Onsdag morgen stod Cat og ventede på mig, ude ved parkeringspladsen som hun plejede. Vi gik sammen ind i klassen, beredt på en lang og kedelig dag. Selvom jeg elskede skolen, var onsdag altid en af de værste dage, for der skulle vi have idræt...
Undervisningen sneglede sig afsted, og søvnen meldte sig. Der var nu kun sidste time tilbage, som var idræt. Jeg var beredt på at begynde helved/idrætstimen.
Vi skulle selvfølgelig først klæde om, hvilket var, i følge mig, den anden værste part. Nogle gange den tredje værste, hvis vi skulle spille bold. Og det var desværre ofte sådan.
Jeg gik ind i pigernes omklædning, og fandt min sædvanlige plads, ved siden af Cat. Men Cat skulle have ekstra engelsk istedet for idræt, så jeg var officielt fucked. Jeg begyndte at klæde om, på en meget ubekvem måde, der gjorde at jeg viste meget lidt af min krop af gangen. Jeg havde lige fået shorts på da, jeg ser en flok piger i den anden halvdel af omklædningen, med deres telefoner rettet mod mig. Straks tænkte jeg at de tog billeder af mig, men så igen. Hvorfor fanden skulle en flok piger, som jeg næsten ikke kender gå og tage billeder af mig? De sad nok bare på Facebook eller sådan noget.
"Du er godt nok blevet formet, hva Alice?" Sagde en af dem, og nu var jeg næsten sikker på at de tog billeder af mig.
"Formet?" Spurgte jeg forvirret. Jeg ville vente lidt med en bitchfight eftersom at jeg jo rent faktisk ikke vidste om de tog billeder af mig. Derudover var de fire og jeg var kun mig.
"Du ved, som i lidt buttet" svarede den blondeste af dem.
"Tak for informationen" svarede jeg bare og smed mine ting ind i et skab og låste det.
"Jeg fatter ikke hvorfor Alex vil være sammen med en fed en som dig" sagde den højeste og tyndeste af dem.
"Du kunne jo spørge ham. Det ville nok være en bedre ide" svarede jeg koldt og begyndte at gå mod indgangen til idrætshallen.
"Jeg mener du er jo ingenting i forhold til ham. Han er både lækker og sød og klog og smuk og muskuløs, men du er bare et nul" svarede tynd-og-høj.
"Spurgt" mumlede jeg, selvom jeg selv hader det passede det godt ind i sammenhængen.
Jeg gik ind igennem hallen, og ud i den udendørs del af hallen. Her satte jeg mig på en bænk og ventede på at timen begyndte. Jeg kunne se at der var gjort klart til atletik, så dagen ville ikke blive så slem som forventet.
Først blev vi delt op i to hold; Spring og styrke. Og jeg var så heldig at komme på spring...
Efter to fucking timer var idrætstimen endelig slut og jeg stod og ventede på Alex udenfor indgangen til bygning C. Jeg så ham kom gående, med sit kendte skæve smil; og jeg tænkte at pigerne måske havde ret. Måske var jeg ikke god nok til Alex. Mit smil falmede lidt, og han kiggede undrende på mig.
"Har du set billederne?" spurgte han da han så mit knap så glade ansigt.
"Hvilket billeder?!" spørger jeg forvirret. jeg håber virkelig ikke at det er de billeder jeg tænker på. Han finder sin mobil frem og kort tid efter er han inde på skolens sladderblad. Siden er drevet af to elever og lærene er aldrig derinde, så de kan skrive stort set hvad de vil. Hvilket de også gjorde. Hver dag ødelagde de en af eleverne omdømme og selvtillid.Og i dag var det min tur..
På skærmen var jeg uden trøje på, og i en foroverbukket stilling, som gjode at jeg fik en delle. Som overskrift stod der; Alice, som alle ser hende undtaget hende selv; fed. Jeg kigger forfærdet op på Alex og derefter ned på min mave. Er jeg virkelig fed, eller var det bare stillingen?
"Jeg skal nok bede dem om at slette det" siger Alex stille.
"Det gør de ikke"
"Højs sandsynligt ikke, men jeg kan spørge alligevel"
"De gør det ikke" Jeg bider mig usikkert i læben. Alex har vel egentligt aldrig set min mave in real life. Nu tror han sikkert bare jeg er mega fed. Han tager min hånd og trækker mig nærmere, og så kysser vi. Lige der midt i mellem alle andre, hvor alle kan se det.
"Jeg synes du har en lækker mave" siger han i mellem kysende. Hans ene håns kører over min mave, og jeg spænder den lidt, så han ikke tror jeg er så tyk.
"Hvis bare jeg troede på det" siger jeg, trækker mig og trækker min trøje lidt ud fra kroppen.
"Nå, hvad har du så lyst til i dag?" spørger jeg.
"vi skal ihvertfald snakke"
"Om?.."
"Ham fyren du var sammen med" Han mener Charlie. Jeg sukker og puster lidt hår væk fra mit ansigt.
"Det var ingenting. Der var ingen følelser i det, og jeg har også gjort det klart for ham at jeg var sammen med en anden" Siger jeg.
"Okay" siger han, men jeg kan fornemme at han ikke er helt glad alligevel.
"Undskyld" fortsætter jeg. Han svarer ikke, men tager mine hænder og trækker mig med sig.
YOU ARE READING
What a wonderful world
Teen FictionAlice Caarter Thompson er 15 år gammel og kommer oprindeligt fra England, men Alice og hendes mor flytter til Danmark da Alice er 5 år. Faren derimod nægter at forlade England og mister kontakten til både moren og Alice. Det er ikke noget Alice tænk...