidur sini' desis hatiku. "ok, yela, sy tidur sini".
Ad tersenyum girang seraya memelukku. "kita tidur katil Ad yaa, sebab katil rommate Ad tkde cadar, nnti miang"
Aku membulatkan mataku. "eh takpalah, sy okey ja tidur katil kwn Ad, tk miang pun".
"nopee, tidur atas katil Ad" arahnya.
Haih, ni yang lemah ni. Ad ni suka mengarah org. Dh macam mak² ja. Aku pula hanya mampu mengangguk.
"akak baring la dulu, Ad nak keluar jap" katanya. Aku memandangnya berjalan keluar daripada bilik. Sempat dia lemparkan senyuman kepadaku.
Tanpa berfikir panjang, aku terus merebahkan badanku di atas katil Ad. Kepenatan kuliah pada hari ni membuatkan aku mengantuk dan letih. Aku membetulkan posisi tidurku agar selesa dan meninggalkan sedikit ruang kepada Ad.
1 saat
2 saat
3 saat
dan aku terus terlelap...Adlina POV
Selesai membuang hajat, aku segera membasuh tangan dan berjalan laju ke arah bilik. 'Tak sabar nak tidur dengan Misya. I will hug her tightly' kataku di dalam hati. Semenjak berkenalan dengan Misya, aku akui yg aku sudah mula sayangkan dia. Rambutnya yg pendek dan mukanya yang comel itu membuatkan hati aku tak keruan selalunya. Bagi aku, dia hensem dan comel sangat.Langkahku semakin laju apabila pintu bilikku mula kelihatan. Aku membuka pintu dan mengintai keberadaan Misya. Ternyata dia sudah pun tidur. Aku menutup pintu perlahan-lahan. Tidak mahu mengejutkan si dia yg sedang lena.
Lampu bilik ditutup dan lampu tidur kecil dibuka. Aku mengambil posisi di sebelah Misya dan mengiring ke arahnya. Aku memerhatikan wajahnya dari sisi. 'Haihhh, tidur pun hensem' getus hatiku.
Aku nak dia jadi milik aku dan aku nekad. "Misya, you'll be mine. Only mine" bisikku di telinganya. Aku mendepakan tangan misya dan aku meletakkan kepalaku di atas lengannya. Aku merapatkan lagi badanku dengan Misya sehingga kami bersentuhan. Posisiku sekarang ni menunjukkan seolah-olah Misya memelukku.
Aku memejamkan mata dan turut terlelap dalam kebahagiaan...
YOU ARE READING
Hurt
RomanceFall in love with the wrong person at the wrong time. Or Maybe she is the right person but only we fall in love at the wrong time... "kenapa berubah?" - misya "why persoalkan, its up to me if i want to change." - hana "you'll be mine, Misya. Only m...