"erm, sayang!! Stokin abang mana!!!" Terjerit jerit Qayyum dari biliknya.
Laila yang mendengar suara Qayyum mula mendaki tangga dengan malas.
" Stokin sendiri pun tak tahu kat mana!" Rungutnya geram. Padahal dia dah siapkan dah semua pakaian suami dia di atas katil. Takkan hilang.
" Sayang!!!!" Sekali lagi Qayyum menjerit. Memang tak reti nak diam.
" Kau diam gila! Terjerit jerit macam beruk hutan." Selamba Qadri membidas dari bilik.
Setiap hari mesti nak pecah kepala Laila sebab hadap suami dan abang ipar. Childish!
Sampai di bilik, dia membuka pintu dan masuk. Dilihat, Qayyum sedang mencari cari di mana stokinnya. Geram Laila di buatnya bila bilik mereka yang kemas mula bersepah. Habis pakaian di dalam laci terkeluar.
" Abang! Hish... Tepi lah..." Laila hanya mengeluh. Dia menolak suaminya itu sehingga jatuh.
" Eh eh!!" Terkejut Qayyum bila di tolak. Dia memasamkan wajah tanda merajuk. Suka hati je tolak kita. Hem!
"Nah ni stokin. Lain kali, cari guna mata bukan guna hidung." Stokin yang di hulur tidak di sambut. Merajuk!
" Eleh! Merajuk konon! Abang merajuk lah sorang sorang, Laila nak turun. " Selamba Laila melangkah keluar dari bilik. Tidak di hiraukan rajuk si suami.
Qayyum ternganga bila diri di hirau begitu. Sampai hati.
" Kena palau ke bang?" Terbahak Qadri ketawa. Terbongkok bongkok dia di buatnya.
" Blah lah kau! Berambus sana!" Bengang saja dia walau rasa macam nak menangis. Kita di palau isteri!!
" Hahahahah! Padan muka. Kesian... dia." Masih lagi dengan gelak tawa. Seketika, dia terus memecut turun untuk sarapan. Qayyum di belakang masih mengejar. Geram dengan sikap abangnya yang suka mengejek.
" Gila siak kau!! Tunggu kau. Aku dapat.. memang aku pukul pukul sampai lunyai." Ugut Qayyum.
Sampai di bawah, dia mendecit geram. Bunyi kereta bergerak membuatkan dia bengang. Abangnya dah pecut pergi kerja tanpa bersarapan. Lagi!
" Sayang.. abang lapar..." Adunya manja. Bukan senang nak manja manja dengan isterinya ini. Selalu sebok je.
" Nah.. abang makan lah. Laila nak jemur kain kejap." Terus Laila berlalu setelah menghidangkan sarapan buat suaminya.
Kenapa dengan Laila ni?
° ° ° ° °
Bahu Akma tiba tiba di sentuh. Tersentak Akma dibuatnya. Secara automatik satu libasan kaki di hadiahkan dan tangan itu di pusing.
"Aduh, aduh! Aduh!!! Sakit!! Lepas, lepas , lepas!"
"Eh?"
"Farhan? Sorry sorry!" Pohonnya. Tak sangka dia pukul Farhan. Tapi takpe. Bukan sakit pun... Kan?
"Awak ni kenapalah ganas sangat. Sakit tahu tak..." Mulut di muncung kan.
" Merajuk tak bertempat. Kalau..."
Bam!
Bunyi sesuatu jatuh membuatkan bicara Akma terhenti. Dia dan Farhan berpandangan. Bukan takut, tapi teruja. Jarang dia dapat belasah orang.
" Sana sana." Tunjuknya kepada Farhan. Jari di tunjukkan ke arah cahaya yang melilau lilau.
. . . . . . .
YOU ARE READING
Miss Hoodie , Mr Captain (COMPLETED)
Любовные романыMenjadi seorang polis adalah cita cita serta tanggungjawab yang besar dan keseronokan bagi Akma. Tapi, tidak pada umi dan abah Akma yang sering risau akan dirinya. Jadi, abah mengambil keputusan untuk mengajar Akma seni mempertahankan diri sebelum m...