Det var tirsdag morgen, og jeg stod med min store kuffert klar til at blive hentet af Cat og hendes forældre. Jeg sætter min rygsæk på jorden og sætter mig på min kuffert. Det er typisk mig at pakke ALT for meget!
Jeg ser deres blå bil rulle ind på vejen, og Cat der vinker med en kraft der kunne snorre et møllehjul rundt! før bilen er standset er Cat ude, og farre mod mig. Hun kaster sig om mig, så jeg er ved at vælte bagover.
"Kom så!" siger hun og tager min kuffert. vi sætter os ind og Cats forældre fortæller os lidt praktisk info om stedet.
Vi ruller forbi vejen, hvor Alex bor. Ubevidst krymper jeg mig lidt, og prøver på at skjule mig bag mit hår. Jeg får øje på Alex, han ser trist ud. Der er et kæmpe rødt mærke der hvor jeg slog, ligesom på min kind, hvor han slog. Hans kæbe er bare ikke lige så hævet som min er. Vi får øjenkontakt, og jeg komemr til at gispe. Jeg kigger hurtigt væk men, det gik ikke ubemærket ind. Cats mor kigger undrende men bekymret på mig.
"Hvad er der galt?" spørger hun med en overraskende svag stemme.
"Det bare fordi der er den her dreng, som er verdens største røvhul og jae.. han er bare træls. især overfor Alice" siger Cat.
"Ja drenge er bare sådan nogle uforståelige skabninger. Man ved aldrig hvad de har gang i. Det ved de vidst heller ikke altid selv!" siger Cats mor, som vist nok hedder Irene, og smiler til Cats far.
"Hov, hov unge dame. Nu skal du ikke være fræk" siger Cats far, og giver Irenes lår klem.
"Ej stop i to!" siger Cat og kaster en pude efter hendes mor.
. . .
"Det er her i skal bo tøser!" siger Irene og rækker mig nøglen "Vi bor i 34 så i kommer bare hvis der bliver problemer" Fortsætter hun og rækker Cat nogle penge. Jeg kigger undrende på Cat da hendes mor går hun forklare pengene "Det er fordi vi selv skal købe mad. For vi gider ikke spise med de der gamle kraver!"
Jeg låser op og skubber døren op med foden og går lidt til side, så Cat kan gå ind først. "Hytten" har et lille badeværelse, et soveværelse, stue, køkken, spisestue og en hems.
"Jeg syntes at vi skal dele sengen og lave hemsen til et hygge-rum?" Forezlår hun.
"Okay" svarer jeg og trækker min kæmpe kuffert ind i soveværelset.
Cat og jeg får pakket ud, og vi bestemmer os for at tage i svømmehallen, som ligger lige ved siden af vores lejlighed.
Jeg stikker min tå i vandet for at mærke temperaturen. Koldt! Jeg kigger rundt i den menneske tomme svømmehal og tænler at det er mærkeligt at der ikke er nogen her.
Cat svømmer allerede rundt dernede, eller hvad man nu kan kalde det, for hun kan ikke svømme. Jeg går de første tre skridt ned af trappen, og lader mig så falder bagover. I en elegant bevægelse er jeg ovrer ved Cat.
"Jeg fatter ikke hvordan folk kan gøre det der!" siger Cat fusetret.
"Svømme? Det er nemt, når man først kan"
"Vil du lære mig det?"
"Okay. Lad os starte med benene.."
. . .
17. bane færdig. Shit jeg er god til den her slags sport! Hvorfor har man ikke den i skolen? Ej det ville også være lidt upraktisk, men det er da bedre end at spille fodbold i hver idræts time!
Jeg kiggede skråt over skulderen for at se Cat, men hun var ikke til at se nogen steder. Jeg farre op af vandet og søger efter hende. Jeg flår sauna døren op og der sidder hun så.
"Du kunne godt have fortalt mig at du var gået!"
"Jeg troede du så mig" siger hun og trækker på skuldrende. Jeg ånder lettet ud og sætter mig på den varme bænk ved siden af hende. Jeg ånder tungt ud og lader skuldrebladene falde. Jeg lukker øjnene og slapper af et sekund. Jeg har aldrig været sauna-typen så efter to minutter var jeg allerede klar til at gå, men Cat ville blive siddene. Så jeg gik ud, under fællesbruseren (for sådan en SKAL man jo bruge efter sauna-besøg).
"Hvem kommer først i?!!" hører jeg nogen råbe bag mig, og jeg vender mig forstrækket om. Jeg når lige at få et glimt af to kroppe, før vandet sprøjter ud over det hele. Jeg løber over til Cat, som stadig sidder i saunaen, men jeg glider i noget vand og falder på røven. Jeg skynder mig op igen og humper videre mod saunaen. Min numse smerter og påvirker min gang så jeg ligner en ældres sag. Jeg når saunaen og får døren op og går over mod Cat. Da Cat ser min gang flækker hun af grin.
"Hvad fanden er der sket med dig?" får hun sagt i mellem nogle grin.
"Jeg faldte og det var pisse akavet! Der er kommet nogen og jeg tror de så mig" siger jeg og kan mærke at jeg bliver rød i kinderne.
"Ej hvem er kommet?" siger hun pludselig nysgerrigt.
"De så jeg ikke, for de hoppede i vandet"
"Ej sådan noget skal du have styr på!" svare Cat rigtigt bitchy, hvorefter hun flækker af grin. Jeg sætter mig på bænken og smerten farer op i mig igen. Jeg krymper mig og bider mig i læben for ikke at tude.
"Ej slog du dig alvorligt?" spørger Cat bekymret.
"Nej nej, Det er væk i morgen" siger jeg, nok mest for at overbevise mig selv.
"Skal vi tage til lægen?" spørger Cat drillende. Hun ved jeg hader læger, og prøv at tænk på sådan en akavet situation at skulle smide bukerne for en læge.
"Ha ha" siger jeg sarkastisk "Nej tak, jeg overlever!"
I samme sekund jeg siger det kommer to drenge ind i saunaen. De ser ud ti at være ældre end os men ikke meget. Den ene er høj og bredskuldret. han har mørkt hår og brune øjne, og han har adskillige tatoveringer på armene og brystet. Den anden er lidt lavere, og har lyst hår. Hans øjne er blå, og han er knap så muskuløs og tatoveret som den anden.
De sætter sig på bænken overfor os og jeg kan se at Cat stirre. jeg stikker en albue i siden på hende, og hun kigger væk. Jeg flytter lidt på mig, hvilket medførre en stor smerte. Cat kommer til at fnise lidt, og jeg fniser med. Drengene kigger underligt på os, hvilket får os til at grine mere.
Drengene skæver til hinanden og kigger derefter tilbage på os.
"Øh hvad griner i af" spørger den laveste med det blondte hår. Han sidder også selv og små-griner selvom han ikke ved hvad vi griner af.
Vi griner bare videre.
YOU ARE READING
What a wonderful world
Teen FictionAlice Caarter Thompson er 15 år gammel og kommer oprindeligt fra England, men Alice og hendes mor flytter til Danmark da Alice er 5 år. Faren derimod nægter at forlade England og mister kontakten til både moren og Alice. Det er ikke noget Alice tænk...