💜 21

1.2K 206 30
                                    

Ya aku sudah buat keputusan. Aku akan join team Hyunsuk. Ini semua Brian punya pasal. Aku nak siasat lebih lanjut pasal lelaki jahanam tu. Aku tahu dia ada kaitan dengan kes sistem army.

Setelah seminggu aku bertapa dekat hospital, akhirnya aku boleh keluar. Dah dua hari aku keluar hospital. Mummyku pula. Nampaklah jugak muka dia risau pasal aku tapi dia cuba tutup semua tu. Well mak mana yang tak sayang anak dia kan. Lainlah aku anak tiri dia.

Jadi disinilah aku. Di depan pintu bilik khas team Hyunsuk. Well agak berdebar debar jugak. Tapi aku tepiskan semua tu.

"Hai awak!"

Bahu aku terangkat. Terkejut aku. Ingatkan siapa tadi.

"Jomlah masuk"

Hyunsuk pelawa aku. Seram pulak aku tengok dia tiba tiba baik macam ni. I mean baik sangat.

Kami melangkah masuk kedalam bilik itu. Semua orang sudah tunggu kedatangan aku.

"Morning everyone. Let us warmly welcome Ailyn Miller to our team"

Semua bertepuk tangan. Haih! Tak sukalah macam ni. Tak payah la nak tepuk tepuk bagai.

"Hai" kataku sepatah.

"Itu je dia cakap" komen lelaki di sebelah Junkyu.

"Park Jihoon!" Hyunsuk mengeluarkan suara tegasnya.

"Sorry" kata lelaki yang bernama Jihoon itu.

"So start from today, awak akan bekerja dengan Junkyu dan juga Jihoon"

Aku cuma mengangguk. Dan tiba tiba pintu terbuka. Ada beberapa orang berseragam seperti Hyunsuk masuk kedalam bilik ini.

"Komander!"

Hyunsuk dan yang lain berdiri tegak tanda hormat.

"Saya datang sini cuma nak bagitahu yang anak saya Raysha akan join team ni jugak"

Raysha? Well aku ingat aku sorang je perempuan dalam team ni.

Perempuan yang bernama Raysha itu menapak masuk. Lengkap dengam uniform khasnya. Muka berlagak habis. Geram pulak aku tengok.

Wait! Perempuan ni? Bukan ke orang yang sama aku tolong time gambar tak senonoh dia tayang dekat skrin besar. Kecil sungguh dunia ni.

Wait kalau macam tu dia girlfriend Hyunsuk lah kan. Wow! Bravo!

Aku pandang Hyunsuk. Tiada reaksi langsung.

"So kalau macam tu selamat bekerja. Good luck!" kata komander itu.

Sebaik saja komander keluar, aku dengar semua orang merengus. Macam ada something tak kena. Lah bukannya mereka patut happy ke. Yelah girlfriend captain mereka join.

Oh aku lupa! Dah jadi ex kan hari tu. Patutlah semua nampak macam tak suka. Bullshit all of that. Yang aku tahu aku datang nak buat kerja aku.

"Junkyu mana meja aku?"

Aku cuba untuk ubah topik. Tak nak ambil kisah pasal mereka.

"Ni ha sebelah aku" jawab Junkyu.

"Nope! Itu meja I"

Semua mata pandang orang yang bercakap. Ya Raysha yang bercakap.

"Sebab I nak duduk sebelah my boyfriend. Shuh! Shuh!"

Aku tayang muka biasa aku. Dan aku baru perasan sebelah meja aku ada meja lain. Sumpah aku tak terfikir pun itu meja Hyunsuk.

Junkyu melangkah ke mejaku. Tangannya didepa.

"Maaf Cik Raysha. Saya dah pasang komputer dan segala kelengkapan untuk kami buat kerja. So Cik Raysha tak boleh duduk sini"

Aku nampak Raysha tayang muka geram. Dia jeling aku. Aku buat muka biasa. Sorry la sis! Setakat jeling tu tak mati pun.

"Raysha we need to talk!"

Suara Hyunsuk menyampuk dengan tiba tiba. Raysha senyum sinis ke arahku sebelum keluar ikut Hyunsuk.

"Have a sit Lyn!" Junkyu pelawa aku untuk duduk.

Aku ambik satu kertas lalu menulis sesuatu. Lepas siap aku hulurkan pada Junkyu sambil melihat skrin komputer.

Don't try to act nice to me. Aku belum maafkan kau. And don't call me Lyn!

"Kau dah kenapa pempuan. Dah tak ada mulut nak cakap. Ke Brian salah tembak kau kena kotak suara kau"

Aku terus pandang dia dengan mata tajamku.

"Ekhm! Sorrylah sebab marah kau hari tu"

Junkyu tayang muka kesian.

"Okey aku janji akan tunaikan semua permintaan kau"

Aku ambil semula kertas tadi. Lepas tulis aku kasi balik pada dia.

"Two donuts per day plus hazelnut white coffee"

Dia pandang aku.

"Kau dah gila ke pempuan! Per day! Aku repeat. Day! D.A.Y"

Aku tahan tawaku.

"Kau ingat aku bank kau ke!"

Aku angkat bahu.

...

Mrs. Hacker | CHOI HYUNSUKWhere stories live. Discover now