Suraya yang ternampak kelibat Qashrina terasa umpama duduk dalam ais bila ternampak uniform yang dipakai oleh wanita itu.
" Dia polis jugak!!" Nasib dia sendirian. Jika tidak. Pegawai yang lain pasti mentertawakan dirinya. Tapi yang pasti.. Dia akan cuba untuk dapatkan Farhan.
" Syamila. " Suraya memanggil temannya. Syamila yang baru sampai terus berpaling. Kening di angkat tanda menyoal.
" Siapa tu?" Soalnya kepada Syamila.
" Ouh, tu inspektor Qashrina. Dia baru start masuk hari ni lepas 5 tahun tak bertugas. " Terang Syamila walau tidak kesemuanya.
" Lamanya? Sebab apa dia cuti lama sangat?" Pasal musuh, kita kena korek sampai habis. Kalau tak.. buat malu je kalau tersalah info.
" Sebab kena tikam. Pastu lumpuh seketika. Dia dah berkahwin dah pun. " Syamila ni semua benda dia tahu. Kalau bab bab gosip ni, tanya je dia. HAHAHAH!
" Ouh.. dengan sapa?"
" Tu, sarjan Farhan. Eh, dah la berbual. Inspektor Qash tu pantang kalau tak buat kerja. Aku sambung dulu lah. " Pamit Syamila. Walau kuat gosip. Kerja jangan lupa.
" Hah??!!!" Hampir menjerit dia. Nasib sempat di kawal.
' sarjan Farhan dah kahwin!!!! Oh my gosh!! No no no!!! Malunya!!!!!'
Suraya menekup muka ke atas meja. 'Kalau aku tahu dia dah kahwin. Taknya aku nak ngorat. Aku cari orang lain je lah.. haih.. melepas.. '
Bunyi tepukan membuatkan Suraya mengangkat muka. Muka tanpa perasaan di pamerkan. Kecewa betul!
" Assalamualaikum, saya cuma nak beritahu yang inspektor Qashrina sudah!!!! KEMBALI!!!" Syakir sebagai wakil memperkenalkan. HAHAHA disebabkan dia ni memang gila gila. Habis di jeritnya satu balai.
Pap!
Kepala Syakir di ketuk kuat oleh Qashrina.
" Apa jerit jerit. Ingat ni pasar!?" Perlian hanya di balas sengihan.
" Silakan puan. Silakan. " Tangan Syakir hulurkan ke hadapan mempersilakan Qashrina untuk mengambil tempatnya tadi.
" Assalamualaikum, hai semua. Saya cuma nak ucapkan yang.. selamat bertugas bersama kembali. Dan.. peraturan saya masih sama macam dulu. Sapa yang bawah saya tu, sedia. Ada peraturan tambahan.. heheheh." Syakir terus ternganga. Bukan apa. Peraturan yang ada pun dah cukup 'seksa'. Inikan pula nak tambah lagi.
" Erk, apa puan?" Selain Syakir. Syafi dan Syamila turut dibawah Qashrina.
" Hehehe nanti saya bagi tahu. Dan.. saya cuma nak cakap yang mungkin saya akan kurang bertugas di luar dan akan selalu ada di bilik saya jadi, apa apa hal, terus ke bilik saya. Faham?" Anggukan dari semua anggota memuaskan.
" Sayang.. tak nak bagitahu?" Soalan dari Farhan menimbulkan tanda tanya dalam diri mereka.
" Abang je lah. " Past past tugas.. hehehehe
" Saya nak bagitahu yang.. tak lama lagi, kami akan jadi ibu dan ayah!!!!" Semua teruja bila Farhan habis berkata.
" Perempuan ke lelaki. ?"
" Berapa bulan?"
" Puan okay?"
" Bila nak lahir?"
Soalan dari Syakir di sebelah buat Qashrina terkelu. Stupid tahap apa daaa.
" Eh kau ni, aku hempuk jugak kan. Perut pun tak nampak lagi, dah tanya bila nak lahir. Dah laaa cau Luu" Qashrina terus berlalu. Sambil kepala tergeleng geleng.
YOU ARE READING
Miss Hoodie , Mr Captain (COMPLETED)
RomanceMenjadi seorang polis adalah cita cita serta tanggungjawab yang besar dan keseronokan bagi Akma. Tapi, tidak pada umi dan abah Akma yang sering risau akan dirinya. Jadi, abah mengambil keputusan untuk mengajar Akma seni mempertahankan diri sebelum m...