special chapter°^1^°

1K 49 2
                                    


I'M COME BACK!!!!

______________________________________________

"ASSALAMUALAIKUM!!!"

" Waalaikumussalam, kejap.. " tudung di penyangkut di ambil dan di sarung ke kepala. Entah siapa laa yang datang sekarang ni..

Pintu di buka dan senyuman melebar..

" Kaiten !!! Lama tak jumpa kau!" Teruja! Itu yang dirasakan. Setelah hampir setahun tidak bertemu.

" Alaa Qash.. macam kau tak tahu. Aku banyak kerja. Akhir akhir ni, banyak pula kes nak di selesaikan. " Kaiten tersenyum nipis. Lega dia bila Qashrina dah boleh berjalan. Setelah hampir setahun perkahwinan mereka. Nampaknya, Farhan menjaganya dengan baik sekali.

" Ouh.. patutla Farhan pun selalu balik lambat." Kepala ikut terangguk angguk. Kesian kadang kadang bila sudah hampir lewat malam baru Farhan pulang. Dia pula, kadang tunggu. Kadang, terbabas jugak. Haih...

" Mungkin? Ouh ya, aku datang ni sebab... " Senyuman kaiten meleret.

" Sebab??"

" Nah. Tengok sendiri. "

Sampul berwarna putih itu di ambil dan di belek terlebih dahulu sebelum di buka. Kad? Kad apa?

WHAT!!!!

" Weih!!! Tahniah.. alhamdulillah.. kau dah nak kahwin!!" Dia teruja. Walau dulu, sifatnya sedikit payah untuk teruja.. untuk gembira. Tapi kini, setelah kejadian itu.. sifat ganas serta kasar tu.. makin menghilang. Tapi skill masih power arr jangan main main!

" Hehehehe, datang tau. Jangan tak datang. " Pesan kaiten. Setelah hampir sejam berbual dan makan makan. Kaiten meminta diri untuk pulang.

Selepas saja kaiten pergi. Dia duduk kembali. Sunyi.

Sekarang.. setelah hampir setahun.. atau lagi tepat, setelah 10 bulan berkahwin.. dia gembira cuma.. dia makin sunyi. Setelah berkahwin.. hampir tiga bulan Farhan ambil cuti untuk menjaganya. Dan alhamdulillah, dia sembuh dengan cepat hasil daripada jagaan Farhan yang sangat rapi. Dan setelah dua bulan kemudian.. dia sudah boleh bergerak tanpa menggunakan tongkat. Dan kini, dia mampu bergerak bebas cuma.. tak boleh terlalu lama.

Farhan pula.. selepas saja mula berkerja.. dia semakin sebuk. Hubungan mereka masih seperti dulu. Setiap tengah hari.. Farhan akan balik dan makan tengahari di rumah. Bila malam, walau lewat dia pulang.. dia tetap akan makan di rumah. Tapi kini...

Berbeza.

Sebuk sangat ke?

Farhan dah jarang balik makan tengahari. Bukan jarang, memang tak pun. Dah hampir sebulan dah. Bila malam.. pun sama. Terus masuk tidur. Waktu kami berbual adalah ketika dia hendak pergi kerja saja. Atau pun.. kalau dia ada masa lapang.. dia akan call dan kami akan berbual. Selain itu, nothing!

Ya Allah.. dekatkan la kami kembali..

Harapan aku cuma.. aku ingin kembali seperti waktu pertama kali kami berkahwin.

Kerja aku?

Aku akan mula berkerja. Tapi, aku ada rancangan lain lagi. Sebelum aku betul betul mula bekerja. Well, balai tu, anytime bukak untuk aku mula bekerja. Tu pun Tuan Yusuf yang cakap okay.

Okay sekarang, rancang strategi!!!

. . . . . . . . . . . . . . . .

ARGHHHHH!

Kepala rasa nak pecah! Hati rasa macam nak meletup!

Serabut dengan kerja belambak. Rindu dengan isteri tercinta!! Tapi walau bagaimanapun.. dia harus bersabar. Untuk keluarganya juga.

Miss Hoodie , Mr Captain (COMPLETED)Where stories live. Discover now