Kapitel 5

875 34 0
                                    

Fredag morgen! Det betyder en ting: Weeeeekend snart!!

Jeg slår dynen til side og mosler ud af sengen. Jeg er lige ved at falde over min guitar som jeg ikke fik lagt på plads efter at jeg brugte den igår. Jeg går ud på badeværelset og gør mig klar. Der lugter stadig svagt af Alex' parfume selvom at vinduet har stået åbent hele natten. Han har også glemt hans hårvoks. Roderøv! Jeg tager et hurtigt bad og tager tøj på og går ned til min mor.

"Godmorgen skat! var det hyggeligt igår?" spørger hun.

"Jaja, det var super hyggeligt" udover det faktum at det kun var mig der var her,fordi Alex brandte mig af.

"Det var godt! skal du noget i morgen aften?"

"Ikke så vidt jeg ved. Måske være sammen med tøsserne" Jeg snupper et æble fra bordet og går ind til min mor som står i stuen "hva da?"

"Åh ikke for noget. Jeg tænkte bare det ville være rart at vide hvor mange der spiser hjemme i morgen"

"øhm okay..Jeg skal nok skrive hvis jeg aftaler noget" og med de ord var jeg væk. Eller rettere ovenpå. Jeg børster tænder og stopper alex' ting ned i min taske og tager den på ryggen. Skole, her kommer jeg!

. . .

Cat venter som sædvanligt. Gad vide hvorfor det ikke er mig der skal vente på hende.Måske fordi hun altid kommer først. Vi hilser, krammer og går ind. Alt køre på rutinen undtaget det mærkelige besøg fra Alex igår. Vi snakker lidt om de nye på skolen før timen starter. Cat har vidst fået et godt øje til en dreng ved navn Felix! Han er vidst nok en af Alex' venner. Han holder fest i morgen og Cat opfordre mig til at komme. Det er måske lidt mærkeligt når vi ikke kender hinanden, men jeg håber han er ligeglad. Og jeg håber måske også lidt at Alex kommer? Nej det går ikke at blive forelsket i skolens playboy medmindre at man gerne vil have ens hjerte knust!

Vi går ned af gangen og får vores bøger i vores skabe, og går til time.

I frikvartere møder jeg Alex og hans ven Felix. Jeg giver ham tingene og han spørger om vi skal lave lektier igen i aften.

"Kun hvis vi laver lektier!" svarer jeg og det lyder ret dumt.

"Så siger vi det! Vi ses samme tid som igår!" Og han går.

. . .

Efter skole går jeg hjem alene. Jeg er nok bare forever alone! Men det er okay så kan jeg øve guitar og lave lektier.

Jeg låser døren op og går ind.

"Hej mor!" råber jeg og går ind. Hun svarer ikke så jeg går udfra at hun ikke er hjemme. Hun har været meget væk på det seneste. Jeg tror måske hun har et bekendtskab med en eller anden, men hun benægter hårdnakket.

Jeg trasker ud i køkkenet og tager et æble. Jeg går ovenpå og spiller lidt guitar. Det er lidt svært med et æble i hånden. Efter få minutter kommer min mor hjem. Jeg ved det er hende for hun råber "hej Alice". Hvem skulle det ellers være. Jeg går ned i gangen hvor hun står.

"Hvor har du været?" spørgsmlet var dumt, for der står to poser fra Netto i gangen.

"Ude og handle"

"Okay" siger jeg og går ovenpå igen. Tilbage til guitaren!

Da jeg er ved at have godt styr på "bouleward of broken dreams" fortsætter jeg til næste punkt som er lektier. Det minede mig om at Alex ville komme og lave lektier i aften.

Efter aftensmaden (som faktisk var min livret; boller i karry) gik jeg op på mit værelse. Alle de pinlige ting jeg pillede ned og gemte ligger stadig bagerst i mit tøjskab. Min mor har endnu ikke opdaget det.

Alex ville snart komme, så jeg tog et sprøjt parfume på, bare sådan et jeg ikke lugtede af gnu. Jeg blev en smule restløs og flindrede lidt rundt i huset.

"Skat når hvor du alligevel står op, gider du så ikke lige gå ud med skraldet?" Spørger min mor.

"Skal jeg nok". Jeg tager skraldespanden og et par hurtige sko og går ud mod skraldespanden. Skraldespanden står helt ude ved vejen, og lige da jeg plumper skralde i, kommer Alex. Han ruller vinduet ned og siger; "Come on Honey, du skal ikke fylde hele indkørslen" Han smiler drilsk og jeg rykker mig lidt så han kan køre ind. Selv går jeg op til døren, men han er der først. Han åbner døren og går ind, og kort efter er jeg også inde.

Imens vi går op af trappen siger jeg; "Du har ikke taske med?" Hverken skoletaske eller sportstaske.

"Du sagde jo at vi var hjemme næste gang vi var sammen"

"Og med det mente jeg at vi lavede lektier hjemme!"

Han griner bare kækt og smider sig i sengen. Jeg er glad for at jeg nåede at fjerne mine lektier!

"Nå hvad skal vi så lave?" spørger han.

"Altså jeg havde jo tænktat vi skulle lave lektier, men jeg kan se at det var ikke din tanke"

"Nej, jeg ved ikke hvornår jeg sidst lavede mine lektier frivilligt!" Han smiler over sin egen bemærkning.

"Det skulle du måske begynde på" Siger jeg stille, så han ikke skulle høre det, men det gjorde han.

Han rejser sig op og nærmer sig "Hvad sagde du?!" han nærmer sig truende, men jeg ved at han bare gør det for sjov. Meget kan man sige om Alex, men decideret ond er han altså ikke.

Han står lige foran mig nu.

Han rækker armen frem og først tror jeg at han vil slå mig, men han lukker bare døren. Han griber fat i mine håndled og vælter mig over i sengen. Altså ikke sådan for at gøre mig fortræd. Han sætter sig på min mave og arme så jeg stort set ikke kan bevæge mig. Han kigger lusket på mig et øjeblik og begynder så at kilde mig. Er der en ting jeg hader er det at blive kildet! Jeg vrider min krop og hviner og skriger. Alex griner bare af mig. "s..sto..op!" for jeg stammet frem, og efter lidt tid stopper han.

"Det var ikke sjovt!" mumler jeg, laver surmule og sætter armene over kors. Alex griner bare videre.

Alex går omkring halv ti-tiden, fordi hans mor ringer og beder han komme hjem. Mors-dreng!

What a wonderful worldWhere stories live. Discover now