💜 05

1.3K 218 6
                                    

Aku membuat kerjaku. Ambil masa lebih kurang 10 minit aku cuba untuk hack balik skrin tadi. Sistem dorang tak susah untuk aku hack semula. Tapi perlukan kesabaran. Dan 10 minit itu masa paling cepat yang aku boleh buat.

Aku senyum bila di skrin itu papar 100% complete. Ini bermakna aku berjaya. Tapi belum sempat aku tekan butang home, fon kesayangan aku dah selamat hancur berkecai diatas lantai. Aku pandang gerangan yang berani campak telefon aku macam tu. Hatiku terus panas.

Aku mampu beli baru telefon tapi isi dalam telefon yang berkecai tu sangat banyak. Semuanya penting bagi aku.

"Apa masalah awak?"

Aku cuba cakap baik baik dengan lelaki ni. Lelaki yang sama aku tolong di M Market hari tu.

"Aku yang patut tanya pada kau. Apa masalah kau sampai sanggup buat girlfriend aku macam tu. Sanggup kau buat macam tu!" tengking dia.

Aku senyum sinis. Jadi betul tekaanku. Perempuan itu girlfriend dia.

"Oh jadi awak fikir sayalah yang buat semua ni? Sangat cerdik awak. Otak letak kat mana, kat lutut!" giliran aku tengking dia.

Tanpa menunggu dia terus tampar pipi aku. Bibirku berdarah. Wow! Tak sangka lelaki ni kaki pukul perempuan. Wah! Menyesal aku tolong.

"Hey pempuan! Kau jangan cabar kesabaran aku. Aku nak kau delete balik apa yang kau buat tadi. Aku tahu otak kau ni Tuhan dah terlebih bagi, tapi kau bodoh. Otak extra pandai ni kau guna untuk benda bodoh!"

Dia ni memang sengaja bagi darah aku naik. Sedap mulut dia aje kutuk aku macam tu.

"Hey sial! Aku mengaku aku bodoh macam yang kau cakap. Tapi kau pun ada otak boleh fikir. Kenapa kau tak fikir dulu sebelum serang aku! Kau ada mulut, kenapa tak guna untuk tanya dan bincang dengan aku elok elok. Kenapa perlu guna kekerasan?!"

Hujung bibirku yang pedih aku tak hiraukan. Lelaki macam apa pukul perempuan.

"Itulah! Lain kali ada girlfriend, jaga elok elok. Bukan macam dalam gambar tadi"

Muka dia berubah bengis. Dia angkat tangan tapi tak sempat sampai di pipi aku bila ada orang seru nama dia.

"Cap! Semua dah settle. Gambar gambar tadi dah tak ada. Ada lelaki yang sabotaj skrin and lelaki tu mereka dah dapat tangkap. Gambar gambar semua yang ada dalam komputer di auto delete. Tak tahu siapa yang delete" kata lelaki itu lagi.

Lelaki yang dipanggil cap ini memandang ku. Aku tayang muka beku pada dia. Fon aku yang hancur, dikutip lalu diambil. Aku akan cuba repare balik fon ni.

Aku berdiri betul betul depan dia. Muka dia yang bengis tadi berubah jadi muka rasa bersalah.

"I won't forgive you..."

Aku pandang muka dia untuk kali terakhir.

"...captain"

Aku sengaja langgar bahu dia. Dia cuma diam biar aku pergi. Dalam perjalanan pulang aku tak habis habis menyumpah lelaki yang dipanggil captain itu.

Kakakku pula aku tinggalkan. Nak mesej pun fon dah hancur. Biarlah dia tercari cari aku nanti. Ada aku kisah. Aku singgah 7e untuk beli plaster luka. Sakit sial!

Sampai dirumah aku terus masuk dalam bilik. Dress semua aku cabut lalu aku sarung baju tidur. Aku baring diatas katil. Argh! Bodoh kau Ailyn. Stop lah jadi baik. Bukan ada orang hargai kau pun. Dasar mamat bodoh! Aku tolong dia pun dikira baik!

Patutnya kau biar je tadi. Biar orang tengok girlfriend dia macam mana. Tak perlu tolong orang macam tu!

...

Mrs. Hacker | CHOI HYUNSUKWhere stories live. Discover now