Kapitel 14

710 36 4
                                    

Fuck jeg hader mandag morgen, men jeg har bestemt mig at jeg SKAL i skole nu!

Jeg drejer nøglen om, og går imod skolen.

Da jeg når skolen, venter Cat ikke på mig som vi plejer. Jeg får det lidt mærkeligt, men hun vidste selvfølgelig ikke om jeg kom. Pludslig kommer hun løbende mod mig, og jeg kigger overrasket men, glad på hende. Da hun når mig omfavner vi hinanden.

"Nu skal du bare høre" siger hun "Min familie og mig, skal på ferieophold, og de sagde jeg måtte tage dig med!"

"Fedt! hvornår tager vi afsted?" spørger jeg.

"Torsdag, og vi kommer hjem tirsdag. Det er en slgas forlænget weekend. Det bliver så fedt! Vi får vores egen hytte, som ligger lidt fra min forældres"

Pludelig ringer klokkerne og vi får travlt, med at komme til time.

. . .

"Jeg har virkelig lyst til en romkugle!" stønner Cat.

"Vi kan bare gå forbi netto på vej hjem"

"God ide! Men jeg har ingen penge på mig" Cat sparker til en sten, som flyver langt hen af gaden. Jeg trækker min pung ud af lommrn og tæller små-mønterne; 87 kr.

"Det okay, jeg giver" Siger jeg og Cat omfavner mig hurtigt, hvorefter hun begynder at løbe fjoget rundt. Jeg fniser af hende og løber efter hende.

Da vi når Netto standser hun op og prøver på at virke nogen lunde normale. Vi går ind og styrer mod brød-afdelingen, da Cat pludselig får eje på en gruppe drenge.

"Shit" hvisker hun og gemmer sig bag et skilt.

"Hvad nu?" spørger jeg forvirret.

"Du kan godt huske Felix ikke?" jeg nikker og hun fortsætter "Der til festen afviste han mig, på grund af at jeg, du ved alt for fuld, og nu er det bare pisse akavet mellem os" Cat skimter mellem en række konservesdåse, men dukker sig hurtigt igen.

"Jeg går altså over til romkuglerne, men hvis du synes at skiltet er mere spændene så bliv her"

"Nej, jeg går med! Det ville være pinligt at stå her alene" Cat roder lidt i håret og spørger så; "Hvordan ser jeg ud?" Jeg ryster bare på hovedet og går mod romkuglerne.

"Ej jeg mener det! ligner jeg lort eller?" spørger hun desperart igen.

"Du ser dejlig ud" sier jeg uden at kigge på hende. Hun stønner iriteret og går med mig.

Da vi passerer drengene får Cat og Felix øjenkontakt og forsigtigt til ham. Han smiler igen, hvilket får Cat til at rødme og hun sætter tempoet op mens hun siger; "Nøj det var akavet!"

"Vil du have dem med, eller uden krymel?" spørger jeg. Egenligt er jeg ikke særlig vild med romkugler, men de er bedre end ærter for eksempel. Jeg hader ærter!!

Cat kigger studerende på romkuglerne og vurdere hvilken der ser bedst ud. "Jeg aner det ikke!". Jeg sukker og tager den ene pakke ud af hånden på hende; "Dem her" siger jeg og går mod kassen.

"Vent, vent! skal vi ikke også have noget at drikke?" spørger Cat. Hvis man rækker fanden lillefingeren tager han hele hånden! Cat tager en flaske med lyserødt inhold op. Hun drejer den så jeg kan se hvad den hedder; Prinssese-vand.

"Hvor har den været hele mit liv!" udbryder Cat og tager flasken under armen.

Endelig går vi mod kassen og betaler. Udenfor står drengene og ryger, så Cat syntes at vi skal vente her lidt. Jeg stønner irirteret og går ud. Imod mine forventninger går Cat med.

En røgsky omringer os, og jeg kommer til at hoste lidt. Pludseligt får jeg øje på Alex og jeg smiler til ham. Han smiler ikke igen, men kigger bare den anden vej. Han er nok stadig ked af det over hans brors død. Jeg gik over og stillede mig ved siden af ham.

"Hej" hilste jeg, men han svarede ikke. "Det var en flot tale du holdte" prøver jeg. Han kigger irriteret på mig, og griber fat i mit ærme og trækker mig lidt væk.

"Hør her! jeg ved ikke hvad der går af dig, men du skal altså ikke tale til mig i offentlighed. Jeg kunne miste mit ry og plads i hirarkiet. En nørd og badboy, lyder det ikke lamt?" SIger han surt.

"Men..." starter jeg. Pludselig går det op for mig, hvad han sagde og jeg vrider mig fri fra hans greb.

"Jeg troede at vi var venner, men jeg er åbenbart ikke god nok til dig. Er det det du fortæller mig!" Råber jeg. Han tysser på mig og kigger bekymret på hans venner. De kigger undrende på os og straks forsvinder nervøsiteten i hans blik.

"Du skal bare holde dig væk et stykke tid" siger han og forsætter så lidt højrere så hans venner også kan høre det "Jeg aner ikke hvorfor du forfølger mig, eller tror at du bare kan tale til mig. Du er bare ne helt almindelig nørd. Total Odinær"

"Du skal overhovedet ikke kategorisere mig som ordinær nørd!" råber jeg lige op i fjæset på ham. Han tysser på mig, hvilket får mig til at blive mere vred.

"STOP MED AT OBJEKTERE MIG!!!! Jeg er pisse ligeglad med dit ry. Jeg er færdig med dig!" Jeg giver ham en lusing så stor, at jeg selv får virkelig ondt i hånden. Han kigger såret på mig, derefter vred og så slår han igen. En syngene lusing ramer mit fjæs og en tåre triller ned af min kind. Han kigger trist på mig, og et kort øjeblik ser han ud som om han fortryder.

"Du skal aldrig snakke til mig igen!" siger jeg vredt og vender mig rundt for at gå.

"Det har jeg heller ikke tænkt mig" råber han efter mig. Cat kommer løbende imod mig og omfavner mig, imen vi går. Ud af øjenkrogen kan jeg se hende række midterfingeren til drengene. Fucking romkugle jagt!

What a wonderful worldWhere stories live. Discover now