Koen
' Wel we zaten in het ziekenhuis. Veli en ik gingen even naar beneden om te eten. Toen we terug kwamen zat Bryan daar en die viel mij ineens aan!' Zei ik. ' En waarom?' Vroeg de chef. ' Hij zei dat ik van Tineke moest blijven maar wij zijn beste vrienden! Dus heb ik mijn verhaal tegen Eric gezegt in de gang. Toen we terug binnenkwamen zei Tineke dat ik moest weggaan!' Zei ik. ' Wat? Na alles dat jij hebt gedaan voor haar? Je hebt haar leven gered!' Zei de chef. Ik knikte en keek naar de grond. 'Jij gaat het hier toch niet bij laten?' vroeg de chef. 'Ja wat moet ik anders doen? Er naartoe gaan zeggen dat het mijn beurt is en in elkaar slagen.' Zei ik boos. 'Dat heb ik niet gezegd maar je kan en klacht indienen en wij kunnen hem oppakken wegens smaad aan de politie.' Zei de chef. 'Ik weet het niet chef.' Zei ik. 'Als jij geen klacht indient,laat ik hem oppakken! Er zijn genoeg getuigen he.' Zei Eric. 'Ga jij nu een klacht indienen of niet?' Vroeg de chef. Ik zuchtte. ' Weet je wat gaan jullie nu maar naar huis,denkt er een beetje over na maar ik laat hem oppakken en Eric is getuigen!' Zei de chef. Eric knikte. 'Is Floor ofzo. Er nog?' Vroeg de chef. ' Ja Floor en Veli.' Zei ik. ' Oke. Ik zie jullie morgen! Jullie laten mij nog iets weten? ' zei/vroeg de chef. We knikten en vertrokken. 'Koen, ik wil u met alles helpen he.' Zei Eric toen we de auto in stapte. 'Ik weet het...dank u!' Zei ik.
We gingen nog even naar mijn thuis. We kwamen binnen. Ik zag een papiertje op tafel liggen. "Ik ga bij je weg! Als je toch maar liever een ander kust!" Stond er op. Ik klopte hard op tafel. ' Hey Koen! Wat is er maat?' Vroeg hij en kwam naar mij toe. Ik gaf het briefje af. Hij las het en reageerde geschokt. ' Wat? Jij hebt niets gedaan! Je hebt gewoon Tineke haar leven gered!' Zei Eric. Ik plofte mezelf neer in de zetel. ' Wat doe ik hier nog als iedereen bij me weg gaat?' Vroeg ik mezelf luidop af. ' He man zo moogt ge niet denken! Ik ben er voor u! Ik heb een idee voor het iedereen te laten zien dat jij gewoon Tineke haar leven hebt gered. ' zei Eric. Ik keek hem vragend aan. ' We nodigen de pers uit en dan kan jij u verhaal doen!' Zei hij. Dat is een goed idee. Ik knikte. Eric nam zijn gsm en begon te bellen.
Eric
'Ze komen rond 17:00 uur zodat het nog op het nieuws komt van 19:00 uur.' Zei ik. ' Oke is goed! Dan hebben we nog 1:30 uur de tijd !' Zei Koen. 'Voor wat?' Vroeg ik. Ik hoorde in zijn stem dat hij iets van plan was. ' Voor mij voor te bereiden voor sebiet!' Zei hij. Ik knikte. 'Trouwens moet jij niets drinken?' Vroeg hij. ' Ja dat mag wel.' 'Wat moet je hebben? ' ' een waterke a.u.b.' hij ging naar de keuken en kwam even later terug met een glas water en een glas cola. 'Van welke zenders komen er allemaal? ' vroeg hij en gaf mij het glas water. 'Vtm,atv en het journaal!' Zei ik. ' Wat moet ik nu eigenlijk zeggen?' Vroeg hij. Ik dacht even na. ' Vertel gewoon wat er is gebeurd! Die zullen ook nog vragen hebben hoor!' Zei ik. We praatten nog even verder tot dat we zagen dat het al 16:45 uur was. ' Ik ga mij ff snel omkleden!' Zei Koen en verdween naar boven. 5minuten later kwamen hij terug beneden. ' Voila ik ben er klaar voor!' Zei hij en trok aan zijn shirt. ' Die gaan u waarschijnlijk ook een paar vragen stellen , niet?' Zei/vroeg hij. ' Ik weet het niet misschien wel!' Antwoorde ik. De bel ging Koen liep naar de deur en liet iedereen binnen. Iedereen ging aan tafel zitten. ' Ik zou graag willen praten over wat er exact is gebeurd! En dan kunnen jullie eventueel nog vragen stellen!' Zei Koen. ' Maar meneer daar is toch ook een collega van die dit heeft meegemaakt?' Vroeg een man. ' Ja hij stond samen met mij buiten!' Zei Koen.
Koen
'Mogen wij u ook een paar vragen stellen?' Vroeg diezelfde man. 'Tuurlijk !' Antwoorde Eric snel. We begonnen aan de "opname" nadat het gedaan was zeiden de journalisten wanneer het op het nieuws zou komen en dan vertrokken ze weer. 'Amai dat heeft 45minuten geduurd! En die van vtm gaan dat sebiet nog om 19:00 uitzenden.' Zei ik verbaasd. ' Ja Koen die zijn snel met zo een dingens hoor.' Zei Eric. ' Gaan wij een pizza bestellen?' Vroeg ik. ' Ja is goed.' Zei Eric. Ik nam mijn gsm en bestelde de pizza's een kwartier later waren ze er al. 'Nu hebben we wel onze interwiews gedaan maar gaan ze dat dan wel zien?' Zei Eric tussen twee happen door. ' Ah ja het komt op het nieuws!' Zei ik. ' Ik bedoel gaan Tineke enzo. Dat zien?' Vroeg Eric. Daar had ik nog niet aan gedacht ik legde het stuk pizza dat ik juist in mijn mond wou steken op mijn bord en vervolgens op tafel. ' Zou ik die een bericht sturen?' Vroeg ik. ' Zou ik dat niet beter doen?' Vroeg Eric. Ik knikte en begon verder aan mijn pizza. Na onze pizza was het bijna nieuwstijd dus ruimde ik alles snel op en zette me in de zetel.
JE LEEST
De Buurtpolitie- Wat als de ware dichter is als je denkt ?-
FanficVerhaal met pijn en verdriet, maar vooral veel liefde.