💜 07

1.3K 223 3
                                    

Memandangkan fon aku hancur berkecai, hari ni aku bercadang nak beli fon baru. Fon lama aku akan pergi kedai repare. Argh! Disebabkan mamat kurang ajar itu, aku terpaksa keluar dari kubu aku hari ni. Seperti biasa, mummy dan kakakku sudah pergi kerja.

Air putih diteguk sehingga habis. Kemudian aku melangkah keluar. Saja aku pilih untuk keluar pada waktu petang. Bolehlah rasa angin sekejap. Nice je cuaca hari ni.

Mall agak jauh dari rumah aku. Ambil masa 15 minit jugak naik bas. Sampai disana aku terus masuk apple store. Aku memang suka brand ni sebab dia punya GB besar. So itu semua sangat memudahkan kerja aku nanti.

Selepas siap semua, aku ke kedai repare fon dekat tingkat bawah. Kedai ni paling cepat buat kerja. Even mahal aku sanggup. Bukannya aku selalu repare fon pun.

"Don't disappoint me boss. I know everything about barang yang bos pakai. So jangan cuba cuba untuk tipu saya pakai barang murah untuk repare fon ni"

Bos kedai itu cuma mengangguk. Maybe tak sangka yang aku tahu jugak pasal barang barang fon ni.

"Don't worry beautiful. You can trust me" balasnya.

"Berapa hari boleh siap?" soalku lagi.

"3 hari maybe. Ini pun paling laju"

Aku mengangguk. Not bad. Okeylah daripada aku kena tunggu seminggu. Kalau kedai lain konfem 2 atau 3 minggu.

Aku berlalu dari kedai itu. Mataku tak sengaja pandang store baju yang tengah buat promosi. Tanpa menunggu aku terus masuk. Alang alang dah datang sini kan. Bukannya selalu aku keluar rumah.

Sedang aku pilih, ada seseorang menyentuh bahuku. Aku pusing belakang. Mamat kurang ajar rupanya. Elok aje dia pegang wallet ku. Aku senyum sinis.

Telefon yang aku baru beli tadi dikeluarkan. Aku dail nombor polis.

"Hello cik! Ada orang curi wallet saya-"

Tak sempat habis cakap, dia ambil fon aku.

"Hah! Tunggu apa lagi. Campaklah!"

Sengaja aku sindir dia. Mata dia pandang bibir aku yang aku letak plaster.

"So this is how you feel that time"

Baru dia nak sedar. Inilah yang aku rasa time dia fitnah aku cakap aku yang buat semua walhal aku cuma nak tolong. And now aku fitnah dia cuba untuk curi wallet aku walhal aku tahu dia cuma tolong aku kutip wallet aku yang jatuh kat bawah tadi.

"Your wallet"

Aku ambil dengan kasar. Fon aku juga diambil dari genggaman dia. Aaa! Hilang mood nak shopping aku. Takpe nanti time aku ambil fon aku yang siap repare nanti, aku boleh shopping lagi. But now aku nak balik. Menyampah tengok muka dia.

"Boleh saya bercakap dengan awak?"

Aku tak jadi nak pergi.

"10 seconds"

Dia pandang aku.

"Start from now, 10...9..."

"I'm sorry pasal hari tu. Terutamanya your lips. Saya tak sengaja sebab time tu saya tengah emosi. Saya-"

"1! Time over"

Tanpa menunggu aku terus blah dari situ. Tapi dia sempat tangkap lengan aku.

"Don't. Fucking. Touch. Me."

Dia lepas tangan aku.

"Saya cuma nak kemaafan dari awak. Dan saya janji saya tak kan ganggu awak lagi lepas ni"

"Are you sure?" soalku.

Aku kenal siapa lelaki ni. Malah semua tentang dia. Termasuklah private mission dia. Tapi aku saja buat buat bodoh tak kenal dia.

Tapi dia mengangguk dengan cepat. Well let's see.

"But I don't play with my words"

Aku senyum sinis. Aku cuma cakap sekali. Kalau aku cakap aku tak nak memang aku tak nak. Ambil masa agak lama untuk maafkan lelaki macam dia ni. Lagi lagi dah pukul aku.

"Please..." rayu dia lagi.

"No means no" kataku selamba.

Aku blah dari situ. Dia pula masih berdiri disitu.

...

Mrs. Hacker | CHOI HYUNSUKWhere stories live. Discover now