in het ziekenhuis

926 30 14
                                    

Tineke

Ik was er van aangedaan van Bryan zijn verhaal. Hij zei dat Koen hem heeft bedreigt met de dood,maar dat zal Koen nooit doen. Brigitte had ondertussen al gebeld naar Eric voor te vragen of ze wilden komen. 'Gaat het een beetje?' Vroeg Brigitte.

Brigitte

Tineke staarde voor haar uit. Ik zwaaide met mijn hand voor haar gezicht. ' Tinekee?' Riep ik. ' Ja!' Zei ze. ' Gaat het ?' Vroeg ik. Ze knikte zachtjes. 'Ze gaan direct komen!' Zei ik. Ondertussen zat ik naast haar op bed. 'Zou jij geloven, dat als er iemand zegt tegen u dat Eric die persoon heeft bedreigt met de dood?' Vroeg ze en keek voor haar uit met tranen in haar ogen. ' Van Eric zou ik dat nooit kunnen geloven... maar jij moet sebiet gewoon naar Koen zijn verhaal luisteren!' Zei ik. Ze knikte dankbaar. We keken nog even tv en dan werd er geklopt. Eric en Koen kwamen binnen. ' Dag dames!' Zei Eric.

Koen

We kwamen binnen en Eric begroette ze direct. ' Dag !' Zei ik zacht. Eric ging Tineke een kus op de wang geven en ging dan naar Brigitte. Dat was een kus op de wang en een lange knuffel. ' Waarom moesten we komen ?' Vroeg Eric en ging zitten. ' We hebben het nieuws gezien.' Zei Brigitte. 'We hebben naar Bryan zijn verhaal geluisterd nu willen we naar dat van Koen luisteren!' Zei ze en keek mij aan. Ik knikte. Ik begon mijn verhaal te vertellen. Toen ik gedaan had keek Tineke naar Brigitte. ' Bryan heeft helemaal iets anders gezegd!' Zei Brigitte. ' Wat heeft die dan gezegd ?' Vroeg ik. ' Eehm... dat Bryan en Tineke dus ruzie hadden en dat jij naar hem bent gestapt en hem hebt bedreigt met....met de dood!' Zei Brigitte stil. ' Wat? En jullie geloven dat zeker ?' Vroeg/zei ik verbaasd. ' Koen rustig a.u.b. !! Nee wij geloofden dat niet!' Zei Brigitte.

Tineke

'Ik weet dat je dat nooit zal doen!' Zei ik stil. ' Maar Tineke... natuurlijk zal ik dat nooit doen!' Zei Koen en kwam naar mij toe. Hij kwam naast mij op bed zitten. ' Ik had dan alleen maar u pijn gedaan... en ik wil u niet zien leiden!' Zei Koen lief. Ik spreidde mijn armen en deed teken dat ik een knuffel wou van hem. 'Bedankt dat je mijn leven hebt gered!' Zei ik stil. ' Ik heb gewoon mijn werk gedaan!' Zei hij. ' Nee want normaal mag jij dat niet doen!' Zei ik en glimlachte. Hij liet mij los. ' Moest ik je dan laten liggen?' Vroeg Koen en glimlachte. ' Nee want dan kon ik mijn beste vriend niet meer knuffelen !' Zei ik. Hij gaf mij nog een knuffel. ' Ah ja en sorry dat ik je niet geloofde !' Zei ik stil. ' Dat is niets. Zolang dat jij maar niets hebt !' Zei hij en liet mij los. 'Dat op het nieuws was wel leuk !' Lachtte ik.

Brigitte

Ik wou mijn gsm pakken om een bericht te sturen naar Floor om te zeggen dat alles inorde is gekomen, maar dan zag ik dat mijn gsm plat was en we hebben hier geen oplader liggen. 'Eric mag ik u gsm ff gebruiken de mijne is plat!' Vroeg ik. ' Ja tuurlijk!' Zei hij, hij zocht in zijn zakken van zijn jas. Hij nam zijn gsm uit zijn jas en gaf hem aan mij. 'Eric die foto!' Zei Koen terwijl Eric mij zijn gsm gaf. ' Dat is maar een foto !' Zei Eric. Ik keek ze vragend aan en ontgrendelde de gsm. Ik zag als achtergrondfoto, de foto waar Eric en ik kuste. Ik kreeg een spontane glimlach en keek naar Eric. ' Mooie foto!' Zei ik.

Koen

Ik zag hoe rood Eric werd. ' Koen heeft die erop gezet!' Zei hij. ' Ah dan ga je het nu nog op mij steken ook!' Zei ik zo serieus mogelijk. 'Nu niet liegen he ! Jij hebt dat gedaan!' Zei hij. We waren een kort discussie aan het houden. 'Zeg mannekes... wat is daar nu zo erg aan?' Vroeg Brigitte. Eric en ik keken naar elkaar en dan terug naar Brigitte. ' Dat is eehh....gewoon eh... genant.' Stotterde Eric. ' Wat is daar nu genant aan? Dat is maar een foto hoor... wij zijn toch beste vrienden!' Zei ze. ' Trouwens ik heb die foto ook als achtergrond!' Zei ze snel en stil. Na een tijdje gaf Brigitte Eric zijn gsm terug.

