💜 26

1.1K 195 7
                                    

Hampir lima jam aku bertungkus lumus dengan Junkyu untuk mencari bukti, akhirnya kami berjaya kumpulkan hampir semua bukti. Tapi aku akan bagitahu yang penting sahaja.

Hyunsuk arahkan semua orang ke meja meeting. Raysha pun turut serta sekali. Muka dia tak nampak takut langsung bila tahu aku nak bongkarkan rahsia dia. Maybe dia ingat aku gagal.

"I'm certain that no one will believe you bitch!"

Aku tayang senyum sinis. Selepas Junkyu siap pasang semua, skrin besar sudah menyala. Aku melangkah ke depan untuk terangkan bukti bukti yang aku dapat. Rakaman cctv yang pertama dimainkan.

"Okey macam yang semua orang tahu, that man is Haiden and the woman beside him was Raysha. This is happen before we start our mission last night. Look at the date and time"

"Yes aku perasan time pukul 5 petang semalam Raysha tak ada dalam bilik ni" sokong Junkyu.

Hyunsuk meraup rambutnya ke belakang. Muka beku habis.

"Hey bitch! Kau pandai pandai je kan reka cerita. Cita cita kau memang nak jadi novelis ke. Hey come on lah! Tengok sekali pun dah tahu itu semua edit"

Aku menggeleng kepala. Lagi nak disangkal perbuatan sendiri.

"Jadi kesimpulannya disini, Raysha was the one who revealed our plan yesterday"

Aku nampak dia ambil cawan kaca dihadapannya dan target dia adalah aku tapi Hyunsuk lebih tangkas. Dia rampas cawan kaca itu.

"Stay calm and listen Raysha!" kata Hyunsuk dengan tegas.

"So kita teruskan lagi. Okey yang ini antara gambar gambar masa kejadian saya dipukul oleh Brian. Sangat jelas perempuan dalam kereta ni adalah Raysha"

Ya aku pun baru tahu. Aku dan Junkyu sama sama terkejut. Dan yang best nya, gambar Raysha sangat jelas tanpa sebarang penutup muka.

"Awak kena pukul dengan Brian?" soal Hyunsuk.

Aku hanya mampu mengangguk.

"Yes Junkyu selamatkan saya time tu"

Hyunsuk pandang Junkyu dengan tatapan yang penuh tanda tanya dan juga amarah. Junkyu pulak pandang aku. Alamak! Aku lupa yang Junkyu suruh rahsiakan benda ni pada Hyunsuk .

"Rasanya ada banyak benda yang kita kena bincang lepas ni Mr Kim" kata Hyunsuk.

Junkyu menundukkan kepalanya. Habislah dia lepas ni.

Raysha pula tak senang duduk. Mungkin dia tak percaya yang aku berjaya dapatkan bukti bukti ni semua.

"Dan ini bukti terakhir. Rakaman cctv ni direkod sebulan lepas dimana system army kena godam"

Semua mata tumpu pada skrin besar. Seorang perempuan memakai pakaian serba hitam bersama seorang lelaki tengah bercakap lalu perempuan itu menyerahkan sesuatu benda berbentuk pendrive.

"Seriously Raysha?!" kata Hyunsuk dengan muka dinginnya.

"No! I tak buat semua tu..."

"Dan untuk melogikkan semua itu, seperti yang kita semua tahu. Raysha merupakan anak seorang komander disini. Jadi dia mempunyai access untuk kemana sahaja termasuk private room yang terletak semua dokumen penting. Am I right?"

Muka semua orang nampak macam tak percaya apa yang aku cakap. Mungkin mereka lupa yang si Raysha ni anak komander mereka. Jadi itu semua sangat possible untuk Raysha jalankan kerja jahatya.

"Macam manalah reaction bapak dia kejap lagi" kata Jihoon selamba.

"And nombor dalam telefon ni merupakan nombor telefon bos kepada Haiden dan Brian. So apa kata kita try call. Well tak salahkan. Mana tahu ada yang masih belum percaya dengan bukti bukti yang saya tunjuk tadi"

Sengaja aku sindir mereka. Si Raysha sudah tak senang duduk.

Aku menyentuh skrin telefonku. Tidak lama selepas itu, telefon dihadapan Raysha bergetar. Ada someone call. Aku rampas telefon dia.

"So this is my number"

Semua orang terkejut. Rupanya Raysha merupakan bos kepada Haiden dan Brian.

"Jadi bukti bukti ni semua akan dibawa kepada pihak atasan termasuk her father" kata Junkyu pula.

Wah! Rasa tenang sangat sebab dapat kalahkan Raysha. Itulah lain kali jangan fitnah aku sesuka hati. Kan dah mendapat. Ha padan muka!

...

Mrs. Hacker | CHOI HYUNSUKWhere stories live. Discover now