💜 30 [END]

1.9K 258 32
                                    

Hari ni hari pengiktirafan untuk team Hyunsuk kerana mereka berjaya jalan mission mereka. Aku jugak dapat special pengiktirafan tapi aku tolak untuk hadir. Aku nak kekalkan identiti aku. Aku tak nak publisiti sebab aku tak suka kalau orang kenal aku.

Sekarang ni Mellyn bersamaku. Dah seminggu dia duduk dengan aku. Mellyn budak baik. Tak banyak kerenah dan tak mudah menangis. Dan itu semua sangat mempermudahkan aku. Sampai sekarang aku tak habis fikir kenapa parents si Mellyn buang budak sesuci Mellyn.

"Hey baby! It's time to eat!"

Aku perlu cepat bagi Mellyn makan sebab lepas ni kami perlu pergi jumpa dengan Hyunsuk.

And cakap pasal Hyunsuk. We are official as a couple now. Aku terima dia sebab dia baik and yang penting dia selalu care pasal aku. Dia akan utamakan aku dari benda lain. Itu yang membuatkan aku semakin jatuh hati dengan dia.

Lepas habis suapkan Mellyn, aku siapkan baby itu. Pakai comel comel. Dan aku jugak pakai simple simple je. Setelah semua siap, aku turun ke bawah. Aku letak Mellyn didalam tempat duduk baby.

Belum sempat aku tutup pintu, ada orang tarik aku ke tepi. Aku agak terkejut tapi bila melihat seragam pilot, aku hanya mampu menjeling. Dasar budak tak bertauliah!

"Hish! Kau ni datang dari mana ni Ayden? Tahu tahu terkam anak aku macam ni" kataku dengan tak puas hati.

Dia buat tak tahu. Dia teruskan menyerang pipi Mellyn. Argh! Geram aku tengok. Yang bestnya si baby pun suka bila Ayden ganggu dia macam tu.

"Ayden Miller!" kataku dengan kuat.

"Apa?!" soal Ayden dengan muka tak puas hati.

"Aku dah lambat. Kau blah boleh tak!"

Sorry aku tak pandai cakap lembut lembut.

"Alaa kecoh ah kau. Aku rindu gila dengan baby ni. Kasi lah aku chance lepaskan rindu" balas si Ayden.

"Bullshit all of that! Back off! Aku dah lambat"

Dengan selamba aku tolak Ayden ketepi. Pintu kereta ditutup. Aku melangkah masuk ke tempat pemandu.

Hish! Tiber rasa berdebar. Maklumlah dah seminggu aku tak jumpa Hyunsuk. Rindu gila dengan lelaki tu.

Hampir setengah jam aku memandu dan akhirnya sampai di tempat utama army berkumpul. Wah! Ramai siak! Hyunsuk cakap hanya special force yang datang. Ini dah campur dengan yang lain ni. Siap ada media yang datang. Wow! Hebat bebenor.

Aku cuba mesej Hyunsuk terlebih dahulu. Memang taklah kalau aku nak masuk dalam sana. Tidak lama selepas itu ada orang ketuk tingkap. Hampir luruh jantung aku. Tapi bila melihat gerangan yang mengetuk itu terus rasa lega.

Aku turun dari kereta. Tidak lupa juga Mellyn si baby comel itu. Hyunsuk terus mengambil dari dukunganku.

"I miss you princess!"

Hyunsuk menerkam pipi budak itu.

"What about me?"

Aku pura pura pandang ke arah lain tapi aku boleh nampak Hyunsuk senyum dari sisi mataku.

"Look at your mummy princess. Is she grumpy?"

Aku diam lagi. Saja nak uji dia. Aku tak merajuk pun sebenarnya.

"I think daddy should give mummy a kiss. Perhaps that is the most effective way to convince her"

Dalam sekelip mata bibir dia melekat pada bibir aku walaupun hanya satu saat. Rasa macam dah tak tahu how to breathe.

"If you ever did again, saya akan make sure awak masuk 6 kaki bawah tanah"

Dia ketawa.

"I know you love it sayang. Mengaku je senang. Ke awak malu?"

Shit! Mesti pipi aku tengah merah kan sekarang. Argh! Sial! Kenapa kau derhaka pada tuan kau sendiri wahai pipi.

Kami bersandar pada bahagian depan kereta. Dekat sini port agak baik. Kawasan lapang dan angin tiup sweet je. Tak kuat and tak slow. Mellyn masih didalam dukungan Hyunsuk. Dan sekarang dah tidur pun baby tu.

"Saya ada benda nak cakap dengan awak sebenarnya"

"Kalau nak cakap terima kasih dengan I'm sorry, saya tak nak dengar. It irritates me greatly, Mr Choi"

Dia cuma senyum. Well aku betul betul maksudkan apa yang aku cakap.

"Will you be my wife?"

"Excuse me?"

Dia pandang aku. Okey aku boleh nampak yang dia tak main main dengan apa yang dia cakap.

"I only need your answer not a question"

Well tipulah kalau jantung aku tak berdebar. Dia tengah propose aku kot.

"I'm sorry because there's no ring nor flower-"

"I do!" potongku dengan cepat.

"Y...you dd..do?" soal dia lagi.

Aku mengangguk dengan yakin. Dia melepaskan nafas berat yang dia tahan dari tadi. Aku tahu dia nak lompat lompat tapi semua tu terhalang sebab Mellyn dalam pelukan dia.

"You are the best gift from Tuhan untuk saya" katanya lagi dengan muka happy.

"I will protect you forever. Also our baby. I will protect both of my princesses no matter what. No one can hurt my angels"

"I'm glad I found you to be my best soulmate" kataku dengan ikhlas.

"Can I hug you?" soal dia.

Tanpa menunggu aku peluk dia ketat ketat. Even ada Mellyn di tengah tengah, itu semua tak menjadi satu masalah untuk aku peluk Hyunsuk dengan erat.

"I love you so much" bisikku pada Hyunsuk.

"I love you more my princess"

The best moments ever. Aku dapat kahwin dengan orang yang aku dah lama crush. Siapa je tak happy. Aku harap dia memang ditakdirkan untukku selamanya.

End

Wah dah selesai! Saya nak ucapkan terima kasih banyak banyak kepada siapa yang sudi follow, vote and comment cerita ni. I love you guys so much! ❤

Actually saya pun tak tahu yang cerita ni akan turn out to be like this. I just follow the flow. Tapi apa apapun saya nak ucapkan terima kasih kepada semua. Ikhlas dari hati!

See you in next story!

Mrs. Hacker | CHOI HYUNSUKWhere stories live. Discover now