Eric

Brigitte gaf mijn gsm terug en ik ging even kijken op facebook, na gisteren met die foto's ben ik er niet meer opgeweest. ' Seg Ericske hebt gij die reacties op die foto's al gezien ?' Vroeg Brigitte. ' Dat ga ik nu doen se!' Zei ik. Ik klikte op het icoontje van facebook en zag al direct dat ik 5meldingen had en 2berichten. Ik klikte op het icoontje van de meldingen. "Floor Lommelen en 143 anderen hebben de status waarin jij bent getagd geliked" wow dat zijn veel likes. "Floor Lommelen en 34 anderen hebben gereageerd op de status waarin jij getagd bent." De meeste reacties waren felicitaties. Eigenlijk is het wel raar als je dat zo leest wetende dat het niet zo is. ' Amai dat zijn echt wel veel reacties en like's he!' Zei ik. ' Dat is wel grappig mijn zus belde al direct om te vragen hoe het was gebeurd enzo. ' glimlachte ze.

Brigitte

' Hebben jullie het nieuws uitgezien?' Vroeg Koen. ' Nee, na jullie interview heb ik de tv afgezet. Waarom?' Antwoorde ik. 'Omdat op het einde nog vanalles gezegd werd over jullie foto's!' Zei Koen. ' Wat? Serieus?' Vroeg ik verbaasd. Koen knikte. Hij kwam met zijn gsm naast mij staan en liet een herhaling van het nieuws zien. ' Daar hadden we dus niet aan gedacht!' Zei ik. ' Blijkbaar niet!' Lachte Koen. ' Verdomme he!' Riep Eric luid. ' Hola Eric wat is er jom?' Vroeg ik. Hij gaf zijn gsm aan mij. "Poging mislukt... ik weet dat jullie niet echt samen zijn maar dat gewoon doen om mij weg te krijgen! Je gaat van mij nog niet vanaf zijn. Als jullie echt samen zijn bewijs het mij dan!" Las ik. ' Wie is dat?' Vroeg ik. ' Awel dat mens he!' Zei hij boos. ' Hela je moet niet boos zijn op mij he !' Zei ik. ' Sorry..' zei hij nu iets rustiger. ' Wat is er?' Vroeg Tineke. Ik gaf haar de gsm. ' Wat voor een bewijs wilt ze ?' Vroeg ik.  ' Dat weet ik niet.' Zei Eric. ' Meent die dat nu?' Vroeg Tineke en gaf Eric zijn gsm terug. 'Ja dat kunt ge lezen he ! En als zij zoiets zegt meent ze het ook!' Zei Eric en ging zitten. ' Is ze online op fb?' Vroeg ik. ' Ja.'  ' Vraag haar dan is wat voor bewijs dat ze wil en dat wij niet liegen he !'   'Doe ik direct' 5minuten later kreeg Eric een antwoord.  "Jullie doen niet zoals een koppel ! Welk bewijs ik nodig heb? We gaan met zen drieën iets eten... dat ik het met mijn eigen ogen kan zien!" Las Eric voor.

Eric

' Hoe kan je nu zien aan een etentje dat je een koppel bent of niet?' Vroeg Brigitte ongelovig. ' Aan het gedrag zeker!' Antwoorde ik. ' Wanneer wilt ze ?' Vroeg Brigitte. ' Ja we moeten alles doen zodat je ervan af geraakt he! Ik doe het alleen maar als jij zelf akkoord gaat he.' Zei ze. ' Ja oke ik zal het is vragen voor wanneer he .' Zei ik en stuurde een bericht. Ik kreeg al direct antwoord. "Morgenavond om 19:00 uur! Geen dag,-uur,-minuut,-seconde. Later !" Las ik voor. 'Kijkt die niet naar het nieuws ofzo?' Vroeg ik geërgerd. 'Wij mogen morgen al naar huis he!' Zei Brigitte. ' Ja oke... maar dan moet jij niet direct vanalles gaan doen he want je kan nog last hebben van hoofdpijn.' Zei ik bezorgd. ' Ericske ik voel mij goed.' Zei ze. ' Zeker?'   'Heel zeker.'   'Oke dan zeg ik dat morgen prima is.' Zei ik en stuurde het bericht.

Hoe zullen Eric en Brigitte bewijzen dat ze een koppel zijn? (terwijl ze het eigenlijk niet zijn)Wat gebeurt er na het etentje ?

Als je het raad zet ik het volgende deel er sneller op.

De Buurtpolitie- Wat als de ware dichter is als je denkt ?-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu