6~ Groepering

211 25 8
                                    

Ik loop met Tyson de trein uit en zet mijn voeten naast elkaar op de verdorde grond. Tyson klampt zich aan mij vast terwijl ik naar de kleine rij mensen voor mij loop. Ik sluit aan en wacht geduldig op mijn beurt. Er sluiten steeds meer mensen aan in de rij. Wanneer ik bij de man achter de tafel ben wordt het me eindelijk duidelijk. Je wordt ingedeeld voor leefruimte en verder informatie. Waarop je wordt ingedeeld is niet duidelijk. Er ontstaan 5 groepen: 1- de soldatenleiders, 2- de soldaten, 3- de verzamelaars, 4- de planning, en 5- de doctoren . Ik weet ongeveer wie wat doet. Ik zag het op het blaadje staan dat voor de man zijn neus lag. Ik stak mijn hand uit en liet er een nummer op drukken. Omdat Tyson nog te jong is om iets te doen hoort hij bij groep 6: de jonge vluchtelingen. Hij mag bij mij verblijven. Ik kijk op mijn hand: 2. Ik loop naar mijn groep, nou ja groep, tot nu toe ben ik de enige. Ik ga ergens ver achter de tafel staan en zie mensen naar mij verwezen worden. Ik zeg niets tegen ze. Naast me ontstaan steeds meer groepen. Wanneer iedereen in de rij voor de tafel staat vertrekt de trein, waarschijnlijk om de rest in District 12 op te halen. Mijn groep wordt als 2de weg geleid van de vlakte. Ik volg de man voor mijn kwakkelloos terwijl de rest mij volgt. Onze groep wordt bij 2, nagemaakte Capitool huizen neer gezet. De man loopt weg en niemand doet iets. Allemaal staren ze mij aan. Ik ben niet eens de oudste. In de groep zie ik lange jongens en meisjes die, een grote kans van wel, ouder zijn dan mij. Ze wachten tot ik iets zeg over de indeling. Ik doe niet moeilijk. Ik tel de mensen. 14, 15,16....16. Ik tel Tyson niet mee. Wanneer ik aan het tellen ben ontdek ik dat Raph in dezelfde groep zit als ik. Ik steek mijn hand op. Hij glimlacht. Ik geloof dat ik toch nog een vrienden heb op Jona na, ik weet niet in welke groep ze zit. Ik deel de groep in 2 groepen van 8. Ik ben groep 1 en Raph is groep 2. Mijn groep neemt het eerste huis en die van Raph huis 2. Wanneer de deur achter ons is dicht gevallen spreek ik ze aan. " jullie moeten niet alleen dingen doen als ik het zeg, oké. Ik ben geen leider dus jullie doen gewoon wat je zelf wilt zolang wij er geen problemen mee krijgen, oké ?" Iedereen knikt braaf. Ik zeg dat ze moeten gaan kijken hoeveel kamers er zijn en dat er 2 personen per kamer zijn, minimaal. Er zijn 5 kamers maar we gebruiken er maar 4. Ik settel me in met Tyson, in een kamer op de begane grond. Er zit een deur in naar de andere kamer er naast. De andere 3 kamers zitten op de boven verdieping. Ik klop op de deur naar de andere kamer. " kom maar binnen" zegt een meisjes stem. Voorzichtig open ik de deur. Er zitten 2 meisjes op het bed. Één van de meisje staat op en geeft me een hand. " ik ben Michelle" zegt het meisje met de zwarte staartjes. Ik schat haar een jaar of 16. Een meisje met donkerbruin, gebonden in een staart, stelt zich voor als Summer. Ze zijn vriendinnen. Mij lijken ze wel aardig. Wanneer Tyson achter mij aan door de deur loop stijgt er ge- Awww op bij de meiden. Michelle knuffelt hem terwijl Summer over mijn bol aait. Er gaat een megafoon af op het midden van het plein. Iemand schreeuwt door de megafoon heen dat de groepen 1 en 2 zich moeten verzamelen op het plein. Ik pak Tyson beet en geef hem zijn knuffels. Ik beveel hem in de kamer te blijven en niet te veel troep te maken. Ik loop samen met Michelle en Summer onze kamers uit terwijl de rest van boven komt. Het zijn alleen maar jongens. Buiten zien we de groep van Raph ook naar buiten komen. Op het plein staat groep 1 al op ons te wachten. Peeta, Katniss, een meisje uit hun spelen, en nog een vrouw staan daar. De man met de megafoon verzoekt ons om te gaan trainen voor de strijd die we gaan voeren tegen het Capitool. Weer wordt onze groep gedeeld, in 2 groepen dan. Peeta en een vrouw met scherpe tanden worden onze leiders. Ze leren ons schieten met geweren. Beide doen ze het voor. Ze rennen over een loopbaan met hun geweer op hun rug. Ze duiken naar beneden en rollen onder een obstakel door en trekken meteen hun geweer en schieten in de roos. Nu jullie is hun reactie. Ik en Raph beginnen. Ik doe het geweer op mijn rug en begin te rennen. Ik rol onder het obstakel door en schiet richting de schietschijf. De kogel suist net langs de rand en belandt in een boom er naast. Ik op mijn lip. Bij Raph gaat het er niet veel beter van af. Hij stoot zijn hoofd bij het obstakel en schiet per ongeluk 2x in de grond. " volgende" Raph en ik verlaten te baan terwijl Michelle en een vreemde jongen plaats nemen. '' klaar, start !'' Ik kijk niet hoe ze het er van afbrengen. Het is midden op de dag en mijn hoofd klopt van de warmte. Ik kijk omhoog naar de zon. Hij lacht ons uit is Raph' theorie.

De Revolutionaire Honger SpelenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu