bab 32

892 51 3
                                    

" satu... dua... tiga... empat... lima... Herm... Tak cukup satu lagi... Halim...."

" Ya cik? " Gugup, itu yang di rasai oleh Halim.

" Tak cukup satu... Mana lagi satu? " Kepalanya di telengkan ke kanan. Tanda dirinya bertanya. Garisan gelap bawah mata sudah membuktikan yang dia tidak rehat.

" Saya.. saya.. saya tak tahu cik. " Halim kembali menjawab gugup.

" Halim.... "

" Ya cik"

" Carinya.... Kalau tidak..."

" Baik cik! Baik!"

" Bagus.. AHAHAHAHAHA AHAHAHAHAHA "

' kau orang tunggu, tunggu aku balas dendam.. herm!'

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

"ALANG!!!!!!! " Jeritan bergema satu rumah. Kalau anime, boleh bayangkan yang rumah ni bergegar sampai terangkat angkat.

" Woi! Kau kenapa? Jerit jerit. " Lina Qatrina datang dengan lengkap berpakaian cantik.

Hari ini, sekolah mereka adakan karnival akhir tahun.. jadi, boleh bawak semua ahli keluarga. Orang luar nak datang pun boleh. Meh laa.

" Tudung bawal biru aku mana?" Soal Laura Qismina. Kepala yang hanya berbalut anak tudung di garunya. Pening kepala cari tudung tak jumpa. Dahla yang lain dah siap.

" Ouh. Ni. "

" Mana?" Dia mula berpusing mencari arah.

" Atas kepala aku ni. HAHAHAHA." Melihat yang Laura Qismina sudah naik angin. Lina Qatrina terus lari turun ke bawah.

" AAA!!!!! ALANG!!!.... "

" AHAHAHAHA aduh... Acik kalau menjerit.. sakit telinga jugak eh.." Ketawanya di samping Luqman Aizat.

" Kenapa alang? Dari tadi acik menjerit?? Alang buat apa?" Soal Luqman Aizat lembut sambil tangan menekan nekan punat remote tv.

" Ni, Alang pakai tudung biru acik.. Hehehehe."

" Patutla... Angah rasa... Baik acik pergi tengok adik kejap. Apa dia buat dalam bilik dia lama lama. " Luqman Aizat menyuruh Lina Qatrina untuk melihat Lukman Syariff.

" Baik!"

" Adik... Oh... Adik... Dik dik dik... A...dik..." Lina Qatrina memanggil sambil mendaki tangga.

Sampai je bilik Lukman Syariff, ternganga mulut Lina Qatrina. Adik nya tengah......

" Erk, dik... Adik... Adik buat apa ni?? "

" Herm?" Pandangan bingung di berikan.. takkan la alang tak boleh tengok?

" Adik buat apa ni.. herm?" Soalnya lagi.

" Buat macam alang dengan acik dengan angah lah.. bersiap.. hensem tak?" Soalnya ceria.

" Hensem.. tapi.. merah merah kat bibir tu untuk apa? "

" Ni? Untuk nampak macam alang la.. alang kan pakai.. tengok speck ni, sama macam angah kan.. " terangnya polos

" Ialah... Tapi awak lelaki... Mana boleh pakai lipstick, jadi.. alang akan lap.. biar cair.. so, dia akan nampak merah sikit sikit jer.. baru hensem. Eh? " Tisu di ambil lalu di lap sedikit bibir Syariff yang merah menyala.

" Eh, haah la.. hensem.. okay kak lang. Jom!!"

" Jom!!"

Turun dari tangga, acik dan angah sudah menunggu. Jangan pelik jika tiada di antara kami yang menyoal di mana Along? Tidak, kami takkan tanya sebab kami tahu... Along tak pernah tinggal kami. Dia tengah melihat kami. Jadi kami tidak mahu, dia melihat kami dalam keadaan sedih. Kami mahu dia lihat kami happy supaya dia pun happy.

Miss Hoodie , Mr Captain (COMPLETED)Where stories live. Discover now