Brigitte
Zoals elke morgend maakte mijn wekker, of met andere woorden Eric dat me een bericht stuurt, mij wakker. Met het gedacht dat ik vandaag een nieuwe werkpartner krijg loop ik naar de badkamer en maakte me klaar. Als ik volledig klaar was liep ik naar beneden voor te eten. Eigenlijk ben ik echt benieuwd naar mijn nieuwe werkpartner. Een jongeman en hij heeft ervaring. Kan nooit niet slecht zijn, maar niemand is beter als Eric. Met Eric aan mijn zijde kon ik alles. Net wanneer ik het laatste stukje van mijn boterham in mijn mond steek gaat de deurbel. Wil belt er nu zo vroeg ? Ik sta recht en terwijl ik mijn hapje inslik loop ik naar de deur. Bij het opendoen van de deur verschijnt Eric. 'Wat doe jij hier?' Vroeg ik hem verbaasd. 'Ik zal wel terug naar huis gaan dan hé.' Zei hij speels serieus en draaide zich. Ik hield hem tegen door aan zijn arm te trekken en trok hem ineens tot bij mij. 'Goedemorgend lieverd.' Zei ik met een brede glimlach en gaf hem een kus. 'Goedemorgend en waarom ik hier sta? Ik denk als we nu niet vertrekken dat je te laat gaat komen.' Zei hij. Ik keek naar de klok en zag dat het tijd was om te vertrekken. 'Kom je mij serieus halen voor mij af te zetten op het werk?' Vroeg ik hem. 'Ja ik kon toch niet meer slapen.' Zei hij. Ik gaf hem nog een kus en nam al mijn gerij dat ik nodig had. We stapten in in de auto en vertrokken naar het commissariaat.
Daar aangekomen ging Eric nog even mee naar binnen. Ik zag in het kantoor van de chef een jongeman zitten. 'Ik denk dat dat mijn nieuwe werkpartner is.' Zei ik tegen Eric. 'Hhmmm...ziet er te goed uit.' Antwoorde hij en lachte. 'Je hoeft geen bang te hebben, je zult mij niet verliezen.' Zei ik hem en draaide me om voor mijn armen rond hem te leggen. 'Beter, want met zo een vrouw als u weet je nooit. Dan willen ze er snel mee gaan lopen hoor.' Zei hij speels triest. Hij liet zijn handen op mijn achterwerk rusten terwijl ik mijn handen op zijn gezicht legde. 'Ik zal nooit, maar dan ook nooit meelopen.' Zei ik met een glimlach. Hij lachte en gaf me een intense kus. 'Jaja mannekes het is goed geweest met dat klef gedoe.' Lachte Floor die net binnen kwam. 'Brigitte, kom eens ik moet je wat vertellen.' Zei ze terwijl ze naar de vergaderzaal liep. 'Ik ga ineens naar huis. Tot straks?' Ik knikte en gaf hem een kus. Ik ging naar Floor die in de vergaderzaal zat en direct een heel verhaal begon te vertellen. Na een lange tijd kwam de rest er ook aan en kwam ook de chef binnen. 'Goedemorgend iedereen. Eerst en vooral wil ik jullie iets aankondigen-' 'je word opa?!' Onderbrak Koen hem. Tineke die naast mij zat begon luid te lachen. 'Nee Koentje, ik wil jullie nieuwe collega en Brigitte haar nieuwe werkpartner voorstellen.' Zei hij. Net dat hij wil verder gaan met zijn uitleg onderbreek ik hem. 'Chef, die weet toch dat ik geen patrouille kan doen?' Vroeg ik hem. 'Hij heeft het er voor over. Dus jullie nieuwe collega is een jongeman met heel wat ervaring. Hij is niet single dames. Hij is super gelukkig met zijn vriendin en samen verwachten ze ook een kindje.' Zei de chef en lachte eens. 'Ik zal hem maar ineens laten komen hé.' Hij liep naar de deur en deed hem open. De niet verwachte persoon kwam de ruimte binnen. Als een halve zot sta ik recht en loop naar hem toe. Dit was mijn grootste hoop die is uitgekomen. Ik spring rond zijn nek en hou hem stevig vast. 'Dit is geweldig chef.' Zei ik blij. De beschrijving klopte helemaal. Hij is zeker gelukkig, met mij, en we verwachten een kindje. Na mijn opgetogenheid liet ook de rest het zien. Ik zette me terug naast Tineke en Eric kwam naast me zitten. 'Ik denk dat die met een drieling zitten.' Zei ik tegen Tineke waardoor ze luid begon te lachen. 'Waar haal je het toch vandaan?' Lachte ze. Ik haalde mijn schouders op en lachte. 'Zijt ge weer bezig ja?' Vroeg Eric met een lach op zijn gezicht. Ik knikte zachtjes en keek hem aan. 'Ale mannekes, ik vind het heel goed dat de sfeer er al direct terug goed inzit, maar nu moeten we werken.' Zei de chef. Hij verdeelde de taken en iedereen begon te werken. Met een glimlach op mijn gezicht neem ik Eric zijn hand vast en trek hem mee naar onze bureaus.Na een lange dag werken mochten we naar huis. Met een glimlach die al de hele dag op mijn gezicht staat stap ik de auto in. Eric stapte naast mij in en startte vervolgens de auto. 'Ik vind het echt leuk je zo vrolijk te zien.' Zei hij en lachte als we elkaar aankeken. 'Dat komt allemaal door jou.' Zei ik hem en gaf hem een kus. Hij lachte zachtjes. 'Ik hou van u weet je dat?' Zei hij met een grijns. Ik knikte en lachte. 'Maar ik hou ook van u zene.' Na een lange intense kus vertrokken we naar mijn thuis.
JE LEEST
De Buurtpolitie- Wat als de ware dichter is als je denkt ?-
FanficVerhaal met pijn en verdriet, maar vooral veel liefde.