💜 14

1.3K 200 6
                                    

Aku paksa diri aku untuk bangun tapi terhalang dengan perutku yang tengah sakit. Memang tak boleh bangun langsung.

"Kau tak payah nak lari sangat"

Dia tampal plaster kecil pada hujung bibirku.

"No. I'm not Ailyn Miller. Who's her?"

Aku cuba kawal reaksi mukaku. Tapi aku nampak dia senyum sinis.

"Kau tengah bercakap dengan aku bukan dengan budak kecil. Kau nak tipu budak kecil bolehlah"

Holy bitch! Macam mana dia boleh kenal aku pulak. Habislah aku lepas ni.

"Lagipun aku masih ingat muka kau. Thanks to my memory"

Aku nampak dia keluarkan segala peralatan doktor. Wait dia ni siapa sebenarnya. Doktor atau special force?

"I'm sorry. Buka sikit baju kau. Aku nak check. Takut ada luka dalam"

Aku buka sikit bajuku bagi nampak perut. Dia start check up aku.

"Nothing serious. Aku akan bagi ubat dekat kau"

Aku cuma mengangguk. Dia simpan semula peralatan dia.

"So wasup! Kenapa kau tolak untuk bergabung dengan team captain aku?"

Aku tayang muka beku. Malas nak jawab soalan macam tu.

"Aku cakap dengan kau" sambung dia lagi.

"Easy. Sebab aku tak nak"

"Nonsense. Everything has a reason" katanya lagi.

Geram pulak aku dengan dia ni. Annoying betul.

"Kau betul. Tapi tak ada function kalau aku kasi tahu sebab aku pada kau"

Dia bersandar pada sofa.

"Kau perempuan paling rare yang pernah aku jumpa"

Aku buat tak tahu.

"Aku nampak time kau kena pukul dengan captain aku. Dan aku sure itu sebab utama kau tolak untuk bergabung dengan team captain aku"

Aku cuma diam. Pelik aku. Macam mana dia tahu semua pasal life aku.

"Kau tahu aku rasa bersalah sangat pada captain aku. Setiap kali dia tanya aku dah jumpa belum Ailyn Miller, aku akan jawab tidak. Sebab aku nak jumpa kau secara personal"

Wait ni mustahil. Aku dah jaga betul betul identity aku dalam internet. Tak mungkin orang lain boleh tahu.

"Maybe kau tak perasan ada kesalahan kecil yang kau buat. Dan jangan risau, aku sorang je yang dapat hack kau"

Bullshit! Aku baru ingat yang si Junkyu ni sama spesies dengan aku. Aku tahu dari dulu lagi dia pandai bab bab komputer and segala dunia internet.

"So tak payahlah susah susah hire aku. Kau boleh buat semua. Kau boleh bantu team kau"

Aku tayang muka dingin. Tapi dia senyum sinis.

"Kalau aku boleh, komander aku tak kan susah payah cari kau. Ingat senang ke nak cari kau, nak hack location kau lagi. Tahu tahu rumah kau satu bangunan dengan rumah aku. Kalau komander dengan captain aku tahu ni, memang mati aku"

"Serve you right then"

"Bapak savage!"

"Aku rasa kau lagi hebat daripada aku. I guess your team don't need me"

Dia merengus kasar.

"Kau ni tak faham bahasa betullah! You know sometime aku perlukan partner yang terlebih bijak macam kau. Dan aku sure kau pun perlukan partner macam aku-"

"No aku tak perlu. Dan aku rasa perut aku dah baik sikit. So aku balik dulu"

"Sure" katanya selamba. Tangannya disilang didepan dada. Muka berlagak habis.

Aku cuba sedaya upaya untuk bangun tapi aku terbaring semula. Still tak boleh. Dan rasanya sekarang bertambah sakit dari awal awal kena tadi. Hell!

"Dah sampai rumah?"

Aku menjeling padanya. Sindir aku pulak.

"Fikir fikirkanlah dulu. Kau pun kena sedar. Kau warganegara sini. Nanti kalau sistem army terus terusan kena hack, tak pasal pasal negara kita kena tawan. Kau nak jadi hamba?"

Savage! Agak agak ah nak sindir pun. Perlu ke masuk bab bab negara kena tawan segala ni. Perangai dia ni still tak berubah kan.

"Still aku tak nak" kataku selamba.

"Degil betul kau ni kan. Kau nak aku tambah sakit pada perut kau ke"

Dia berura ura bangun datang kepadaku.

"Iye! Nanti aku consider lagi. Yang penting bukan sebab negara ataupun sebab kau pujuk or ugut aku, tapi sebab aku rimas kena ganggu dengan korang sekeluarga!"

Akhirnya aku mengalah. What a bad day. Dari pagi sampai malam masalah still menimpaku. Aku ada buat salah ke semalam. Huhu.

...

Mrs. Hacker | CHOI HYUNSUKWhere stories live. Discover now