💜 24

1.1K 202 5
                                    

Bunyi pintu ditolak dengan kasar menarik perhatian semua orang dalam bilik ini termasuk aku. Hyunsuk. Muka dia dingin habis. Macam tengah marahkan sesuatu. Aku telan liur melihat itu.

"Meeting in 10 seconds!" katanya dengan kuat.

Kami semua tergopoh gopoh menuju ke meja meeting yang berada di tengah bilik ini. Hyunsuk duduk ditempatnya. Aku pula stay sebelah Junkyu dan Jihoon. Raysha pula dengan tak malunya dia duduk di sebelah Hyunsuk. Tempat tu Mark punya sebenarnya.

"So hari ni saya dapat info dengan bukti. Ada seseorang dalam team kita yang berupa bidadari tapi sebenarnya dia ular!"

"Maksud kau cap?" soal Changbin.

Hyunsuk tanpa banyak bunyi menyalakan skrin besar. Pendrive dicucuk pada komputer. Maka keluarlah satu video yang merupakan rakaman cctv.

"Lyn tu bukan kau ke?" soal Junkyu disebelah aku.

Ya aku kenal diri aku. Dalam video tu memang aku. Diri aku yang sedang main hide & seek dengan hantu. Yes time tu aku kena ganggu. Memandangkan aku seorang dalam bilik ni. Tiba tiba ada gelas plastik jatuh time aku nak pergi ambil air.

Jadi dengan penuh berhati hati aku cuba tengok apa yang jadi. Mana tahu makhluk tu munculkan diri dia. Tapi hampeh. Tak ada apa benda pun. Jadi aku assume hantu tu cuma nak takut takutkan aku seperti sebelum ni.

"I dah agak dah you. Memang perempuan ini dalang disebalik semua ni! Kononnya handal dalam bab komputer ni, walhal ada udang disebalik batu!"

Tanpa menunggu aku terus ambil sebiji mini globe hiasan yang berada di depanku ini lalu dicampak ke arah Raysha. Tepat pada kepala dia. Well kesabaran aku sudah habis. Dari awal lagi aku tak suka dia masuk team ni.

"Ailyn!" suara kuat dari Hyunsuk.

"Bitch! Sakitnya! You tengoklah perempuan tak guna tu"

Dia merengek pada Hyunsuk. Belum sempat aku bangun, Junkyu dah tahan aku.

"Sabar Lyn. Masalah tak selesai kalau kau macam ni. Duduk and dengar dulu apa captain nak cakap"

Junkyu cuba untuk pujuk aku. Dan memandangkan aku tak nak tambah masalah lagi, aku turut cakap Junkyu. Aku nampak Hyunsuk pegang aku punya fon. Sejak bila pulak fon aku ada dekat dia dan kenapa aku tak perasan.

"Panggilan terakhir awak adalah Haiden"

Wah! Sejak bila aku ada nombor hanat tu. Bullshit!

"And satu lagi rakaman cctv, awak datang pada meja saya and guna komputer saya. Are you attempting to steal sensitive information from my computer?"

Wah! Aku rasa macam nak cekik cekik si Raysha. She play dirty on me. Well aku pun mengaku pergerakan aku dalam rakaman cctv nampak mencurigakan. Dan semua orang akan percaya dalam sekelip mata.

"So you trust that bitch?" soalku pada Hyunsuk.

Aku cuba untuk tenang. Tahan air mata supaya jangan keluar. Gila kau tak sedih. Dipermalukan depan semua orang kot. Tapi aku kuatkan hati bertentang mata dengan Hyunsuk. Cuba untuk yakinkan dia yang aku tak buat semua itu melalui mataku.

Dia tak jawab soalan aku. Okey aku faham. Itu bermakna dia percaya Raysha. Maklumlah bekas kekasih kan. Aku ni stranger yang dia tak pernah kenal pun. Tanpa menunggu aku terus keluar dari bilik itu.

Aku perlukan tempat untuk aku berseorangan. Aku perlu tenangkan fikiran aku terlebih dahulu.

...

Mrs. Hacker | CHOI HYUNSUKWhere stories live. Discover now