Kapitel 1

1.9K 45 1
                                    

(Ellen, Cat, Andria og mig^)

"Hvem er den grusomme mand, som har bestemt at vi skal til møde med skolen en dag før skolestart?!" Jeg kiggede ud af bilruden som var dugget af morgenkulden. Det var dagen før skolestart og vi skulle til møde på skolen. Jeg skulle starte i 10. klasse på den samme skole som jeg altid havde gået på. Klokken var næsten 10 og jeg var slet ikke klar til at komme ud af sengen så tidligt, men jeg SKULLE med til det åndssvage møde. Min mor ville tage med til mødet, (eftersom det også var for forældre). Jeg kunne egentligt godt lide skole, men ikke at stå op klokken 9 i sommerferien!

Vi drejede ind af en vej og skolen kom til syne. What?! den lignede slet ikke sig selv. Der var blevet bygget mere til. Hvad skulle det betyde? at vi var færre i klasserne? Så håbede jeg at jeg ihvertfald ville komme i klasse med Ellen, Cat eller Andria. Mor skruede lidt op for musikken og nynnede med. Hun elskede Metallica meget højt (alle elskede rock i vores familie inklusiv mig selv). Cat ventede som sædvanligt på mig på parkeringspladsen. Det havde vi en aftale om som strakte sig tilbage til 4. klasse. Cat vinkede da hun så os i bilen. Da bilen stoppede sprang jeg ud og løb over og krammede Cat. Vi gik ind til mødet som vi gættede på blev afholdt i fællesarealet. Vi tænkte slet ikke over at vores mødre nok ikke kunne finde det selv. Vi tog et par ledige stole ved et af bordene og ventede på at mødet skulle starte. Da Ellen og Andria kom satte de sig hos os. Inspektøren rejste sig og klappede i hænderne for at få ro. Vi rettede blikket mod ham og han begyndte mødet;

"Hej allesammen, og hjerteligt velkommen tilbage. Jeg beklager at mødet måtte inddrage lidt af jeres ferie men vi har store nyheder. Han klappede begejstret i hænderne og fortsatte "nabo-skolen High hill everland lukker og derfor er der en masse elever som bliver nødt til at flytte skole. Derfor har vi valgt at udvide skolen så i stedet for to klasse på hver årgang bliver der tre. Det lukker op for en masse nye muligheder og aktiviteter. Jeg håber i er lige så begejstrede som jeg er på dette projekt.

Jeg kiggede på de andre piger ved bordet. Vi så alle chokerede ud. En helt ny klasse!. På en måde var det fedt men det var også ret træls at alt skulle laves om. Ellen var den eneste der syntes ideen var helt genial. Hun var også kærester med en derovre fra. Jack hed han vist?.

...

Vi var hjemme igen. Jeg lå i min seng og læste lektier til i morgen. Jep i hørte rigtigt: lektier i sommerferien! Vi havde fået den her nye lære som kom med en masse ideer om hvordan man kunne udvikle sig hvis man lavede lektier i sommerferien. Hvis det stod til hende havde vi slet ikke sommerferie! Hende-med-de-der-røde-briller kaldte vi hende, fordi hun altid havde røde briller på (surprise).

Matematik ligninger stinker! Egentligt er jeg god nok til matematik men det er bare mega kedeligt. Hvornår i det virkelige liv skal jeg vide hvorfor X er 4 og ikke 6? Aldrig nogen sinde vel?

Jeg rullede om på ryggen og kiggede op i loftet. Jeg troede i morgen ville blive helt normal dag men jeg tog fejl. Jeg håbede bare at de nye elever ikke fik vores pigegruppe til at gå i opløsning eller at vi mistede vores stambord.

Tre bank på døren og min mor kommer ind. "Alice, det var ikke pænt af jer at efterlade os på parkeringspladsen i formiddags"

Jeg kan ikke udelukke at jeg ikke fniste lidt "jamen mor, vi ville ikke komme for sent til mødet" sagde jeg med et skævt smil. Hun rystede på hovedet. "og forresten er dine Dr.Martens lige kommet med posten"

Jeg sprang op fra sengen og løb ned af trappen og ind i køkkenet. Ganske rigtig stod en pose fra deres hjemmeside på køkkenbordet. Jeg flåede posen op og rev mine støvler ud. OMG hvor jeg elsker de støvler! Hvis ikke det var sommer ville jeg tage dem på første skoledag.

Jeg løb op af trappen og hen til mit værelse hvor min mor ikke havde bevæget sig en centimeter fra. Jeg løb over og omfavnede hende "tusind tak mor" sagde jeg. "jamen skat jeg har da ikke noget med dem at gøre" Jeg var overlykkelig. "Jeg elsker dem allerede!" min mor smilede til mig "det var godt". Hun forlod værelset og lukkede døren.

Cat skulle vide at jeg endelig havde fået mine støvler! Hun ville blive meget jaloux for hun havde også ønsket sig et par. Hun ville have taget dem på første skoledag uanset vejret. Jeg fniste for mig selv. Cat var den bedste veninde man kunne ønske sig.

Klokken var næsten fire og jeg havde kun lavet matematik lektier og spillet lidt guitar. Det føltes allerede som om skolen var startet.

What a wonderful worldWhere stories live. Discover now