Memandangkan sakitku belum sembuh, Junkyu dengan sukarela hantar aku balik rumah. Aku tak nak pun sebenarnya sebab nanti lagi bertambah tambah hutang budi aku pada dia. Tapi dia berdegil jugak nak hantar aku balik. Katanya aku belum sembuh sepenuhnya. Tiber jadi sweet.
"Thanks"
Aku buka pintu rumah dan belum sempat aku tutup, dia terlebih dahulu tahan.
"Itu je?"
Aku tayang muka biasa.
"Habis tu kau expected apa? Nak suruh aku berterima kasih dengan muka happy dan comel comel depan kau? Macam tu?"
Dia merengus kasar. Maybe dah habis sabar dengan perangai aku.
"Bukan. At least ajaklah aku masuk. Hidangkan air untuk aku yang susah susah hantar kau balik rumah"
"Itu masalah kau. Kau yang beria ria nak hantar aku tadi"
"Fine! Tapi jangan lupa apa yang aku cakap pada kau semalam. Aku nak jawapan kau sekurang kurangnya hujung minggu ni"
"Nobody can't ordered me!"
Sebelum aku menghempas pintu, aku sempat tengok dia membuat muka pada aku.
Dengan perlahan aku berjalan menuju ke bilik. Untung mummyku sudah pergi kerja. Sebaik saja menapak dalam bilik, aku terus ambil towel dan bersihkan diri.
Aku melihat pantulan diriku pada cermin. Boleh tahan banyak bekas lebam. Dasar lelaki setan! Pukul perempuan macam pukul lelaki. Tak ada belas kasihan langsung!
Usai mandi, aku rebahkan tubuhku diatas katil. Kata kata Junkyu masih terngiang ngiang di telingaku. Patutkah aku setuju? Tapi kalau aku setuju, automatik aku akan bekerja sebilik dengan lelaki tu. Argh! Tak nak tak nak!
Malas nak semakkan otak dengan hal macam tu, aku memutuskan untuk sambung kerja aku. Kesian client aku terpaksa tunggu. Bullshit kepada warning Brian. Aku teruskan kerjaku seperti biasa. Ada tiga e-mel yang baru masuk.
Salah satu e-mel sangat menarik perhatianku. Wait ni bukan ke mamat kapten tu? Dia e-mel aku? Wow! Amazing. Let's see apa masalah dia. Aku buka e-mel dia. Tak tahu nak ketawa atau kesian. Duit dalam account dia habis tinggal habuk je.
Aku rasa macam nak bertepuk tangan kuat kuat. Padan muka! Tapi pada masa yang sama aku kesian. Entah entah itu duit untuk future planner dia. Mana kita tahu kan. Jadi aku memutuskan untuk bantu dia.
Ambil masa lebih kurang 30 minit untuk dapatkan semula duit dia sebab pencuri ni sangat handal membuat kerja. Bila semua dah setel, aku memutuskan untuk mencari profile pencuri itu. And guess what, nama pencuri itu Raysha. Orang yang sama yang menyebabkan pipi aku ditampar.
Wah! Sampai sekarang menyesal tak sudah sudah pergi tolong mamat tu hari tu. Kau pilih perempuan yang salah captain. Harap muka aje lawa tapi perangai hmm.
Aku melihat notification baru. Amboi panjang bebenor ayat dia. Rajin sungguh karang ayat. Dah macam essay bertajuk 'Terima Kasih'. Punyalah panjang ucapan terima kasih dia. Mesti bersyukur yang duit dia sudah kembali.
Haih! Kenapalah kau tolong dia Ailyn. You got nothing! Lagi sakit hati ada lah.
...
YOU ARE READING
Mrs. Hacker | CHOI HYUNSUK
Action"Oh jadi awak fikir sayalah yang buat semua ni? Sangat cerdik awak. Otak letak kat mana, kat lutut!" "Hey pempuan! Kau jangan cabar kesabaran aku. Aku nak kau delete apa yang kau buat tadi. Aku tahu otak kau ni Tuhan dah terlebih bagi, tapi kau bodo...