Uzaklaş

7.5K 431 43
                                    

"Komutanım bombayı inceledim. Siz ayağınızı kaldırdıktan beş saniye sonra patlayacak. Siz ayağınızı kaldırmadan imha etmemin imkanı yok." dedi Okan.

"Peki, ne yapıyoruz?" diye sordum.

"Siz ayağınızı kaldıracaksınız. Bende çevrede bulduğumuz ağır bir taşı bombanın üstüne beş saniye içinde koymaya çalışacağım." dedi Okan.

"Bunu ben yaparım." diyen Yeliz'e "Bomba imha uzmanını tercih ederim." dedim.

"Daha önce yapmışlığım var. Hem belki şehit olmak istiyorum. Ne karışıyorsun?" diye sordu.

"Senin yanında bende şehit olmuş olacağım." dedim.

"Ölmekten mi korkuyorsun?" diye sorunca "Ölmeme gibi bir ihtimalim varken ölmeyi tercih etmem." dedim.

"Komutanım yapamayacağımdan değil, bunun eğitimlerini aldım. Yine de daha önce yapıp tecrübesi olan birisi daha kesin olabilir." dedi Okan.

"Bana kaldın. Şimdi çevreden ağırlığı fazla olan bir taş bulalım." dedi Yeliz.

"Şuradaki işe yarar mı?" diye sordu Bahadır ve yan taraftaki taşı gösterdi.

"Yarar." diyen Okan ile Bahadır taşı yanımıza getirdi.

"Şimdi herkes oluşabilecek tehlikeli durumları göz önünde bulundurarak güvende olacakları bir konuma geçsin." dedi Yeliz.

"İsterseniz yardım için bekleyebilirim." dedi Okan.

"Gerek yok. Sende uzaklaş." dedi Yeliz.

Tim bombanın etkisinin ulaşamayacağı bir konuma gidince Yeliz "Bana güveniyor musun?" diye sordu.

"Hayır." demem ile hızla beni ittirip taşı bombanın üstüne koydu.

"Niye ittiriyorsun? Çekil desen olmaz mıydı?" diye sordum.

"Bana güvenseydin ittirmek yerine çekil diyecektim." dedi.

"Sanırım bu sefer ödeştik." dedim.

"Aslında sen bana borçlandın." dedi.

"Meslektaşlar arasında borç lafı olmaz." dedim.

Yeliz bu dediğime gülerken "İfşalandın." dedim.

"Siz gelmeseydiniz de ifşalanmıştık. Daha doğrusu şüpheleniyorlardı. Bende gizlice yukardan onları izledim. Ne olur ne olmaz diye beni öldüreceklerdi." dedi.

"Gelmemiz iyi olmuş o zaman." dedim.

Yeliz, time döndü ve "Evet, iyi oldu. Bu arada herkesten özür dilerim. Size oldukça itici davrandım. Görev icabı gerekliydi." dedi.

"Önemli değil. Görev içindi." dedi Göksu.

Çevreye bakındım ve "Tim geri dönüyoruz. Göksu bana Albay'ı bağla." dedim.

"Emredersiniz komutanım." diyen Göksu'nun üzerine kamp alanından çıktık.

AskerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin