bab 33

906 51 2
                                    

" abang ngah!!!!!!!! Sakit!!!!" Luqman Aizat yang baru saja mahu melangkah untuk duduk terus berpaling ke belakang semula. Adiknya, Lukman Syariff jatuh terduduk di lantai dengan muka memerah menahan sakit.

Comel!

" Macam mana boleh jatuh ni... Lain kali main gelongsor ni elok elok. Kan dah jatuh.. hati hati faham? Ada sakit kat mana mana ke? " Pesan Luqman Aizat perihatin.

" Tak de.. cuma.. cuba abang ngah tengok belakang. "

" Erm?? Kenapa? " Lukman Syariff tidak menjawab malah menunjukkan isyarat supaya dia pusing.

Sebaik saja Luqman Aizat pusing, erk?

" Wah!!! Caring nyer!!! "
" Wah!!! Hensem giler!! "
" Weih! Dia siapa weih!!! Nak kenal nak kenal"

" Adik.. kita blah jom?" Lukman Syariff hanya mengangguk tanda dia betul betul setuju.

" Satu dua tiga!"

Kedua dua beradik itu terus pecut melarikan diri untuk bersembunyi. Sambil tu, dia nak cari adik adik dia.

' kalau jumpa acik kan bagus... '

" Acik!! Selamatkan kami!!!" Jerit Lukman Syariff. Macam tahu tahu jer apa yang di fikir abangnya tu

. . . . . . . . . . . .

Di satu kelompok kecil pula.. ada tujuh orang remaja sedang berkumpul.

" Weih! Sara!!!! Makanan aku!"  Marah Syira.

" Alaa kongsi arr aku malas nak beli. Kena beratur paaaaaanjang giler." Sara hanya meneruskan sesi makan makanan Syira.

" Nah ambik aku punya. Tak usah di kacau si Syira tu. Dia dah sebulan mengidam nak makan tu! AHAHAHAHAHAH." Mikail Zakry menghulurkan makanannya kepada Sara sambil sambil tu, dia bantai gelak besar. Semua join sekaki gelakkan Syira.

" Eeeeee terbaik ar kau Mika!" Ibu jari di angkat menunjuk simbol 'terbaik'.

" Ish! Korang ni!! Huh!"

" Dah la tu, makan makan. Weih Dania, jom gi gerai sana aku nak beli ais krim la nak bagi kat adik aku. Sambil sambil tu nak cari sekali." Laura Qismina mengajak Dania untuk ke gerai yang di maksudkan.

" Nak ikut!"
" Nak ikut!"

Serentak Sara dan Syira menyebut.

" Jom la! Mika? Fazry? Ridwan? Korang nak ikut Ker? " Soal Laura Qismina lagi.

" Tak nak lah, korang pergi la, nanti dah jumpa adik kau, wasap ar, bagitahu kat mane. " Mikail Zakry menjawab.

" Sama ar, aku pun tak nak, aku pergi nanti je ar." Jawab Shazree Ridwan pula.

" Aku nak ikut, tapi malas lagi la. Nanti jer lah aku ikut. " Jawab Isham Fazry main main.

" Ngehhh sengal betul." Jawab Dania.

" Dah, jom jom. Bye!!" Laura Qismina meleraikan perbicaraan yang mungkin tidak akan habis.

" BYE!! "

. . . . . . . . . . . . . . . . .

" Uh! Penat dik. Abang ngah penat dik. Dah arr kita makan coklat nak? " Luqman Aizat masih termegah megah. Tak sangka diorang ikut. Giler arr serius! Aku taubat. Ni kali terakhir aku datang. Tahun lepas aku datang tak pulak macam ni.

" Huh, tak sehat betul. Tapi adik nak. "

" Eh, pandai pulak dia eh. Okay jom. Elok elok, nanti kena kejar lagi. Dah la kawasan sekolah. Malu abang ngah di buatnya. "

" Hahahaha padan muka. Jom jom. " Lukman Syariff mengetawakan Luqman Aizat.

" Eleh.. ha, nak coklat yang mana? Abang ngah nak yang ni, adik?" Soal Luqman Aizat kepada adiknya.

Coklat bentuk seperti lolipop bulat tapi berbentuk bunga ros menjadi pilihan. Di ambilnya empat batang. Di toleh ke arah si adik.

" Nak yang mana? " Soalnya sekali lagi.

" Entah laa adik rasa.. adik nak yang tu, tapi yang ni pun macam sedap.. ha, ni pun sama, sedap. Entah laaa tak tahu laaa.. " rungut si kecil Syariff.

