💜 08

1.3K 215 12
                                    

Lepas beli air kegemaranku, aku terus pulang ke rumah. What the hell today. Kenapa aku perlu jumpa dengan dia. Aku bukannya selalu keluar. Tapi kenapa time aku keluar, aku mesti jumpa dengan dia. Tak kan lah selama ni dia tunggu aku. No imposible.

Aku duduk diatas kerusi kerjaku. Private file yang dihantar kepada aku semalam dibuka. Dalam file tu semua benda pasal lelaki tadi ada. Bukan lelaki tu aje, team mate dia pun ada jugak. Dan sekarang aku baru faham yang dia tengah jalankan misi untuk mencari siapa yang hack sistem army. Seluruh sistem jenis army kena hack.

Kali ni boleh tahan besar kerjaku. Tapi dalam ni jugak ada surat yang aku perlu tandatangan bukti aku setuju aku jadi part of their team. Hell no! Memang taklah aku satu team dengan mamat tu. Bawah dia pulak. Bitch no.

Detail pasal lelaki tu satu persatu aku baca. Nama, Choi Hyunsuk atau Captain Hyunsuk. Umur dia tua setahun dari aku. Special force. Wu not bad.

So aku email balik surat tu cakap aku tak setuju. Settle! Pandai pandai dorang lah cari hacker lain. Bukan aku sorang yang pandai hack dalam negara ni.

Aku dapat email dari dua company besar. Maka bermulah kerjaku didepan komputer. Keyboard aku ni pun rasanya dah 10 kali tukar baru. Tapi aku tak kisah. Janji aku happy dengan apa yang aku buat.

1 jam lebih akhirnya satu company settle. Mesej terus sampai dalam fon aku. Client ku sudah buat payment. Cepat betul. I like. Tinggal lagi satu. Lepas selesai semua, aku melihat total duit dalam account aku. Hmm agak lumayan. Bolehlah tampung 5 buah rumah anak yatim.

Dan esok aku akan pergi urus. Selalunya aku akan pilih satu hari untuk pergi ke rumah anak anak yatim untuk settle kan semua benda. Tak salah kalau aku share duit aku dengan mereka. Lagipun kerjaku mudah. Cuma hadap komputer.

"Komander cakap apa?" soal Changbin.

Hyunsuk tayang muka kecewa.

"Dia cakap orang tu tak setuju untuk bergabung dengan team kita"

Yang lain turut tayang muka kecewa. Apa perlu mereka buat. Orang itu satu satunya orang yang boleh tolong mereka dalam mission ni.

"So what's next cap?" soal Mark.

"Takpe. Korang teruskan kerja korang. Biar aku yang cari orang tu sampai dapat and pujuk dia"

Yang lain mengangguk.

Hyunsuk keluar lalu melangkah ke keretanya. Dia sudah buntu. Manalah orang tu bersembunyi. Susah bebenor nak carinya.

Sampai di kereta ada orang yang sedang menunggunya. Terus hilang mood. Kenapalah perlu jumpa dengan perempuan ni lagi.

"Awak boleh kita bercakap sekejap?" soal orang itu.

Hyunsuk tayang muka menyampah.

"I got no time"

Dia membuka pintu keretanya.

"Hyunsuk please"

Perempuan itu menahan tangannya.

"Kau nak apa lagi Raysha? We are over! Kau curang dengan lelaki lain kat belakang aku. Dan aku tak nak dengar explain kau! My time not a trash!"

Dia terus masuk kedalam keretanya. Enjin dihidupkan lalu dia terus pergi dari situ biarkan perempuan yang pernah bertakhta di hatinya disitu.

Dia menuju ke suatu tempat dimana dia boleh lupa segala masalah dan kerjanya. Dia perlukan ketenangan untuk seketika. Stres sangat!

...

Mrs. Hacker | CHOI HYUNSUKWhere stories live. Discover now