Kendime gelirken zincirler ile tavana bağlandığımı fark ettim. Hem ellerim hem ayak bileklerimden zincirlemişlerdi. Yıkık dökük bir depodaydım. Bu durum beni güldürürken çevreme baktım.
Birkaç itin kapı tarafında olduğu görünce "Ne o? Bir şey yapamayayım diye zincirle mi bağladınız? Bunun sizi koruyacağını mı düşündünüz?" diye sordum ve kahkaha attım.
Aralarından biri "Kapa çeneni Türk." demesiyle "Sizin gibi itler Türk'ün adını ağzına bile alamaz! Sizi doğduğunuza pişman ederim lan!" diye bağırdım.
"Susturun şunu." diyerek gelen asıl adamımız ile kafamı geriye atarken kahkaha attım.
"Affan Revan. Adını duymuştum." dedim.
"Biliyorum. Övünmek gibi olmasın yaptıklarım sikim kadar uzundur." dedi.
"Bir insan neden kısa şeyler ile övünür? Bu arada bilmem anladın mı ama adını duydum dedim. Yaptıklarını değil. Zaten duyabileceğim bir şey de yok. Çünkü hayatı boyuna bir bok becerememiş başkalarının köpekliğini yapan bir piç kurususun." dedim.
Karnıma yumruğunu geçirirken "Gerçekler acıtır demişlerdi ama bir şey hissetmedim. Sanırım senin ileride kıracağım bedenin içindeki kalbin kırıldı. Yoksa ağlayacak mısın?" diye sordum.
Sinirle bana yaklaştı ve "Kökünüzü kurutacağız." dedi. Sinirle yüzüne kafa attım.
Burnundan kanlar akarken "Siz bunların hayallerinizi kuruturken sizden kan akıtıyoruz." dedim.
"Şunun sesini kesin." diyerek depodan çıkmasına kahkaha attım. Korkak piç.
Ortamı sessizlik kaplarken Gündoğdu Marşı'nı gür bir ses tonunda okumaya başladım. Bu onları rahatsız ediyordu.
26 Ağustos 1922'de başlayan başkomutan çatışmasının ardından, büyük taarruz, 30 Ağustos'ta son zaferi Türk ordusu kazandı. Türkler, Afyon-Kütahya üzerinden İzmir'e gittiler ve nihayet Eylül 1922'de İzmir'i işgalden kurtardılar. Büyük saldırının ardından Gündoğdu Marşı, Türk halkına vatan için canlarını feda etmelerini söylemek için yazıldı.
"Gün doğdu, hep uyandık/ Siperlere dayandık./ İstiklalin uğruna da/ Al kanlara boyandık. /Sandılar Türk uyudu/ Ata cenge buyurdu/ Türk'ün asker olduğunu/ Dünyalara duyurdu./ Ülkemiz Türk ülkesi/ Aşık eder herkesi./ Üstümüzden eksilmesin/ Al bayrağın gölgesi!"
"Biri şunu sustursun!" diye bağıran Affan piçi ile sırıtarak bana gelenlere baktım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Asker
Ficção AdolescenteVatan için canlarını feda eden askerlerimizden olan bordo bereli bir timin verilen bir görev esnasında yaşadıkları ve cesaretlerini, vatan aşklarını, vatan için feda ettiklerini ve daha kitapta kazılı olan duygularının ön planda olduğu bir kitap. B...