" Kalau macam tu... " Luqman Aizat berjeda seketika. Lukman Syariff melihat ke arah abang ngahnya itu. Matanya menunjukkan tanda tanya.

" Akak.. saya nak semua ni 5 setiap satu ya? " Lukman Syariff yang mendengar abangnya berkata berasa seronok gilerrr.

" Yeyyyh terima kasih abang ngah !!!" Lukman Syariff yang hanya paras pinggang Luqman Aizat terus memeluk kaki si abang.

" Seronok dia ya. "

Suara yang sangat tidak asing malah dirindui kedengaran. Terus dua beradik itu berpaling.

" Kak long!!!" Melompat kecil Lukman Syariff ke arah Lana Qashrina.

Ya, dia amik keputusan untuk berjumpa adiknya sekarang. Sebab? Bab seterusnya ya?

" Ya, ni kak long laa sape lagi. Kenapa awak ni dik? Dah tak ingat muka kak long dah Ker? Ha, Aizat? Senyap kenapa? "

" Kak long?? " Soal Luqman Aizat masih tidak percaya. Sebab? Apa lagi! Lana Qashrina tak balik dan diorang tak jumpa hampir 3 bulan kot. Bukan 3 jam. Lama tuuuuu.

" Yaaa, haaa jom gi sana. Lengang sikit. Sini ramai orang tak best nak borak. " Lana Qashrina yang melihat Luqman Aizat masih kaku, dia terus menarik kedua dua adik lelakinya itu.

" Haa dah sampai! " Luah Lana Qashrina sikit teruja namun di balas dengan. Tatapan sedih dari kedua mereka.

" Tak nak peluk kak long Ker? Tak rindu? Dah?" Soalnya perlahan dengan senyuman segaris.

" Hua!!! Akhirnya kak long balik!!! Giler tak rindu. Mesti laa! HUAAAAA!!!" Luqman Aizat yang sudah sedar yang ini memang kak long ya dan bukan khayalan terus memeluk sambil meraung kecil. Nak meraung kuat kuat, malulah dia. Hilang kemachoan dia nanti. Huh!

" Heyy tepilah, abang ngah. Biarlah adik pulak peluk kak long. Kak long... Adik nak peluk. Boleh?" Soal Lukman Syariff sambil tangan mendepa minta di angkat.

" Boleh... Meh kak long angkat dia. Rindu kak long la tu... " Tergelak kecil Lana Qashrina dengan telatah Lukman Syariff. Luqman Aizat yang berdiri di tepi hanya tersenyum. Manja!

Lagi satu!

Jangan fikir takde orang tengok ehhh, ramai beb cuma tak la ramai sangat. Tapi agak ramai yang tertoleh toleh untuk melihat dia yang tengah 'berdrama' ni. ..

" Okay laa kak long dah lepas rindu kat korang dua. Yang lagi dua, Kak long muncul nanti laa. Kak long takleh lama. Kak long ada kerja. Bye assalamualaikum adik adik kak long.." Lambaian ringkas di berikan kepada dua adiknya itu. Dia masih ada satu misi yang perlu di laksanakan. Dia perlu cepat.

" Tak pe, kami faham. Kakak long kena kerja. Takpe, byee Waalaikumussalam. Hati hati kak." Ya, Luqman Aizat tahu yang kakaknya ada kerja dan dia faham keadaan dia macam mana. Cuma sekarang ni, dia masih terfikir nak buat ke tak nak. Akhirnya dia fikir baik dia buat.

" Erm kak! Balik tak malam ni? " Laung Luqman Aizat kuat.

" Balik kot tapi lambat sikit!" Kata Lana Qashrina sebelum terus masuk ke dalam kereta dan berlalu.

Mata mata orang yang melihat turut memandang ke arah pergerakan kereta tersebut sebelum membuat hal masing masing.

" Hati hati..." Lukman Syariff berkata perlahan sebelum memandang kearah abangnya Luqman Aizat yang masih melihat kearah laluan kereta Lana Qashrina. Dia tersenyum.

🌻🌻🌻🌻🌻🌻

✨🌹Yang dirindu tak semestinya
merindui🌹✨

🌻🌻🌻🌻🌻🌻

Bersambung~

🌻🌻🌻🌻🌻🌻

Haiii! Jangan lupa untuk vote eeh😁

Miss Hoodie , Mr Captain (COMPLETED)Where stories live. Discover now