Selvom jeg ikke havde lyst til alkohol igår lykkedes det alligevel at drikke mig så fuld at tømmermænd stod øverst på listen idag. Men heldigvis ville min mor være væk hele dagen (og natten), så hun ville næppe vække mig. Hun påstod at det var overarbejde og at hun skulle møde så tidligt at det ikke kunne svare sig at køre hjem. Fint med mig!
Det var først klokken tre jeg vågnede og begyndte at opføre mig som et menneske igen. Jeg startede med at gå ud og tømme gårsdagens lævn (eller retere sagt: jeg kastede alt mavens indhold op i toilet i flere omgange. Meget feminit!)
Jeg tog et bad og noget tøj på. Morgenmad kunne maven ikke klare, så jeg børstede bare tænder. dagens parfumen skulle være så frisk som muligt. Jeg kunne simpelthen ikke klare den der kvalme, søde parfume!
Jeg Overvejede lidt hvad jeg skulle lave nu. Lektier?
Jeg tog min taske frem og tog min matematikbog op. Ligninger som sædvanligt. Selvom jeg prøvede at holde fokus, fandt jeg hurtigt ud af at seriøse tømmermænd og ligninger bare ikke gik hånd i hånd.
Jeg kan faktisk slet ikke huske hvad jeg lavede igår. Er det et dårligt tegn? Normalt kan jeg huske alt hvad jeg laver, men idag stod de hårdt til. Så var der kun en ting at lave; film marathon!
. . .
Klokken var omkring seks da jeg besluttede mig for at nu måtte jeg altså have noget seriøst mad! Derfor bestilte jeg pizza. En kæmpe stor pizza med alt muligt kød-fyld! Jeg har aldrig været den der pige, der kun spiser salatpizza (hvis hun overhovedet spiser pizza). Jeg bad om at få den leveret.
Kun et få minutter senere bankede det på døren. Det var hurtigt! Jeg gik ud og åbnede døren, og til min overraskelse var det ikke pizzabudet. Det var Alex.
"Hey, må jeg komme ind?" spurgte han. Han vær slet ikke så frembrusende som han plejede at være. Han havde vidst også tømmermænd.
"Ja selvfølgelig. Du kommer lige i tide til en pizza!" sagde jeg. Normalt ville jeg aldrig dele min elskede pizza, men han virkede meget sødere idag. Han tog sine sko af og moslede ind i stuen. Han smed sig i sofaen.
"Nå må jeg så høre hvorfor du er her?" der måtte være noget bag det.
"Tjaeh mig og min yngste storebror skulle have set film i aften, men så kom hans overlækre kæreste, og så bad han mig tage over til en af mine venner. Jeg kunne ikke tage over til Felix, fordi han skulle i biograffen, med Cat. Ja det vidste du vel nok godt"
Nej det vidste jeg faktisk ikke! Mærkeligt hun ikke har skrevet og fortalt om det. Eller det har hun måske også, for jeg har ikke haft mobilen ved hånden hele dagen.
"Okay" mere nåede jeg ikke at sige før det ringede på døren. Denne gang måtte det være pizza manden.
Jeg tog imod pizzaerne og betalte for dem. Vi delte den og spiste i tavshed. Bagefter besluttede vi at se en film, på mit værelse. Vi valgte selvfølgelig en gyser, som er vores begges favorit genre. "nattens dæmoner" lød tiltalende (og jeg hade set den før, så jeg ville ikke blive unødvendigt overrasket)
Midt i filmen, kommer der et rigtig ulækkert øjeblik hvor moderen går ned i kælderen, og jeg kiggede bevidst væk. Jeg kiggede op i loftet hvor der sad en kæmpe stor edderkop! Der er intet mere ulækkert i verdenen end edderkopper. Det forklare nok også min reaktion, for jeg sprang op, med et skrig.Alex kiggede forvirret på mig, men skiftede til hans skæve smil.
"Jamen Honey! det uhyggelige sker først lige om lidt" han griner lidt af hans egen bemærkning. Jeg peger op i loftet, og han for øje på edderkoppen.
"Er det den der skræmte dig?" spøger han med et hånligt smil. Jeg nikker og han rejser sig op i sengen.
"Du har vel ikke tænkt dig at fjerne den med hænderne?" jo det var lige det han ville. Den frygtløse Alex ville fjerne den mega ulækre skabning med hænderne. Gusten! Han tog bæstet ned i hænderne og åbnede mit vindue og kastede den ud derfra.
"Du har tænkt dig at vaske hænder nu ikke også?!" spurgte jeg. Han rystede på hovedet, og gik over imod mig.
"Du røre mig ikke med den der klamme hånd!" råbte jeg og flygtede ud på badeværelset. Jeg nåede næsten at at smække badeværelses døren, men han var en del stærkere end mig, så han kunne nemt åbne den. Han trængte mig ind i en krog, og rørte min arm med hans klamme, edderkoppe-hånd.
"Du er så ulækker!" vrissede jeg og gik over til vasken. Han grinte bare af mig og endelig vaskede han, hans hånd. Jeg vaskede også min arm helt op til skulderen. Ud af øjenkrogen holdte jeg øje med om han brugte sæbe. Det gjorde han heldigves!
Vi så filmen færdig, men desværre gik vi glip af en del, fordi edderkoppen var der. Som sagt kom min mor ikke hjem den dag, så hvis han ville sove her måtte han da gerne det. Altså ikke på mit værelse, men på gæsteværelset!
"Du må gerne sove her hvis du vil" sagde jeg. Det var pisse akavet...
"Det vil jeg gerne, men kun hvis jeg må sove her i din seng!" Svarede han og smilede skævt. Tanken om ham sovende i min seng var ikke helt dårlig, men så alligevel!
"Okay, men det bliver uden mig!" sagde jeg, og han kiggede skuffet på mig.
"Jamen Alice! fatter du ikke at andre piger ville dø for den chacne, men du er bare iskold!" sagde han beklageligt.
"Jeg tror måske kun den teori høre hjemme hos folk med en iq på 20 eller deromkring"
Han sukkede og slog dynen til side. "Sikker?" Spurgte han.
"Helt sikker"
"Nå, men så godnat!" han tog dynen over sig og puttede med min pude. Endnu et bevis på at han var mors-dreng!
"Du vil ikke låne en tandbørste?" spurgte jeg . Tænk den ånde han måtte have efter tømmermænd og pizza. Det måtte lugte være en sportssokker!
"Niks! du vil jo ikke kysse mig, og derfor ser jeg ingen grund til det"
"Jamen godnat så" sagde jeg og gik ud og børstede tænder. Jeg kiggede ud af vinduet. Det var begyndt at regne? Det havde jeg slet ikke bemærket.
YOU ARE READING
What a wonderful world
Teen FictionAlice Caarter Thompson er 15 år gammel og kommer oprindeligt fra England, men Alice og hendes mor flytter til Danmark da Alice er 5 år. Faren derimod nægter at forlade England og mister kontakten til både moren og Alice. Det er ikke noget Alice tænk...