💜 29

1.2K 199 32
                                    

Hampir 3 minggu Hyunsuk koma. Masih tak ada tanda tanda nak bangun. Dan hari ni aku datang lagi ke hospital untuk melawat Hyunsuk. Haraplah member Hyunsuk tak ada. Kalau tak setiap kali aku datang ada je benda mereka nak sakat aku.

Dengan perlahan aku tolak pintu sambil menjenguk kedalam. Ada Junkyu tengah suapkan makanan pada Hyunsuk. Haih! Sweet betul mereka ni. Eh wait! Hyunsuk tengah makan?

"Hah datang pun kau Lyn" kata Junkyu.

"Awak dah sedar?"

Aku abaikan Junkyu. Aku terus menerpa ke arah Hyunsuk.

"Yelah kenapa? Dah seminggu captain sedar" kata Junkyu.

Aku nampak Hyunsuk pukul bahu Junkyu. Junkyu pula tayang muka tak faham.

"What? Seminggu?!" soalku dengan tak puas hati.

"Lah kau tak tahu ke?" Junkyu tanya soalan bodoh.

"Junkyu aku rasa ada baiknya kau keluar kejap. Aku ada benda nak bincang dengan Ailyn"

Junkyu tanpa banyak bunyi menurut kata kata Hyunsuk. Sebaik saja Junkyu keluar, aku pandang Hyunsuk dengan muka tak puas hati. Sampai hati dia tipu aku.

"Sit Ailyn" arah Hyunsuk.

"Takpe saya datang sekejap je. Ni dah nak balik dah pun"

Aku berura ura untuk pergi tapi dia lebih pantas tarik tangan aku. Sudahnya aku mengalah. Well merajuk tak kan selesaikan masalah.

"I'm sorry sebab tipu awak"

Dengan baju hospital yang dia pakai tu, nampak comel je.

"Apa motif awak buat macam tu? Nak bagi saya bertambah benci dekat awak. Macam tu?"

Dia cepat cepat geleng kepala dia.

"No saya just suka dengar awak bercerita"

Terus jantung jadi berdebar. Jadi dia dengar semuanya. What kind of bullshit is this. Argh! Sempat lagi tak kalau aku nak lari keluar. Malu sial!

"S...so a...wak dengar lah apa yang saya cakap hari tu?" soalku.

Dalam hati berharap dia tak dengar apa yang aku confess.

"Yang mana satu? Pasal awak crush dekat saya time sekolah lagi?"

Shit! Dia shoot terus! Argh! Malu sial!

Aku hanya diam. Tak tahu nak respon apa. Well dia dah tahu semua.

"I'm sorry sebab tak pernah notice awak time sekolah dulu"

Aku pandang dia. Asal pulak nak minta maaf. Dia bukannya salah apa pun.

"Dah nama pun crush. Mestilah awak tak tahu yang saya ada perasaan dekat awak"

Dia senyum. Argh! Boleh gila aku kalau tengok dia senyum hari hari. Sebelum ni bukan main susah dia nak senyum macam tu.

"Nonetheless, I felt sorry for you. But now don't worry sweetie. Saya pun dah lama sukakan awak"

Okey yang ni agak terkejut. How come? Kenapa aku tak pernah notice pun. Ke aku yang tak peka dengan keadaan sekeliling.

"This is a joke I can't stand, captain" kataku lagi.

Masih belum percaya sebenarnya. Tak semudah tu dia jatuh hati dengan aku. Dan aku tahu itu.

"No I'm not! Can't you put your faith in me this time?" katanya dengan muka dingin.

Mesti dia kecewa aku tak percaya cakap dia.

"Sure but since when?" soalku lagi.

Muka dia berubah tenang.

"Since kita jumpa dekat rumah anak yatim my sis" jawabnya.

Like seriously? Damn!

"Time tu ada satu perasaan suka kepada awak bila tengok awak layan budak budak dekat situ. Especially dengan Mellyn my princess"

Wait what? Excuse me?

"Don't tell me awak adopt Mellyn betul betul?"

Dia cuma senyum tayang muka selamba. Omg! Why! Kenapa perlu baby kesayangan aku.

"Kalau ye kenapa sayang"

"No! Mellyn is my favourite baby. I want to adopt her soon. Tapi awak ambil dulu"

Aku tayang muka tak puas hati plus merajuk.

"Please jangan buat muka macam tu sweetie. Awak nak saya gigit pipi awak ke?"

Automatik aku cover kedua belah pipi aku. Eh suka hati dia je nak gigit my precious cheek.

"Awak tahu tak awak dengan Mellyn tak ada beza pun. Dua dua comel and dua dua my angel"

Tiber rasa tak boleh nafas. Argh! Kenapa dia sweet sangat!

"Tapi saya nak adopt Mellyn jugak" kataku lagi.

"Tak susah pun sayang. We can be her parents. Lagipun saya akan busy kedepan. So awak boleh jaga dia"

Wah! Happynya aku dengar! Finally aku boleh spend time dengan baby comel. Eh wait.

"Don't call me sayang. We are not official yet. Are we?"

Aku perasan ada beberapa kali dia panggil aku sayang. Excuse me.

"Yes but soon!"

Selamba dia cakap. Pipi aku pulak yang over bertukar warna merah.

...

There's one more chapter to go yallz 😉

Mrs. Hacker | CHOI HYUNSUKWhere stories live. Discover now