Epiloog

82 19 4
                                    

8 jaar later

De zon schijnt zijn zonnestralen over het weiland. Wat normaal een ruste plek is, is nu een gezellige drukte. Twee kleine rije stoelen met aan het eind een boog versiert met roze bloemetjes. Op de plek waar 8 jaar geleden lijken en troep lag, groeien nu talloze gekleurde fleurige bloemetjes. District 12 is weer opgebouwd en er is een gedenk monument op gericht voor alle omgekomen mensen. Ik leg mijn hand op de vensterbank en staar uit het raam. Ik sta in de slaapkamer van Jason en mij. In District 12 was alleen de winnaarswijk overeind gebleven. En aangezien wij beide winnaars zijn, mochten we bij elkaar wonen. Ik draai me om en kijk de slaapkamer door. Summer en Michelle staan in mijn kamer. Jona's ouders konden het allemaal niet aan in 12 en zijn met Jona verhuisd naar District 4. Ik heb ze daarna nooit meer gezien. Ik draai me helemaal om en loop op mijn witte lage hakken naar mijn vriendinnen toe. We knuffelen we elkaar. Dat laat ik hun los en alles drie strijken we onze jurken glad. Vandaag is de dag. Vandaag ga ik met Jason trouwen. Ongeveer een half jaar geleden ging hij op zijn knieën in het licht van de ondergaande zon. Het was geweldig. Ik kijk naar de grond. Ik heb een lange witte jurk aan die over de grond heen sleept. Een beetje verglijkbaar met mijn interview jurk van 9 jaar geleden. Ik kijk naar Summer en Michelle die een licht roze jurk aan hebben die tot hun knieën komt. Ik glimlach wanneer ik denk aan wat er straks gaat komen. Summer en Michelle kijken elkaar aan en glimlachen. Zonder iets te zeggen lopen ze opeens de slaapkamer uit. Nog geen minuut later komen ze de kamer weer in met vier kinderen. Voorop loopt Tyson die inmiddels 13 jaar is met Hady naast zich. Beide zijn net aangekleed. Hady met een mooi jurkje en Tyson in pak. Ze gaan met z'n tweeën op het opgemaakte bed zitten. Ik sla mijn hand voor mijn mond en krijg tranen van blijdschap in mijn ogen wanneer ik de andere twee kinderen die bij Summer en Michelle zijn. Een meisje van 3 jaar staat naast Summer en houd heel losjes Summer's hand vast. Het jongentje van net 1 jaar wordt vast gehouden door Michelle. Aviva en Thomas. Mijn mooie lieve kinderen. Beide zijn ze aanwezig op de bruiloft van Jason en mij. Summer en Michelle hebben hun uiterste best gedaan om deze lieverds zo mooi mogelijk te laten uitzien op deze prachtige dag. Aviva laat Summers hnd los en komt op haar peuter beentjes naar me toe hobbelen. Ik til het meisje van de grond en knuffel mijn dochter in de lucht. Ik zet Aviva weer op de grond en neem Thomas van Michelle over. Thomas graait aan mijn sluier en lacht kraaiend hardop. Ik geef hem weer terug aan Michelle. Het is tijd om te gaan. Ik loop naar de deur opening en loop de gang op. Ik loop de trap af en wacht beneden in de gang tot iedereen er is. Dan loop de de deur naar buiten door. Ik loop over het groene gras en mijn sluier deinst mee over het gras. Ik loop langzaam richting Jason die ik in de verte in pak zie staan. Ik kom aan bij de rij stoelen en iedereen draait zich om en kijkt me aan. De zachte lucht komt langs mijn blote armen en geeft me een prettig gevoel van binnen. Ik loop naar Jason toe en ga voor hem staan. We pakken elkaars had vast en ik kijk naar Summer en Michelle die met onze kinderen, Tyson en Hady op de voorste rij gaan zitten. Ik kijk naar de rechterkant en zie Raph en Faminy hand in hand zitten. Ik glimlach bij het feit dat hun daar naast elkaar zitten. Beide hebben ze een zware tijd achter de rug en nu hebben ze elkaar gevonden. Ik kijk weer terug naar Jason en samen luisteren we naar de toespraak van de ambtenaar. We wachten op hét moment. 'Jason Ray, neem jij Piper McLean tot u wettige echtgenote?' ' Ja' zegt Jason en lacht naar me. 'Piper Mclean, neem jij Jason Ray tot je wettige echtgenoot?' Ik wacht even en kijk Jason met een glimlach aan. 'Ja' antwoord ik. 'Dan mag u nu de bruid en bruidegom kussen' We leunen naar voren en kussen elkaar. We laten elkaar los en draaien ons om naar de mensen die op de stoelen zaten. Jason slaat zijn arm om me heen en ik leg mijn hoofd op zijn schouder. Iedereen staat op en begint te klappen. Aviva en Thomas worden door Summer en Michelle naar ons gebracht en Jason houdt Thomas in zijn handen terwijl ik Aviva's handje vast houd. Nu is het helemaal compleet.

The End

De Revolutionaire Honger SpelenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu