del 18

391 3 0
                                    

Emmas perspektiv:

Jag satt i bilen med Louis tydligen så skulle vi till något gym som han ägde. Jag hade gått och lagt mig ganska så tidigt igår kväll, dels för att jag hade tråkigt och för att jag faktiskt var lite spänd.

Jag skulle få komma ut och se världen.

Vi hade åkt i närmare trettio minuter när Louis äntligen stängde av motorn. Jag hoppade ut och Louis var snabbt framme vid mig och klistrade mig vid hans sida. Som om jag skulle rymma tänkte jag.

Jag himlade mina ögon mot honom och han flinade endast åt mig. Vi eller han började gå och jag var tvungen att börja gå mot glasdörrarna som jag antar var gymmet.

Jag hann aldrig byta om "hemma" eftersom att klockan endast var åtta nu. Jag hade fått låna någon väska av Louis och Harry hade tagit med sig några av mina gamla sportkläder hemifrån.Dock så hade han tagit min gamla sport bh som var lite liten för mig.

Jag kanske ska be Louis om en ny.

"Vart kan jag byta om?"

"Här skulle passa bar för mig"

Han flinade sitt signatur mot mig och jag vart röd i ansiktet .

"Nej tack, vart kan jag byta om?"

"Gå nerför trappen så kommer du att se, men cutecheaks försök inget"

Vad trodde han om mig seriöst, jag gick bort mot en trapp som såg ut att leda neråt och han hade rätt när jag kom ner så fanns omklädningsrummen precis framför.

Jag bytte om men bh:n var ganska så tajt men det fick helt enkelt duga. Med mina gympaskor i ena handen och en vattenfalska i den andra så var jag förhoppningsvis redo för att träna med Louis.

..........................

Jag gick uppför trappan och möttes direkt utav Louis blick. Han stirrade intensivt på mig med sina blå ögon, dom ögonen var så vackra men samtidigt så farliga. Louis gick fram till mig.

"Redo och träna cutecheaks, vart vill du börja?"

Jag kollade runt i den stora lokalen och såg några löpband, alla var dock tomma.

"Kanske vi kan börja med löpbanden?" 

Louis skrattade och skakade på huvudet åt mig

"Löpband, relly? nej vi gör något annat"

Han tog tag i min handled och började dra mig genom gymmet fram till boxningspåsar. Jag hade inte boxats sen i min skola. Men vi kunde kanske börja med det.

Louis tog fram lindor och handskar han gav mig några lindor och ett par handskar medans han började med sina händer. När båda var klara så var hans lindor mycket snyggare men till mitt försvar så hade jag aldrig gjort något sådant här innan. 

Jag intåg position och började slå på säcken den röde sig knappt. Jag slog några slag men vart trött ganska så fort. Jag vände mig om mot Louis som slog på sin säck, säcken svängde kraftigt och jag såg förundrat på när hans muskler spände sig under tröjan

tänk att få känna på dom

nej, nej, nej vad tänker du på Emma

Louis vände sig om mot mig och flinade, jag vände mig om och kände hur jag vart röd i ansiktet. 

"Ska vi slåss?"

Frågan kom väldigt plötsligt, jag vände mig chockat om och stirrade på Louis menade han allvar varför skulle vi slåss?

"Varför ska vi slåss?"

"Vi kan öva lite tekniker och skulle det inte kännas bar att få slå mig lite, vad säger du Emma"

"Okej, vi kan testa"

Vi gick bort mot ringarna dom flesta ringarna var tomma. Jag gick upp mot ringen och gick under det röda elastiska bandet. Mattan sjönk ner under mina fötter den var rätt mjuk och kändes rätt sjön att landa på förhoppningsvis. 

Vi ställde oss i position och sedan så började Louis att räkna ner. 

Förstaslaget träffade mig och det gjorde lika ont som alla andra slag har gjort. Jag backade in i banden och Louis kom närmare mig han tog det lugnt och lät mig ställa mig upp innan han fällde mig med en spark. Jag ställde mig snabbt upp igen även fats mitt huvud snurrade lite.

Såhär höll det på tills jag inte kunde ställa mig upp igen. Louis sa att jag kanske bara skulle ge upp efter halva tiden men jag vägrade, så vi fortsatte och jag fick faktiskt in några slag på Louis men han rubbades knappt. 

Jag däremot såg nog inte lika snygg ut som Louis och jag var trött. Jag orkade knappt gå nerför trappen för att hämta mina saker.

Väl i bilen så var det tyst ,en det var en väldigt skön och bekväm tystad. Det var skönt att äntligen få använda kroppen igen. 

________________________________________________________________________________

Sådär det hat tagit riktigt långt tid men jag har inte haft så mycket inspiration och så har min dator krånglat en massa så nu så skriver jag på en annan dator. Men när man skriver här och sedan läser andras berättelser så känns ens berättelse så mesig och obetydlig men jag ska försöka skriva.

Ta hand om er

805 ord 


I don't do mercy (sv)Where stories live. Discover now