Eric
' Maar nee hier zie je dat we op een politiekantoor zitten. We kunnen dat beter in het park doen he niet?' Vroeg ik. ' Super!' Zei Tineke. Iedereen stond recht en we vertrokken direct naar het park. Gaat nu echt iedereen mee ? Vroeg ik mezelf af. 'Kom ga hier zitten!' Zei Tineke en wees naar en bank. De mannen waren vanalles aan het zeggen wat we moesten doen, maar dat was allemaal een beetje overdreven. 'Ik weet het maar dan heb ik wel drie foto's nodig! Geen zorgen je moeten niet kussen op alle foto's' Zei Floor. 'Mag ik u gsm eens?' Vroeg Floor aan Brigitte. Brigitte gaf haar gsm af. 'Gewoon doen wat ik u zeg!' Zei Floor.
Floor
Ik zette de camera op. Koen,Tineke en Veli kwamen achter mij staan. ' Brigitte ga op Eric zijn schoot zitten... maar zie dat je Eric zijn gezicht nog kunt zien!' Zei ik. Brigitte deed wat ik zei en ging op Eric zijn schoot zitten. 'Brigitte leg u armen rind Eric zijn nek, Eric leg een arm op Brigitte haar rug en de andere op haar benen. Kijk nu elkaar een beetje aan maar niet helemaal en lachen!' Zei ik en weeral deden ze wat ik zei. Ik trok snel een foto. ' Nu in elkaars ogen kijken en hoofden dichter bijeen.' Zei ik. Brigitte viel bijna maar Eric hield haar tegen. Iedereen begon te lachen. Ze gingen zitten hoe dat ik het zei en ik trok snel een foto. ' Nu is het moment! Als ik ja zeg mogen jullie kussen!' Zei ik. ' 3.....2.....1...ja..' zei ik. Ik trok de foto en ze waren nog aan het kussen. ' Ik heb al een foto!' Zei ik en lachte.
Eric
Ik kuste Brigitte. Het was zo'n goed gevoel. Ik hoorde iemand roepen maar hoorde niet wat. ' Ey! Tis al lang gedaan!' Riep Koen. Ik liet Brigitte los, ik keek diep in haar ogen en glimlachte. Ze stond recht en liep naar Floor. Ze nam haar gsm en bekeek de foto's. Floor nam de gsm van Brigitte af en was er vanalles mee aan het doen. ' Voila dat staat op facebook!' Zei Floor enthousiast. Ik nam mijn gsm en deed facebook open. 1melding, Brigitte Broeckx heeft je getagd in haar status... Ik deed het open en zag de drie foto's staan Floor had er iets bijgeschreven. ' His eyes,his smile, his lips. Love you bae!' Stond er. Ik glimlachte. ' En?' Vroeg Floor. ' Mooi... en...eh...goed !' Zei ik. Floor nam mijn gsm af. ' Ela geef die is terug!' Zei ik. ' Wacht is ff!' Zei ze. Ik ging naast Koen staan. ' Wat was dat jom? Wij hebben 2keer geroepen.' Vroeg Koen. Ik voelde dat ik rood werd. ' Ola gij hebt gevoelens voor haar he !' Zei Koen. ' Koen zwijg!' Zei ik. Floor gaf mijn gsm terug. 'Ik heb in u naam op die status gereageerd!' Zei ze. Ik keek wat ze had geschreven. 'Omg! I love you to!' Had ze gereageerd. Ik stak mijn gsm weg en kreeg telefoon. 'Hier mannen ze belt!' Zei ik. ' Zet dat op speaker!' Zei Tineke. Ik nam op en zette hem op speaker. ' Gij se klootzak. Ge zijt nog maar en dag met iemand samen en ge gaat al met een ander!' Riep ze uit. Brigitte deed teken dat ik mijn gsm aan haar moest geven. 'Sorry Eric wilt u niet maar mij, dus laat hem nu maar gerust !' Zei Brigitte.
Brigitte
' Dat is niet waar! Vannacht heeft hij nog gezegd dat hij bij mij wil zijn!' Riep de vrouw. ' Eric was vannacht namelijk zat en hij wilt u niet! Dus u moet dat accepteren!' Zei ik. ' Ja veel plezier met diene klootzak!' Riep ze en hing af. 'Eindelijk! Danku voor mij te helpen!' Zei Eric. ' Dat is graag gedaan!' Zei ik. We gingen terug naar het commissariaat omdat onze auto's er nog stonden. ' Brigitte kom je sebiet bij mij eten ?' Vroeg Tineke. ' Ja is goed hoelaat moet ik er zijn?' Vroeg ik. ' Rijd anders ineens mee !' Zei ze. 'Oke is goed!' Zei ik. We kwamen bij onze auto's aan. We gaven iedereen nog een kus op de wang en een knuffel. Ik stapte bij Tineke in de auto. 'Dat was een lange kus en knuffel he!' Zei ze en glimlachte. Ik begon rood te worden. 'Het was om hem te helpen.' Zei ik snel. ' Jaja...' zei ze. ' Jaa hij heeft gevraagd hem te helpen en ik wou dat doen!' Zei ik, ik voelde dat ik roder en roder werd. ' Brigitte... wij hebben twee keer moeten roepen voor dat jullie luisterden!' Zei ze. ' Wat eten we ?' Vroeg ik, voor te proberen van onderwerp te veranderen. Dat lukt dus niet. 'Nee Brigitte je moet nu niet van onderwerp veranderen ! ' Lachte Tineke. ' Maar Tineke seg... dat was gewoon voor hem te helpen!' Zei ik een beetje geërgerd. ' Brigitte ik ken u ! Gij gaat u beste vriend niet zomaar zolang kussen he... zelfs Eric deed gewoon mee!' Zei Tineke. 'Tineke ik weet het gewoon niet !' Zei ik. 'Dus je bent verliefd,maar je bent niet zeker ?' Vroeg ze. Ik zuchtte.
Tineke
We reden op de oprit van mijn huis. ' Brigitte is een beetje verliefd aan het worden!' Zei ik zoals een klein klind. Ze zuchtte en we stapten uit. We gingen naar binnen en ik zag een briefje op tafel liggen. 'Ben even weg, ik kom later thuis ! Bryan' stond er op. ' Nu weeral!' Zei ik geërgerd. ' Wat?' Vroeg Brigitte. ' Bryan is weeral weg!' Zei ik. ' Oei ocharme... maar Tineke..?' Vroeg ze. 'Zeg het is!' Zei ik. ' Wil je alsjeblieft zwijgen?' Vroeg ze. Ik kon even niet meer volgen en ik liet dat ook duidelijk zien. 'Zwijgen over wat ik je juist heb gezegd!' Zei ze. ' Ja natuurlijk !' Zei ik. ' Gaan we een pizza bestellen ? Ik heb geen goesting voor te koken.' Vroeg ik. Brigitte knikte. Voor de rest van de avond hebben we nog gepraat over Eric en de andere.
JE LEEST
De Buurtpolitie- Wat als de ware dichter is als je denkt ?-
FanficVerhaal met pijn en verdriet, maar vooral veel liefde.