bab 35

1.2K 45 4
                                    


" Penatnya... " Keluhan di lepaskan. Dia bakal berkahwin tak lama. Lagi.. seronoknya!!!!

" Farhan, macam mana dah beres semua?" Soal ibu kepada Farhan.

" Dah ibu, tinggal pengantin je naik pelamin.. hehehe." Tersengih Farhan bila ibunya menjelingnya.

" Farhan sanggup? Ibu bukan apa. Ibu tak nak, anak ibu sia siakan dia. Ibu sayang dia, macam anak ibu sendiri. " Ibu memandang Farhan.

" Farhan sanggup ibu, Farhan tak akan sia siakan dia. Farhan sayang dia, dah lebih 5 tahun lepas kejadian dekat rumah Qash, Farhan dah tak nak kehilangan buat kali kedua! Farhan dah taknak terluka. Cukup sekali dan Farhan tak akan sia siakan dia. Farhan sayang dia ibu.. " senyum Farhan sambil dia berkata. Dia sayang bakal isteri dia dan dia tak sanggup untuk kehilangan buat kedua kali. Cukup..

Cukup sekali dia kehilangan. Dia takkan biarkan pisang berbuah dua kali.

" Kalau Farhan dah yakin.. ibu nak cakap yang ibu gembira sangat.. " ibu peluk Farhan. Gembira.

" Farhan pun ibu.. "

. . . . . . . . . . . . . . . . .

Aku pandang ke luar tingkap bilik..

Tenang, pemandangannya indah. Kerusi roda di gerakkan sedikit ke belakang sebelum dia bergerak menuju ke katil. Aku pandang kaki aku. Aku lumpuh!

Dari pinggang ke kaki, semua tak boleh gerak. Aku menangis lagi! Aku benci! Bukan hendak salahkan takdir tapi bila di fikirkan balik. Dia benci dirinya kerana asik menyusahkan orang semenjak lumpuh ini.

Seminggu saja lagi, seminggu saja lagi. Aku akan berkahwin. Tak sangka, ada yang sanggup mahukan aku yang lumpuh ni.

Setitis air mata aku jatuh. Pantas di kesat sebelum semakin lebat.

Apabila memikirkan bakal membebankan orang tersayang, hati sakit. Huhh...

" Akak... Jom, makan?"

" Baik dik, sekejap ya.. " aku memberikan senyuman buat si adik. Si adik membalas kembali.

Dia membantu aku duduk di atas kerusi roda sebelum menolak ku keluar dari bilik menuju ke ruang makan.

" Terima kasih.. "

" Sama sama kak.. tanggungjawab adik kan?.." senyuman ikhlas di beri bagi menenangkan diri aku.

. . . . . . . . . . . . . . . . .

25 FEBRUARY 2021 - KHAMIS

" Aku nikahkan dikau dengan.. "

" Aku terima nikahnya.. "

" Sah?"

" Sah! "

" Alhamdulillah.. " aku ucapkan syukur perlahan. Aku mula bangun menuju ke arah si isteri yang sedang duduk di pelamin. Tangan si isteri di pegang, cincin di sarung. Si dia melakukan perkara yang sama sebelum mula tunduk dan mencium lama tangan aku. Sehabis saja, terus umbun umbunnya ku kucup lembut.

" Saya sayang awak sangat sangat.. " aku bisikkan kata kata itu di telinganya. Dia tersenyum malu.

" Saya pun. " Jawabnya ringkas.

. . . . . . . . . . . . . . . . .

" Sayang... "

Terus dia berpaling memandang si suami yang baru saja menikahinya pagi tadi.

" Ya abang?" Jawab aku perlahan.

" Nak mandi? " Soalnya.

" Nak, tapi abang mandi laa dulu. Saya mandi kejap lagi, abang tolong panggilkan Qat ya? " Aku jawab perlahan.

Miss Hoodie , Mr Captain (COMPLETED)Where stories live. Discover now