special chapter°^2^°

897 42 1
                                    

" kak long! Serius la! Balik la jom! Akak tu bukan boleh berdiri lama sangat. Nanti sakit kaki!" Aizat menjerit perlahan. Takut orang lain perasan. Mampus dia kalau Farhan tahu. Yang kakak dia ni pun satu hal. Dah tahu tak sehat sangat. Nak jugak buat benda ni.

" Kau orang tahu apa, kak long ni kalau boleh. Nak bagi abang long korang tu rehat tau. Kita tolong la sikit sikit. Kes kecil kecil je. " Tersengih Qashrina. Dia tahu Aizat risau. Tapi, peduli apa.

" Tah abang ngah ni, relek relek. Kita lima orang kan. Risau buat apa. " Sokong Qatrina. Well, kalau bab ni. Memang dia suka. Dah lama mereka tak buat misi. Kes terakhir pun, kes pasal adik Lion, Zara Irdina.

" Tengok Alang, relek je. Jangan risau la ngah."

Qismina dengan Syariff hanya diam dan memerhati. Bosan kot dengar Aizat merungut. Mereka pun masing masing dah besar panjang.

" Nak adik pergi dulu ke kak long? " Tawar Syariff. Qashrina angguk dan tersenyum. Ni simple je ni.. tak percaya, jom makan popcorn.

" Qat, pergi tolong. " Qashrina mengarah. Risau pulak kalau budak kecik tu luka.

" Baik boss!"

Berlalu Qatrina, Qashrina melihat ke arah Aizat. Masam saja wajahnya.

" Kau tahu tak Aizat kenapa kak long buat benda ni walau kak long tahu, kalau abang long kau tu tahu.. dia mesti marah. " Qashrina diam seketika sebelum melirik sedikit kearah Aizat yang mula pasang telinga. Termasuklah juga Qismina yang telah duduk menghadapnya.

" Dah lama tau kak long tak luang masa dengan dia. Kak long nak masuk kerja, tapi.. kak long tak sedia lagi. Jadi.. dengan bantuan korang. Kak long harap sangat dapat Tolong abang long tu sikit. Bila kak long yakin yang kak long mampu urus rumah tangga kak long sambil bekerja, kak long akan mula masuk kerja. "

Qashrina tersenyum kecil. Dia lega bila dapat luah.

" Kak long.. Aizat mintak maaf.. Aizat cuma.. "

" Risau, ya.. Aizat risau. Tapi, Aizat anggap la ni adalah satu latihan pengukuhan untuk kak long balik. Sekurangnya.. kak long yakin yang kau orang semua boleh backup kak long kalau apa apa jadi. " Dia sedar mereka sayangkan dirinya.

" Huk huk! Kak long... Penat!!!!! " Laung seseorang. Terkejut dibuatnya bila kepala orang ada atas ribanya. Nasib ada badan sekali jer.

" Sikit je tu dik.. tu pun penat. Haish, nak kena tambah latihan lagi ni. " Qashrina sudah berkira kira untuk tambahkan latihan bagi meningkatkan ketahanan fizikal mereka. Empat beradik tu ternganga. WHAT!!!

Kalau nak tahu mereka kat mana, masih dalam kereta. Cuma.. sit kereta di jatuhkan je. Jadi, bolehlah duduk bersila.

" NO NO NO!!!!! A BIG NO!!!! " serentak mereka menjerit membuatkan Qashrina ketawa.

" Qatrina. Dah call polis?" Dengan sisa ketawa dia bertanya. Anggukan dari gadis itu buat Qashrina lega. Sekarang...

" Driver!! Ke mall sekarang!!! Kita, shopping!!!" Qashrina berkata dengan teruja. Semua dalam tu bersorak kecuali Aizat.

" Tak tak tak! Nak pergi shopping tu tak pe la. Ni apasal Aizat di panggil driver ni. Tak baik la!" Protes Aizat macam budak kecik!

" Ish, jalan sajalah kau zat! "

Muka tak puas hati Aizat di abaikan. Sekarang.. siap sedia untuk misi seterusnya.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

^POVFarhan^

Aneh! Itu yang di rasainya. Sejam yang lepas, seorang pegawai telah memaklumkan kepadanya yang suspek yang mereka cuba berkas telah berjaya di tangkap. Dan lebih mengejutkan ianya sebab ada yang melaporkannya. Bila sampai sana, semua orang tumbang. Tu yang pelik.

Miss Hoodie , Mr Captain (COMPLETED)Where stories live. Discover now