Sohbet Muhabbet 🍵

2.8K 169 95
                                    

munzevibirserce:
Yusuf Selim'e,
İslâm'ın hamilelikte olan ani duygu değişimlerine nasıl ayak uyduruyor? Ve kız mı yoksa oğlu mu olmasını istiyor?
İslâm'a,
Yanlış hatırlamıyorsam nikahında sana laf eden kına gecen olmadığını için  memnun olmayan kısa boylu bir teyze vardı. O teyzeden haber var mı?

Yusuf Selim: Yapacak bir şey yok mecbur ayak uyduruyorum. Yani olurda bu kadar olur mu dedirten hâlleri var bazen ama gülü seven dikenine aldırış etmiyor açıkçası :)

İslâm: Mecbur ayak uyduruyorsun, yanlış mı duydum? Ayak uydurmak zorunda değilsin Yusuf. Bu kadarda olmaz dedirtecek hâllerime sabretmek zorunda değilsin. Ben amcamlara gidebilirim. Hiç sıkıntı yok.

Yusuf Selim: Ya Denizim öyle mi dedim, yani bu senin huyun değil hani, bebeğin verdiği bir hassaslık. Amcamlara falan gitmekte yok, evin hanımı gibi otur işte. Sonra ben işten gelince kim açacak gül yüzüyle kapıyı, hı?

İslâm: Anahtarını alırsın. Onu mu dert ediyorsun? Benim gitmem sorun değil, kapıyı kim açacak ha? Ya cidden inanamıyorum artık.

Yusuf Selim: Diğer soruya geçebilir miyiz? Biz daha sonra aramızda hallediriz değil mi Sevgilim?

İslâm: Hallederiz. Nasıl hallederiz hemde, göstereceğim ben sana.

Ve kız mı yoksa oğlu mu olmasını istiyor?

Yusuf Selim: Allah'tan ne gelirse başımız gözümüz üstüne, ama üç kız müjdesine nail olabilmek için kızım olmasını isterdim, sanırım.

İslâm: Üç kız müjdesi mi?

Yusuf Selim: Var ya bir hadis, "Kim ki üç tane kız çocuğu yetiştirir, güzel terbiye eder, evlendirir ve onlara iyilikte bulunursa, o kişi için cennet vardır." (Ebu Davud, Edep, 120, 121)

İslâm: Yaa, inşaAllah.

Yusuf Selim: İnşaAllâh Denizim.. :)

Yanlış hatırlamıyorsam nikahında sana laf eden kına gecen olmadığını için  memnun olmayan kısa boylu bir teyze vardı. O teyzeden haber var mı?

İslâm: Yok, kendi memleketlerinde yaşıyorlar. Mümkünse beklemiyoruz. Gelmesinler.

Yusuf Selim: Akraba ama şimdi, ayıp olur Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve alâ âlihi ve ashâbihi ecmaîn "Akrabasının yaptığı iyiliğe aynısıyla karşılık veren, onları koruyup gözetmiş sayılmaz. Akrabayı koruyup gözeten kişi, kendisiyle alâkayı kestikleri zaman bile, onlara iyilik etmeye devam edendir." buyuyurken.

(Buhârî, Edeb, 15; Ebû Dâvûd, Zekât, 45; Tirmizî, Birr, 10)

İslâm: Bayramlarda görüşüyoruz işte.

Tardela: Birbirlerinin en çok sevdiği özellikleri ne? Yusuf İslâm'ın en çok hangi özelliğini seviyor? İslâm Yusuf'un en çok hangi özelliğini seviyor? Neden? Bu sorunun cevabını anı ile de anlatabilirler.

İslâm: En çok hangi özelliğimi seviyorsun?

Yusuf Selim: Yani bütün özelliklerin çok güzel ama, dini hususlarda olan tavizsizliğin beni bitiriyor hatun.

Yüreğimdeki İslâmHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin