Hyunsuk kembali ke kemnya seperti biasa. Sepanjang perjalanan dia ke bilik gelap mereka, orang yang berjalan di jalan yang sama tak henti henti hormat dia. Tapi fikiran dia melayang ke lain. Kalaulau semua orang disini tahu, Captain Hyunsuk mereka ni pukul perempuan, agak agak mereka nak hormat tak?
"Ayoo cap!" sapa Mark.
Hyunsuk duduk disebuah kursi. Mukanya menunjukkan yang dia sangat stres.
"What's wrong cap?" soal Mark.
"Kau belum jumpa perempuan tu ke cap?" soal Changbin pula.
Hyunsuk hanya mampu mengangguk. Stres sekarang. Sangat stres!
"So macam mana? Ada perkembangan?" soal Hyunsuk.
Junkyu dan Jihoon memandang sesama sendiri.
"Tak ada cap. Kami minta maaf sangat tapi yang cap suruh kami cari siapa yang tolong delete kan gambar gambar girlfriend cap-"
"Ex!" kata Hyunsuk dengan tegas.
"I mean ex gf cap tu, kami dah jumpa. Itupun cuma hint. Aku tak sure sama ada ini id dia ataupun bukan"
Jihoon menghulurkan sekeping kertas nota kecil pada Hyunsuk.
@8)6! ?8))34
Itulah isi kertas nota kecil itu. Hyunsuk mengerutkan keningnya. Kod apa pulak ni. Nama tak ada semua tak ada. Apa benda ni.
"Kami dah cuba sedaya upaya untuk cari maksud kod itu, tapi kami tak berjaya" kata Junkyu.
"Korang boleh teruskan"
Jihoon dan Junkyu mengangguk.
"Cap aku bersimpati dengan kau" kata Changbin.
"Aku pun tak expect Raysha perempuan macam tu. Muka innocent nak mati" komen Mark.
"Biarlah. Aku malas nak fikir. Sekarang ni kita kena complete mission kita"
Telefon didalam bilik itu berbunyi. Changbin terus angkat. Tak sampai 10 saat, dia letak semula.
"Cap! Komander nak jumpa kau"
Hyunsuk mengangguk. Dia terus keluar menuju ke bilik komander mereka.
"Selamat petang tuan!" kata Hyunsuk bersama tabik hormat.
"Duduk"
"Terima kasih tuan!"
Hyunsuk duduk berhadapan dengan komander yang memimpin team mereka dalam mission ni.
"Saya tak tanya apa apa. Cumanya saya baru dapat info. Ada seseorang yang boleh tolong kamu. We don't get the contact and you need to find the person"
"Any info?"
"Kita cuma tahu nama dia"
Hyunsuk mengangguk. Kertas kecil yang dihulurkan oleh komandernya itu dibelek.
Ailyn Miller
Fuh! Lawa nau nama.
"Perempuan?" soal Hyunsuk.
Komander nya itu mengangkat bahu.
"It could be vice versa"
"Okay then. I will find the person"
"Yes please sebab dia satu satunya orang yang boleh tolong kita dalam mission ni"
Hyunsuk mengangguk. Dia keluar dari situ dan menuju ke bilik gelapnya. Tak sangka orang luar perlu campur tangan dalam mission ni. Macam mana kalau orang ni menyusahkan dia nanti.
"What's up cap?" soal Mark.
"We need to find this person" kata Hyunsuk.
"Ailyn Miller. Wo! Nice nama" kata Junkyu.
"Katanya dia satu satunya orang yang boleh bantu kita dalam mission ni"
"Macam mana kita nak cari dia. I mean nak start dari mana?" soal Changbin.
"Junkyu" kata Hyunsuk.
Junkyu mula mencari data berkenaan dengan orang tadi. Tapi semuanya kosong.
"Kau sure ke tu nama dia cap?"
Hyunsuk mengangguk. Ini yang komander bagi tadi.
"Aku rasa polis boleh bantu kita access data orang ni. Hanya polis yang boleh tolong" kata Jihoon.
"No Jihoon. We can't. Kau tahu kan ni private mission. Kita tak boleh minta tolong sesuka hati kita melainkan komander sendiri yang suruh" jelas Hyunsuk.
Jihoon dengan yang lain mengangguk ngangguk.
"Orang ni mesti pro hacker. Sebab pandai dia simpan identiti dia" kata Junkyu tak puas hati.
"So aku rasa kita perlu start cari sekarang. Setiap seorang mesti pulang dengan info yang masuk akal. Yang boleh bantu. Faham?"
"Faham cap!" kata mereka berempat dengan serentak.
...
YOU ARE READING
Mrs. Hacker | CHOI HYUNSUK
Action"Oh jadi awak fikir sayalah yang buat semua ni? Sangat cerdik awak. Otak letak kat mana, kat lutut!" "Hey pempuan! Kau jangan cabar kesabaran aku. Aku nak kau delete apa yang kau buat tadi. Aku tahu otak kau ni Tuhan dah terlebih bagi, tapi kau bodo...