" aku nak kau tolong Lana, jangan bagi keluarga Lim cedera. Faham!"
"Faham."
" Kau boleh pergi. Bawak apa yang patut. Nanti gaji kau, aku up sikit."
" Wah!!! Terbaik arr. Aku cau dulu bro!"
" Hmm..."
. . . . . . .
" Laura, gerak arah selatan. Lina stay sana dan awasi pergerakan mereka. Apa apahal yang pelik, bagi tahu." Lana Qashrina mula memberi arahan. Mereka bergerak mengikut arahan.
" Kau luq, ikut barat. Tapi hati hati, sana lebih ramai orang mereka."
" Kau jangan risau, aku terer!" Tersenyum seketika Aizat bila diri di risau. Tapi lagi dia gembira sebab dah nak mula 'main'.
" Kalau Lina stay, Laura selatan, Luq barat.. Lana?" Soalan dari Lina Qatrina membuatkan Lana Qashrina tersenyum segaris. Matanya yang unik bersinar terang dibawah pancaran cahaya bulan. Indah.. tapi bukan waktu yang tepat untuk berasa kagum. Sekarang, mereka ada perkara yang lebih penting.
" Aku.. aku akan rempuh terus dari depan. Arah utara. " Ringkas jawapan tapi buatkan riaksi semua yang mendengar terkejut. Gila! Satu perkataan yang boleh di kaitkan.
Bagi yang lain ya! Dia gila nak rempuh. Tapi bagi dia.. tak! Dia suka!
" Bila aku kata serang! Kita serang serentak. " Melalui alat penghubung yang direka khas oleh Qatrina, Lana Qashrina memberi arahan.
Mereka yang lain yang dengar, menganggukkan kepala. Walau tak dapat tengok, mereka kesah apa.
10 saat berlalu, arahan diberikan.
" Serang!!"
Tak sampai sesaat, mereka yang berjumlah 13 orang mula menyerang. Sekejap saja! Seorang demi seorang pihak lawan tumbang. Ahli mereka tiada seorang pun yang cedera.
Lana Qashrina berjalan terus tanpa ada halangan. Cuma seketika bila ada yang menyerang, baru dia melawan.
Jalan di teruskan sehinggakan bertemu dengan seseorang yang memang lama tidak bertemu. Orang itu masih tenang walau sudah ramai yang tumbang.
" Mana bapak kau." Mendatar suara yang di keluarkan oleh Lana Qashrina.
" Kau cari bapak aku?" Seseorang itu turun dari duduknya dan mendekati. Soalan Lana Qashrina dibalas dengan soalan.
" Kalau nak orang tua tu.. lepasi aku dulu.." Jarak mereka cuma satu inci, tangan lelaki itu cuba menyentuh pipi Lana Qashrina. Tapi dielak dengan menghadiahkan satu tumbukan padu di perut.
Membongkok lelaki itu di buatnya. Senak! Tak cukup dengan itu, sepakan dengan kaki kanan di ikuti kaki kiri di bahagian kepala. Lelaki itu rebah pengsan di atas lantai
" Lemah! Kau tak patut lawan dia. " Kutukan dari arah belakang menyentakkannya.
"Lion.." Lana Qashrina mula mengngepal penumbuk menahan geram.
Semua yang terjadi ke atas Farhan adalah berpunca dari Lion.
"Bodoh!" Lion berkata sebelum mula ketawa mengilai. Dia puas! Puas!
"Kau dengan bapak kau tu sama je!! Dua-dua bodoh! Bodoh!".
Semakin kuat hilai tawa Lion. Entah apa saja yang membahagiakan nya.
Lana Qashrina hanya perhati saja kearah Lion yang sedang seronok ketawa. Tiba tiba, Lion mendiamkan diri. Dia tersenyum seram.
" Aku ada hadiah untuk kau.. .tengok eh..." Tangan di tepuk dua kali. Seketika, seseorang datang dengan sebuah kerusi roda dan seseorang di atasnya.
YOU ARE READING
Miss Hoodie , Mr Captain (COMPLETED)
Roman d'amourMenjadi seorang polis adalah cita cita serta tanggungjawab yang besar dan keseronokan bagi Akma. Tapi, tidak pada umi dan abah Akma yang sering risau akan dirinya. Jadi, abah mengambil keputusan untuk mengajar Akma seni mempertahankan diri sebelum m...